Winproxy + MSN filetransfer op client

Pagina: 1
Acties:

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:30
Als eerste wil ik even zeggen dat ik de FAQ gelezen heb, ook het stukje over poortmappen. Daar heb ik juist nog een vraag over. Het is alsvolgt.

Ik heb een server staan waar winproxy 4.0 opstaat. Daar zit een ingebouwd poortmap gebeuren in. Nu wil ik met MSN een bestand kunnen versturen. Alleen ik krijg het niet aan de praat. Ik heb al echt vanalles geprobeerd. Ook kan ik alleen maar kiezen of het voor incoming of outgoing is, en volgensmij is het juist wel nodig om het beide te hebben (correct me if i'm wrong). Overigens kan ik wel bestanden ontvangen. Ik zal hieronder even neerzetten wat ik precies doe met winproxy.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~b.v.rijn/poortmapping.JPG

Ook heb ik het al geprobeerd met meerde poorten; 6891,6892,6893 etc. maar ook dit zonder succes.

Zou iemand mij misschien kunnen vertellen of ik wat verkeerd doe.

Ook heb ik al een ander poortmapping programma geprobeerd maar ook dit had geen succes, ik weet ook niet meer welk programma het was. Ik geloof dat ik het hier ergens tussen jullie tweakers had gevonden.

Dus mijn vraag; Hoe kan ik het met winproxy regelen. Of als iemand mij dan een freeware/shareware programma kan wijzen die dit op een makkelijkere manier kan.

edit:

Typo

• Racemol
Heeft niemand een idee?

• Racemol
hmmm kick again

• Racemol
Niemand??

/\ *Kick* /\

Verwijderd

had hetzelfde probleem met een router (inclusief Firewall) tussen mijn comp en internet, heb het niet kunnen oplossen. Het zal wel wat te maken hebben met het peer-to-peer doorsturen van bestanden, hoewel andere progs het wel goed doen......

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Op vrijdag 16 november 2001 11:03 schreef Donkey het volgende:
Het zal wel wat te maken hebben met het peer-to-peer doorsturen van bestanden, hoewel andere progs het wel goed doen......
Ow ja welke dan, ik ben ook al een tijdje bezig, nu met Winroute Pro Zie topic Winroute Pro 4.1 en MSN. Maar dat werkt evenmin.

:7

Groeten,

Bas

Verwijderd

Proxy client, dan ben je ervan af

Verwijderd

Heb dat ook, ook met winproxy (en client), maar niemand schijnt het hier te kunnen!?

Miskeysoft site ook weer erg vaag daarover, al staat het er wel op! |:(

• Racemol
Proxy client?

Wat is dat dan? Ik heb het nog nooit gebruikt. Ik ken alleen de client van sygate, heb je dat ook voor winproxy?

• Racemol
Kick

• Racemol
Ik wil dit graag oplossen.

Is er niemand met hetzelfde probleem die dit wel opgelost heeft?

• Racemol
Dan zal ik nog maar is een kick geven

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
slotje plz

• Racemol
Voor alle mensen die vandaag niet uit gaan. Probeer mij nog is te helpen.

Geen slotje aub!!

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:52
Dat zou ik ook wel weten mn zecht alemaal dat het zo sim-pel is maar ik kom er ook niet uit was vandaag begonnen met MS internetsharing In XP en probeer het nu met winproxy aleen ik krijg het niet werkend :(

Verwijderd

het gaat en zal nooit werken als msn messenger niet goed werkend wordt gemaakt.

Verwijderd

Maar ik heb hetzelfde probleem met ICQ
(zie: [topic=367755/1/25])

Ik heb echt alles geprobeerd, maar het wil maar niet lukken.
Ik heb nu de poorten 1000 tot 1010 gemapt voor incoming events, ik kan wel files versturen maar niet ontvangen.

Zelfde gezeik met webcam via msn messenger.
Ik heb trouwens gewoon mijn poorten alleen voor incoming gemapt. Heb volgens het poortmappingverhaal de poorten voor icq en MSN messenger en voor netmeeting gemapt in winproxy4.0 als in voorbeeld bovenaan deze pagina. Het mag allemaal niet baten.

Hoe komt dit!?!!

• Pauwl
  • Laatst online: 02-08 08:58
hm ik heb het net werkend voor winroute, zal wel hetzelfde principe zijn.
Het gaat dus idd om poorten 6891 tm 6900 maar ik zie dat je bij verkeer het op outgoing zet :? Moet dat niet incoming (verkeer) zijn???

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 21:13
uhm, filetransfer binnenkrijgen lukt wel, maa4r uitgaand lukt niet. hij staat dus wel goed.

het is mij ook nog steeds niet gelukt :( ik ben al maanden bezig. keb al wel ftp intern weten te draaien. edus nu zet ik alles gewoon op me ftp en halen ze het daar vanaf.

“An elephant is a mouse with an operating system”

Verwijderd

Install Trillian maar eens, zul je zien dat het over dezelfde poorten nu ineens wel kan :? Msn is gewoon bagger!

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Helemaal mee eens, msn is bagger.

En icq kan het wel. Het is heel vreemd, maar sommige methoden werken bij sommigen wel, bij sommigen niet.

Als het mappen van poorten niet werkt, probeer dan Eens USING FIREWALL, not using PROXY in te stellen. En dan DYNAMIC PORT ALLOCATION. Het is voor mij een enorm vraagteken waarom hij het dan wel doet, maar hier doet hij het dus daarmee wel. Ik had al vanalles geprobeerd: HTTPS proxy, port mappen, maar dit is het enige dat bij mij werkt. Bij anderen werkt dit weer niet en een van de andere mogelijkheden wel. Het hangt denk ik ook van je routing software af. Ik zelf gebruik WinRoute Pro 4.2 (ja, die is net uit)

Aurë Entuluva!

• Feanaro
He PAUWL!

Heb jij het draaiend voor WinRoute? Mag ik weten wat je gedaan hebt dan? Ik gebruik het zelf nl ook, maar ik kan alleen files binnenkrijgen, niet sturen. Zou dat graag verhelpen...

Aurë Entuluva!

Verwijderd

Dit draadje wordt wel erg vaak gekickt :D.

Maar goed, ff ontopic.
Ik weet uit ervaring dat dat gigantisch klote aan de praat te krijgen is, maare, gebruik MS Proxy server! Dat ruled echt, alles werkt in 1x, je hoeft alleen maar de computernaam met daarop MS Proxy Server 2.0 als gateway in te stellen onder messenger op de client(s), en het werkt meteen :). Ook filetransfer via icq werkt zo perfect.
Weliswaar geen freeware, maar een werkende serial is genoeg ;).

edit:
ff voor de duidelijkheid: ik bedoel dan, dat filetransfers werkend krijgen, ontzettend klote is, maar dat dat onder MS proxy server heel makkelijk gaat :)

• Feanaro
O, werkt dat wel? Weet je waar ik aan die MS proxy kan komen dan? Dan wil ik dat wel eens een keer proberen. En voice conversation, werkt die dan ook?

Aurë Entuluva!

Pagina: 1