Volgens mij kan de i815 best op een fsb van 66 mhz. Waarom niet.
Alleen celeron 333a was toch slot 1 processor?? i815 is socket 370.
moment, neo trekt de koeler er ff vanaf, die vent zei dat het een 333 was, neo begint te twijfelen....Op maandag 12 november 2001 19:55 schreef Frankie02 het volgende:
Volgens mij kan de i815 best op een fsb van 66 mhz. Waarom niet.
Kan echt wel op 66 MHZ draaien (ik heb zelf ook een i815 plank, zie specs.)
dus celeronnen ook (wel socket370 natuurlijk)
dus jouw 433 ook (als het een socket370 is)
dus celeronnen ook (wel socket370 natuurlijk)
dus jouw 433 ook (als het een socket370 is)
ok, dan zullen we die vent maar eens opbellen dat het ook zonder een nieuwe cpu kan...
computer was kaput, mobo opgeblazen. Ging uit van een celeron 333A,slot1. En die passen niet meer, maar laten we eens kijken
computer was kaput, mobo opgeblazen. Ging uit van een celeron 333A,slot1. En die passen niet meer, maar laten we eens kijken
precies, hij weer blij, scheelt em 249 piekenOp maandag 12 november 2001 20:05 schreef Mooch het volgende:
Alle Celeron 433 zijn socket 370, dus dat gaat wel passen.
433 mhz is een socket processor. Daar heb je geluk mee want dat past prima op een i815 plankje.
gozer was echt happy, ze hebbene t niet zow ruim en dit bespaart ze toch flink wat geldOp maandag 12 november 2001 20:18 schreef Frankie02 het volgende:
433 mhz is een socket processor. Daar heb je geluk mee want dat past prima op een i815 plankje.
Nee, er de 433 was nou juist een van de weinige Celerons die nog in slot te krijgen was.Op maandag 12 november 2001 20:05 schreef Mooch het volgende:
Alle Celeron 433 zijn socket 370, dus dat gaat wel passen.
Niet alle 433's, het was nml de best verkrijgbare slot Celeron nadat de 300 en 333 weg waren.
Op maandag 12 november 2001 20:19 schreef neographikal het volgende:
gozer was echt happy, ze hebbene t niet zow ruim en dit bespaart ze toch flink wat geld
offtopic:
En jouw studierichting is gymnasium ?
Zeker net begonnen

En jouw studierichting is gymnasium ?
Zeker net begonnen
Jupz no prob. Ik had eerst een PPGA Celeron 533 in een MSI 6309, die heb ik later vervangen voor een FCPGA Celeron 700Op maandag 12 november 2001 20:30 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
dus PPGA cpu draaien in een FCPGA-socket?....
nog ff 1 vraag, k heb een MSI 6315 met geintregreerde vidkaart. Wordt deze automatisch uitgeschakeld wanneer ik er een andere in doe(AGP)?
lees ff welke plank ik heb....Op woensdag 14 november 2001 19:48 schreef Michaeltjuh het volgende:
Nee!!!
cuSL2-c ondersteund geen FC-PGA cellies!
Verwijderd
Ik bedoel ppGA cellies dus <500 MHz. Mijn fout.
De chipset. i815, i815E, i815EP?!?!?!?!
Alleen met onboard video (i815) ondersteund alle procs.
Enne je bus kan makkelijk op 66 MHz; het geheugen gaat dan tot 100 MHz. (66/100/33)
Aha.
Enne je bus kan makkelijk op 66 MHz; het geheugen gaat dan tot 100 MHz. (66/100/33)
Aha.
Dan nog.... een Celly 433 gaat nie werken op een i815 plank. 
i815 ondersteunt geen PPGA, alleen FCPGA!!
En iedere Celly onder de 566 is een PPGA (of slot
)
i815 ondersteunt geen PPGA, alleen FCPGA!!
En iedere Celly onder de 566 is een PPGA (of slot
Je bent in de war met de i820, die ondersteund idd geen 66MHz FSB.Op maandag 12 november 2001 19:54 schreef neographikal het volgende:
kan dit??? ik d8 nl. van niet omdat de 815 bij mijn weten geen 66mhz bus ondersteunt, klopt dit?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
met onbaord video hiero..Op woensdag 14 november 2001 21:44 schreef Michaeltjuh het volgende:
Ik bedoel ppGA cellies dus <500 MHz. Mijn fout.
