[PHP] Page expired

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sebastiaan|IA2
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09-2025
Jaja, ik heb de search gebruikt, en een aantal draadjes gevonden, maar in geen van alleen zit een bruikbaar antwoord, dus daarom deze vraag:

ik ben bezig een soort van toets te bouwen in PHP. als de user een vraag goed heeft, wordt een variable met 1 opgehoogt. dit wordt bijgehouden dmv een session_variable en zodra de user klaar is wordt er op het beeldscherm getoond hoeveel vragen de gebruiker goed had.

Nu is het natuurlijk niet de bedoeling dat de gebruiker op de back button gaat drukken en vervolgens meer vragen goed heeft dan het totaal aantal vragen, dus mijn vraag, hoe zorg ik ervoor dat de user een "page expired" pagina krijgt zodra de user op de back button drukt :?

AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Als je nou elke vraag een nummertje geeft en dan met de if -else constructie werkt..
Ik neem aan dat bij elke vraag een submit knoppie zit dusse.. zoiets

$vraag = 1

if ($submit):

$vraag = $vraag + "1";

en dan

if ($vraag=1) {

bla bla bla voor vraag uno

}

elseif ($vraag=2) {

bla bla voor vraag duo

}

enzovoort...

• Sebastiaan|IA2
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09-2025
Op maandag 12 november 2001 20:15 schreef D2k het volgende:
www.php.net/header
Bedankt :)

AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:06

Stewie!

Keen must die!

Op maandag 12 november 2001 20:18 schreef JunkyJaz het volgende:
Als je nou elke vraag een nummertje geeft en dan met de if -else constructie werkt..
Ik neem aan dat bij elke vraag een submit knoppie zit dusse.. zoiets

$vraag = 1

if ($submit):

$vraag = $vraag + "1";

en dan

if ($vraag=1) {

bla bla bla voor vraag uno

}

elseif ($vraag=2) {

bla bla voor vraag duo

}

enzovoort...
wat heb je daar nou aan?!? |:(
Dan kan je nog altijd terug gaan naar de vorige pagina!

Ik zou zeggen, hou een variabele bij die gepost MOET worden door een form, en die dus niet veranderd kan worden door de url effe aan te passen. Moet werken d8 ik zo :)

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154