Toon posts:

ADSL Uploaden werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een aardig tijdje adsl, dat werkt nu allemaal prima (Win2k server ipv Win98), maar nu zit ik met een behoorlijk probleem: de upload werkt nauwelijks tot helemaal niet! (Mailen, via mIRC, MSN, ICQ, Mediadonks Picture server...)

Ik zit dus met een pc achter een server. Draai zelf Windows 98 SE, en op de server staat dus Win2k met internet sharing. Weet iemand een oplossing voor dit vervelende probleem, ik heb de search al gebruikt maar geen oplossing gevonden.

Verwijderd

ADSL heeft ook maar een upload waar je gemiddeld zo'n 6 Kb/sec mee haalt!
Daar staat ook de A voor in ADSL... Asynchronisch, oftwel 1 richting op!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet ook wel dat de upload van adsl niet geweldig is, maar ik haal nog niet eens 0.1 kB/s dus daar zit wat fout... ik wil gewoon wat fotootjes van elk ongeveer 90 kB uploaden, en zelfs dát werkt niet :'( (meestal krijgt diegene helemaal nix, of een time-out bij bijv. Mediadonks)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:22

Sick Nick

Drop the top!

Op maandag 12 november 2001 18:32 schreef Tubbietje het volgende:
ADSL heeft ook maar een upload waar je gemiddeld zo'n 6 Kb/sec mee haalt!
Daar staat ook de A voor in ADSL... Asynchronisch, oftwel 1 richting op!
:D ADSL kan mits niet afgeknepen bij je provider makkelijk met 1 Mbit uploaden, dat is dus rond de 128 KB per seconde. Iets meer dan de 6 die jij voorstelt.
Bij Mxstream heb je naar mijn weten 128 Kbit = 16 KB upstream. Die haal je dan ook wel bijna altijd.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:50

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op maandag 12 november 2001 18:36 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

:D ADSL kan mits niet afgeknepen bij je provider makkelijk met 1 Mbit uploaden, dat is dus rond de 128 KB per seconde. Iets meer dan de 6 die jij voorstelt.
Bij Mxstream heb je naar mijn weten 128 Kbit = 16 KB upstream. Die haal je dan ook wel bijna altijd.
helaas, het is toch echt maar 64 kbit/s bij Mxstream Basic :'(

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom kan ik dan heel vaak niet uploaden? In UT werkt het wel gewoon goed, met Morpheus al een stuk minder en met programma's werkt het totáál niet!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:44

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik heb dus hetzelfde probleem.
Ik probeerde te uppen naar een ftp van een maat en dan na een minuut of dertig wordt de verbinding opeens verbroken :? . Echt heel irritant. |:( Ik wil het nog wel mooier maken. Ik krijg zelfs bij het downen van grote bestanden dat de verbinding helemaal niets door lijkt te geven. Dan kan ik niet eens de DNS of het internet IP adres pingen.
De situatie is gelijkend op die hierboven. Een server met winroute. (Win98SE) en een werkstation vanwaar ik internet met win98SE.
Dan werkt vaak alleen een harde reset van de router :'( (PC uit, en herstarten) en dan vaak nog dat alleen maar een up en down snelheid van hooguit 2 kb gehaald wordt :( . Heb ik daarvoor mijn 28k8 modempje ingeruild? :?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Topicstarter
Kickk... weet niemand een oplossing hiervoor want volgens mij zijn er veel meer mensen die dit probleem met adsl hebben.

Verwijderd

jaaaa!, ikke denk ik :P

Service Pack 2 installeren die van 101 MB, en niet dat dinkie van 15 MB.

Service Pack 2 101 MB

Ik heb ook upload problemen gehad, mail met bijlages die niet werden verzonden (time out ofzo) en hotmail deed het ook niet.
Heb toen op de server SP 2 geinstalleerd en sindsdien werkt het als een trein.

Hoop dat je er iets aan hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Is dit voor Win2k?

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 21:32 schreef xDeLiriuMx het volgende:
Is dit voor Win2k?
Als je op de link klink staat het er, idd voor Win2k ;)

Verwijderd

Maar ff een extra vraag, als je achter de server zit gaat het verzenden van o.a mail zeker wel goed, alleen als je op de client pc zit wil het niet lukken ?

Probeer anders in outlook ff een mail met bijlage van + 20 KB te versturen vanaf de client, denk niet dat hij aankomt.
Dit moet echt opgelost zijn na SP2, in iedergeval bij mij en nog een paar mensen op GoT.

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 18:29 schreef xDeLiriuMx het volgende:
Ik heb sinds een aardig tijdje adsl, dat werkt nu allemaal prima (Win2k server ipv Win98), maar nu zit ik met een behoorlijk probleem: de upload werkt nauwelijks tot helemaal niet! (Mailen, via mIRC, MSN, ICQ, Mediadonks Picture server...)

Ik zit dus met een pc achter een server. Draai zelf Windows 98 SE, en op de server staat dus Win2k met internet sharing. Weet iemand een oplossing voor dit vervelende probleem, ik heb de search al gebruikt maar geen oplossing gevonden.
had je maar XS4ALL moeten nemen mark :7 :7

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 22:35 schreef wiebe het volgende:

[..]

had je maar XS4ALL moeten nemen mark :7 :7
[topic=311721/1/25] :X

Verwijderd

Topicstarter
Tja fart happens... maar als ik achter de server zit kan ik ook niet uploaden hoor... morgen maar eens proberen die service pack te installeren :)

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 22:57 schreef xDeLiriuMx het volgende:
Tja fart happens... maar als ik achter de server zit kan ik ook niet uploaden hoor... morgen maar eens proberen die service pack te installeren :)
mmm dat is vaag, dan hoop ik maar dat die Service Pack werkt, je kan het in iedergeval proberen.
Ik hou het in de gaten :)

Suc6

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 20:57 schreef xDeLiriuMx het volgende:
Kickk... weet niemand een oplossing hiervoor want volgens mij zijn er veel meer mensen die dit probleem met adsl hebben.
Win98se upload probleem komt door bug in netpptp.sys.
Even vervangen door netpptp.sys uit Windows ME (http://www.xs4all.nl/~samson/drv/) en nooit meer vastlopers bij gebruik van bv Edonkey.
:z

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 12:39 schreef e_motion het volgende:

[..]

Win98se upload probleem komt door bug in netpptp.sys.
Even vervangen door netpptp.sys uit Windows ME (http://www.xs4all.nl/~samson/drv/) en nooit meer vastlopers bij gebruik van bv Edonkey.
:z
Hij heeft geen Windows 98Se, maar Win2k op de server en ook daar werkt het niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik heb die update geinstalleerd, maar ik kan nog steeds geen mails met attachment sturen :( (2mb)
Pagina: 1