Aha.
ik hoor een hoop tegenstrijdige geluiden, gaat dit werken???
Ja, het moet werken. Celeron 433 en een socket 370 moederboard. Eventueel instellen op 66 mhz fsb als het nodig is.
Verwijderd
ik heb zelf een tijdje een AOpen AX3S gehad (onboard video + sound) prima plankje hoor en mijn celly 433 werkte prima.
wat je zou kunnen doen is de zooi opbouwen en de pc aanzetten en dan zijn er 2 dingen die kunnen gebeuren:
1. scherm licht op, boot up scherm, windows.. m.a.w.: het werkt
2. scherm blijft zwart, pc speakertje gaat piepen.. m.a.w.: jammer dan
waarom niet gewoon een ABIT BX133 Raid genomen?? lekkere 440BX en zeker nog bij de tijd!
wat je zou kunnen doen is de zooi opbouwen en de pc aanzetten en dan zijn er 2 dingen die kunnen gebeuren:
1. scherm licht op, boot up scherm, windows.. m.a.w.: het werkt
2. scherm blijft zwart, pc speakertje gaat piepen.. m.a.w.: jammer dan
waarom niet gewoon een ABIT BX133 Raid genomen?? lekkere 440BX en zeker nog bij de tijd!
Dit is de laatste keer: het gaat gewoon werken.
Kijk zelf maar eens op de site van Intel, zal je zien dat het WEL kan. De i815 werkt met Celeron en Pentium III, welke Celeron staat er niet bij, aangezien elke Celeron werkt.Op vrijdag 16 november 2001 19:38 schreef Michaeltjuh het volgende:
Werkt niet. Geloof me nou. Lees anders ff op site van Intel, Asus etc.
Ook staat er in de tabel dat de FSB op 66, 100 en 133 kan lopen...
Michaeltjuh moet beter nadenken voor ie onzin post
Verwijderd
Ik post geen onzin. -Zucht-
Ik heb zowel een cuSL2 (i815) en een cuSL2-c gehad (i815 ohne video)
En waarempel: een PPGA celly doet het niet; een andere ook niet op een i815 zonder video.
(Ik koop wel eens wat nieuwe hardware ipv van zo'n K6
maar goed dan mag je jezelf ook S3 goeroe noemen)
Ik heb zowel een cuSL2 (i815) en een cuSL2-c gehad (i815 ohne video)
En waarempel: een PPGA celly doet het niet; een andere ook niet op een i815 zonder video.
(Ik koop wel eens wat nieuwe hardware ipv van zo'n K6
doe ff normaal, een celly is nix mis mee, het was destijds de snelste budgetoplossing.[b]Op zaterdag 17 november 2001 02:00 schreef
(Ik koop wel eens wat nieuwe hardware ipv van zo'n K6maar goed dan mag je jezelf ook S3 goeroe noemen)
Maar ik heb hem idd opgebouwd en ik krijg een kloot met gepiep. k kijk er vanmiddag nog maar ens naar nu moet ik zo gaan werken.
Verwijderd
Aha! Het gaat niet werken! 
Toch typisch dat ik heel de tijd al roep dat een ppga niet ging werken...
Was geen flame tegen over een celly noch tegenover jou, maar S3goeroe meende een opmerking te moeten maken.doe ff normaal, een celly is nix mis mee, het was destijds de snelste budgetoplossing.
Maar ik heb hem idd opgebouwd en ik krijg een kloot met gepiep. k kijk er vanmiddag nog maar ens naar nu moet ik zo gaan werken.
Idd ik meen mij ook iets te herinneren dat alleen de asus cuSL2 geen celeron1's aan kunnen. Dus Michaeltjuh zit er niet ver naast.
Dit zijn echt klote opmerkingen en het slaat nergens op
Dit zijn echt klote opmerkingen en het slaat nergens op
Ik koop wel eens wat nieuwe hardware ipv van zo'n K6 maar goed dan mag je jezelf ook S3 goeroe noemen
nee ok, maar zo kwam het over. daarom reageerde ik zowOp zaterdag 17 november 2001 11:02 schreef Michaeltjuh het volgende:
Aha! Het gaat niet werken!
[..]
Was geen flame tegen over een celly noch tegenover jou, maar S3goeroe meende een opmerking te moeten maken.
hij werkt inmiddels met een celly 900
Pagina: 1