[WinXP] Uitdaging tweakers: modem probleem

Pagina: 1
Acties:

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Goed, ik heb dus een probleem met mijn modem. Steeds een error dat hij geen buitenlijn krijgt. "Controleer of de modem goed verbonden is met de pc en de telefoonlijn". Modem is goed geinstalleerd en heb de pc al naar verschillende licaties in het huis :) gesleurd en andere telefoonlijnen geprobeerd, maar nog steeds niks. Het gaat om de volgende modem

Generic 56k HCF Data Fax Modem.

Deze drivers worden goed geinstalleerd en het apperaat werkt goed volgens windows. Windows geeft ook aan dat de volgende drivers ook kunnen worden geinstalleerd:

Sonic Blue SUP2380 Data Fax Modem.

Met allebei de drivers geen succes. Plz kan iemand mij helpen, ik weet het echt niet meer

Verwijderd

De drivers werken dus blijkbaar niet goed in XP... zijn ze wel voor X(tra)P(roblems)? :+

Verwijderd

Dit probleem had ik dus ook met de pc van mijn broer en een generic Tornado 56k modem. Ik wacht dus met spanning op de goede oplossing.

Verwijderd

Staat ie wel op een goeie com poort?

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 19:11 schreef RCy2k het volgende:
De drivers werken dus blijkbaar niet goed in XP... zijn ze wel voor X(tra)P(roblems)? :+
Nee, na wat zoek werk heb ik ontdekt dat er meer problemen zijn gemeld met mijn modem. Een beta versie van drivers zou kunnen helpen, maar die kan ik nog niet vinden ;(

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 19:37 schreef Tubbietje het volgende:
Dat lijkt me niet, aangezien de modem aangeeft dat hij geen signaal van buitenaf krijgt.
Dit heeft niets te maken met welke compoort hij op geinstalleerd is.

• Krypt
  • Laatst online: 17:34
Probeer hetvolgende eens:
Bij de modem properties - Advanced: X3 invullen.
X3 is dat ie niet controleerd op een kiestoon

Anders zou ik het ook niet weten...

edit:

Doe ook eens bij Diagnostic Query Modem, kijken of ie echt reageert.

Pvouput live

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 19:37 schreef Tubbietje het volgende:
Ja, heb gekeken en is goed. Heb zelfs andere com poorten geprobeerd.
Op maandag 12 november 2001 19:35 schreef Beukie het volgende:
Dit probleem had ik dus ook met de pc van mijn broer en een generic Tornado 56k modem. Ik wacht dus met spanning op de goede oplossing.
[wijze woorden modus]

Gedeelde smart is halve smart

[/wijze woorden modus]

:)

Iemand nog een idee :?

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 19:41 schreef Krypt het volgende:
Probeer hetvolgende eens:
Bij de modem properties - Advanced: X3 invullen.
X3 is dat ie niet controleerd op een kiestoon

Anders zou ik het ook niet weten...
Ook al geprobeerd. Controleert dan niet op een buitenlijn maar belt meteen nummer. Dat doet de modem dan ook, maarrrr komt dat weer met de error dan er geen buitenlijn is |:(

Edit: Ga nu even de drivers proberen van windows 2000. Daarmee deed hij het perfect. Kans is klein, maar ik kan het proberen. Laat zo weer van mij horen :)

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:08

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Als het modem struikelt over de kiestoon (frequentie valt soms net buiten de specs) dan kan een toevoeging in de initstring of de dialstring helpen.
Met 'X3' doe je dan een 'blind dial' wat wil zeggen dat het modem niet wacht tot 'ie een kiestoon hoort.
Als je in de Properties (Eiegenschappen) dus als extra string 'X3' invoert dan zou dit probleem opgelost moeten zijn.
Je kunt het ook als extra meegeven aan de dialstring, dus in plaats van 'ATDTxxxxxxx' wordt het dan 'ATX3DTxxxxxx'

Succes!

