Toon posts:

Visual Basic -> Child 'vast' in MDI?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MDIform en heb daarin 3 child-vensters...

die child-vensters zou ik nu een 'vaste' positie willen geven in de MDI, zodat ze alleen op die exacte plaats kunnen verschijnen en ook niet verplaatst kunnen worden...

ik dacht gewoon een waarde ingeven bij left/top en movable op false, maar da gaat dus nie...

oe mot het dan wel? :?

Verwijderd

Volgens mij moet je iets doen met scaletop scaleleft en scale width etc etc . Mar eigenlijk wil je helemaal geen parents enzo gebruiken, exe kunnen geen child zijn en het is allemaal erg moeilijk doen om niks. Ik heb tenminste nog steeds niet het nut gezien...

maarre succes

Verwijderd

Topicstarter
dient die scale nie om een venster met een specifieke schaal te kunnen vergroten/verkleinen...

ik zocht iets waardoor je die childs bvb niet over elkaar kan openen, maar ze dus allemaal mooi langs elkaar komen...

't is allemaal eigenlijk nie zo belangrijk

ben nog ne basic-newbie en hoopte zodoende iets aan de layout te doen...
verder heeft het eigenlijk geen bedoeling

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:01
Op maandag 12 november 2001 19:51 schreef PhUn het volgende:
Ik heb een MDIform en heb daarin 3 child-vensters...

die child-vensters zou ik nu een 'vaste' positie willen geven in de MDI, zodat ze alleen op die exacte plaats kunnen verschijnen en ook niet verplaatst kunnen worden...

ik dacht gewoon een waarde ingeven bij left/top en movable op false, maar da gaat dus nie...

oe mot het dan wel? :?
Ik denk niet dat dat echt mogelijk is, tenzij met een heleboel omwegen. Misschien is het wel beter om een SDI form te gebruiken en daar met behulp van panels of frames ofzo uw 'child vensters' te laten verschijnen.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Even weer hoor het komt geloof ik weer terug:

-je 2e form openen met left de width van de vorige (+ de vorige vorie evt.) dat werkt toch gewoon

- dat met die scalewidth weet ik niet zeker maar het heeft wel op een of andere manier invloedt, net zoiets als je van twips naar pixels (en v.v.) wil gaan, ook zoiets dat ze voor je verzonnen hebben en je soms gewoon niet wil...

ja ja ik weet het het is een vaag verhaal...

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:13

Crazy D

I think we should take a look.

Op maandag 12 november 2001 23:24 schreef vetlel het volgende:
Even weer hoor het komt geloof ik weer terug:

-je 2e form openen met left de width van de vorige (+ de vorige vorie evt.) dat werkt toch gewoon
Ja alleen kun je dan nog wel de form moven en zo. Is wel af te vangen hoor, maar als newbie (z'n eigen woorden ;)) kun je imho je beter met de taal ed bezig houden i.p.v. met zulke gui geintjes... :)
- dat met die scalewidth weet ik niet zeker maar het heeft wel op een of andere manier invloedt, net zoiets als je van twips naar pixels (en v.v.) wil gaan, ook zoiets dat ze voor je verzonnen hebben en je soms gewoon niet wil...
Scalewidth is de beschikbare ruimte binnen een window. Is handig als je wilt tekenen of zo, dat je weet hoeveel ruimte je daadwerkelijk hebt om te tekenen (is niet altijd gelijk aan de width).

Exact expert nodig?

Verwijderd

Jongens, niet zo moeilijk...

MDI-Child geef je de borderstyle Fixed Single en je zet Movable op False...

Je dient dan wel na de Form.Show de positie in te stellen:
code:
1
2
3
Form1.Show
Form1.Left = 3000
Form1.Top = 1000

Tadaa...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:01
Op dinsdag 13 november 2001 09:48 schreef KingGeorge het volgende:
Jongens, niet zo moeilijk...

MDI-Child geef je de borderstyle Fixed Single en je zet Movable op False...

Je dient dan wel na de Form.Show de positie in te stellen:
code:
1
2
3
Form1.Show
Form1.Left = 3000
Form1.Top = 1000

Tadaa...
beter is een panel of 2 op uw hoofdscherm zetten. De Align property van de ene panel zet je bv op alLeft en de Align property van de andere panel zet je op alClient.
Als je dan een nieuw MDI child venster maakt, zet de borderstyle op bsNone ofzo en de Align property op alClient. Je zorgt er ook voor dat de Parent property van het Child window de panel is.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1