laptop blijft op 730mhz draaien ipv 1ghz?

Pagina: 1
Acties:

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Ik heb een Toshiba Satellite 3000-514, en daar zit een PIII-1ghz mobile cpu in met speedstep technologie, dus hoe leger me batterij, hoe lagere kloksnelheid hij neemt, nu blijftie alleen 'hangen' bij 730mhz, zelfs als ik de AC-adapter erin doe staat er dat ik een PIII-1Ghz@730mhz heb :(
Iemand enig idee hoe dit komt?

(het lijkt me trouwens eerder dat het niet klopt van de 730mhz, want ik heb voor de gein ff 3dmark2001 erop gedraait en ik kreeg 2317 3dmarks... Mijn pc haalde daarna met EXACT dezelfde settings 2153, en dat is een PIII-733 met GF2MX400, allebei de computers hebben 256mb ram)

Rookworst zonder R is ook worst.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Speedstep vertraagt de CPU wanneer deze te warm wordt.
Laae em ff afkoelen. In de diepvriezer misschien :? ;)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op maandag 12 november 2001 20:32 schreef Chevy454 het volgende:
joh... slim idee, misschien worden de onderdelen dan ook wel gesmeerd door de condens loopt je HD ook weer wat sneller

• BezurK
Op maandag 12 november 2001 20:32 schreef Chevy454 het volgende:
Hehehe, ik zal het eens proberen! :P

Nee, serieus, hij staat gewoon op mijn buro, plat op een houten tafel, op de AC-voeding, en constant een CPU activiteit van 2 a 3%, zo warm kan dat toch niet worden? Ik vind 730mhz best teleurstellend als je 1ghz in de specs ziet staan :(

• Raser
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op je al in de bios gekeken of speedstep aan staat, en heb je al dat intel speedstep programma gedownload. Ik had dit probleem ook met mijn dell.

• BezurK
Op dinsdag 13 november 2001 14:09 schreef Raser het volgende:
Op je al in de bios gekeken of speedstep aan staat, en heb je al dat intel speedstep programma gedownload. Ik had dit probleem ook met mijn dell.
Ik heb het al gevonden :)
Sisoft Sandra geeft nu aan 1ghz@997mhz, gelukkig.... *D

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:49
Hmmz, zou je niet eens bij Toshiba aan de bel trekken waar die 3 Mhz nou gebleven zijn? 8-)
Pagina: 1