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Krypt
Op maandag 12 november 2001 19:42 schreef justin01 een verhaaltje:
[..]
Reageert ie wel op de modem query??

nog om iets uit te proberen; werkte bij een vriend van mij met een kapot modem.
Sluit een telefoon aan op dezelfde aansluiting als waar het modem op zit (met zo'n doorplug plug jah erg duidelijk)
Pak, als je het modem een klikje hoort geven, de telefoon op.. en kijk eens of ie belt.. belt ie en gaat de lijn over dan is of het modem kapot of het kabeltje tussen modem en aansluiting. Hoor je niets, kan van alles zijn..

Pvouput live

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:08

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Zucht - net te laat :)

Tsja, dan blijft er niets anders over dan met het handje de zaak te debuggen. Maak met behulp van een terminalprogje een verbinding met het modem (dat in Windows ingebouwde ding doet het prima) en maak verbinding.
Als je verbonden bent dan zal het commando 'AT' als respons 'OK' geven.
Ben je eenmaal zover, doe dan eerst een reset (ATZ) en probeer of je een kiestoon krijgt door 'ATDT0' in te geven.
Gaat het hier al mis, dan moet je echt nog even naar alle kabels en connectoren kijken en als die echt goed zijn (probeer het met een telefoon aan dezelfde kabel) doe dan een factory reset (AT&F) en probeer opnieuw.

Schiet me te binnen, als jouw modem twee connector mogelijkheden heeft, dan zit de kabel toch wel in 'line' en niet in 'phone'?

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Krypt
Op maandag 12 november 2001 19:50 schreef DeBolle het volgende:
Schiet me te binnen, als jouw modem twee connector mogelijkheden heeft, dan zit de kabel toch wel in 'line' en niet in 'phone'?
Hehe; jah... fout nummer 1 bij de helpdesk van de rabo waar ik gewerkt heb :D
Ik hoop voor hem dat dit niet het probleem is; anders mag ie zich wel heel erg diep schamen >:)

[edit]
Ik lees net dat het een HCF modem is... toch niet een Supra Express HCF modem ofwel?? Die krengen hebben zelf onder Windows 9x fikse problemen, laat staan onder een NT kernel based windows... hmm. ff kijken of ik de driverspage van supra nog kan vinden...

Pvouput live

Verwijderd

wat voor chip heb ik ook gedaan en dan gewoon een ander modem met dezelfde chip opzoeken en installeren
8-)

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 19:53 schreef Krypt het volgende:

[..]

Hehe; jah... fout nummer 1 bij de helpdesk van de rabo waar ik gewerkt heb :D
Ik hoop voor hem dat dit niet het probleem is; anders mag ie zich wel heel erg diep schamen >:)

[edit]
Ik lees net dat het een HCF modem is... toch niet een Supra Express HCF modem ofwel?? Die krengen hebben zelf onder Windows 9x fikse problemen, laat staan onder een NT kernel based windows... hmm. ff kijken of ik de driverspage van supra nog kan vinden...
Nee nee, ben geen echte n00b :) En ja, het gaat om die modem, wel de Pro versie ervan :P

Maar het probleem is opgelost. Ik typ dit verhaal achter mijn eigen PC. Wat bleek, de drivers die windows installeerde hoorde er niet bij. Heb het lijstje van alle drivers voor modem erbij gepakt en daar zat een naam die mij bekent voor kwam :) De drivers die windows aanbeveelde eraf, de waarschuwing negeert van "deze drivers werken waarschijnlijk niet" en voila. Alles werkt. Bedankt voor de hulp, na 2 dagen weer internet. Nu nog effe dat opstart probleem wegwerken, maar daar stond iets over in de FAQ *D

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Hadden die HCF modems geen instelling in het configuratie scherm waarmee het juiste land gekozen/ingesteld moest worden :?

Indien dit zo is dan eerst ff juiste land instellen i.v.m. toonhoogte van de kiestoon.

Generic wil dus niks anders zeggen als Algemeen met HCF chipset.

En als de Win2000 setup van de modem niet op XP wil draaien, probeer dan eens de volgende truuk : Klik rechts op de setup.exe => eigenschappen => tabblad compatibiliteit - kan je kiezen voor o.a. WIN2000. Draai daarna deze setup.

Bovenstaande werkte perfect met een onwillige scanner driver voor Win2000 in WIndowsXP.

edit:
sneller leren typen

? weet jij wat.

Pagina: 1