Toon posts:

[2000/XP] Spreekt zonder reden steeds floppydrive aan*

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
zoals in het onderwerp staat; Windows XP wil continu floppydrive aanspreken, het is heel irritant, en XP doet dit als ik wil defraggen en andere schijfbewerkingen uitvoer, op de gekste momenten en dan niet een keer maar gewoon de hele tijd als ik aan het defraggen ben. weet iemand de oorzaak hiervan, en wat ik er aan kan doen?

THX,
Gerard

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-02 16:42
Misschien ergens een snelkoppeling naar a:\ of een programma op a:\ staan in je startmenu / op je desktop?

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 18:35 schreef koffercomputer het volgende:
Misschien ergens een snelkoppeling naar a:\ of een programma op a:\ staan in je startmenu / op je desktop?
nee dat is het niet, en het zit ook niet in direct in het register want de zoekfunctie vond niks op a:\ e=in het register.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand????

Verwijderd

Topicstarter
hellluuuup!!!!

Verwijderd

Hoi dat had ik ook maar als je naar de eigenschappen van je floppydisk ga (rechtermuisknop) dan kan je hem uitschakelen :) zo vaak gebruik je dat ding toch niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 16:55 schreef Interceptor het volgende:
Hoi dat had ik ook maar als je naar de eigenschappen van je floppydisk ga (rechtermuisknop) dan kan je hem uitschakelen :) zo vaak gebruik je dat ding toch niet :)
duh, lekkere oplossing, net zoiets van ik heb een ov dus ik gooi m'n fiets maar weg...

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Heb je toevallig iets met Apple-Talk geinstalleerd???

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 21:43 schreef jelmervos het volgende:
Heb je toevallig iets met Apple-Talk geinstalleerd???
nee die heb ik niet geinstalleerd

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-03 17:06

Scraper

ErikJ

Hier hetzelfde probleem. Heb je inmiddels een oplossing gevonden gpvelzen?

Verwijderd

heb je toevallig snelzoeken van office in opstarten staan??
Begin maar is met die eruit te flikkeren.

Misschien is dat het probleem.

succes

• Scraper
  • Laatst online: 11-03 17:06

Scraper

ErikJ

Op zondag 02 december 2001 02:32 schreef baantje het volgende:
heb je toevallig snelzoeken van office in opstarten staan??
Begin maar is met die eruit te flikkeren.

Misschien is dat het probleem.

succes
Helaas, das niet het probleem. Niks in de startup, en de indexing service staat uit.

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem maar dan in Windows 2000. Opeens begint hij te zoeken naar zijn A: Drive terwijl er geen floppy in zit. Vreemd dat niemand een oplossing weet terwijl ik hier zie dat het probleem regelmatig voorkomt.

• Krypt
  • Laatst online: 12-02 20:18
Bekijk je 'My recent documents' of 'Onlangs geopende documenten' eens (of donder 'm leeg). Daar zit meestal een verwijzing naar je A: schijf als je een document or whatever van een flop ingelezen hebt..

Pvouput live

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet even per de Windows Operating Systems - Policy de OS'en in de titel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Kan het niet je virusscanner zijn die zo nu en dan kijkt of er een floppy inzit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 16:09:
Kan het niet je virusscanner zijn die zo nu en dan kijkt of er een floppy inzit?
Inderdaad. Het lag me bij het lezen van dit forum in de mond om dit te zeggen. Welke virusscanner gebruik je? Controleer hij niet regelmatig de floppydisk? En net wat Interceptor zegt: Je gebruikt je floppydisk toch bjina nooit, dus schakel gewoon uit dat diskettestation. Hiermee is niet je probleem opgelost, maar gezien de reacties die nog niet tot een oplossing hebben geleid, lijkt me dit wel slim. ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 00:06 . Reden: Foutje corrigeren ]

• kockie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:17
snmp aanstaan misschien?

Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl

• Shezzie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-03 17:40

Shezzie

Lekker hoor!

Heb je toevallig recentelijk in je kast zaken lopen verbouwen en wat kabels losgehaald? Het is nl mogelijk je FDD kabel verkeerd aan te sluiten waardoor dat lampje eeuwig blijft branden op de drive...

Been there 8)

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik heb dat ook met vlagen.

Zo heb ik dat weken lang, iedere keer als ik kladblok open of deze computer, of nog een partijtje programma's, rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr gaat m'n diskdrive

En dan tijden lang geen last meer van.

Volgens mij is het een complot van de pc fabrikanten om de diskdrive eruit te werken ;)
Pagina: 1