iis configureren

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 08:40

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Heb net op win2k iss geinstald werkt volgens mij allemaal wel maar als ik naar http://10.0.0.1 (voor jullie http://213.84.125.68 moet ik een password opgeven enz. Alleen ik weet niet wat dit password is want heb het nooit opgegeven. En hoe kan ik mn ftp users aan passen want hij heeft nu alleen anonymous read er instaan. Bij 98 stond er in mn systray zoon icon maar die staat er nu ook niet meer.

What to do what to do!!!

En nog ff een andere vraag. Waarom is linux volgens jullie nou zo veel beter als windows. Dat het instabiel is okeej dat is een goed argument maar wat kunnen jullie met linux (op een moeilijkere wijze) wat ik in windows niet kan? En wat ik ook weleens heb gehoord is linux sneller is met ftp ed. merk je dat ook op een 600?

En wat raden jullie (plz met linkie (site van maker ofzo dus geen wares request)) aan als remote desktop ik heb als client xp. HEt moet alleen wel snelwerken. Dus niet dat de muis als stroop over je beeld loopt of is dit onmogelijk?

.

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 18:28 schreef AkroBatik het volgende:
Dat het instabiel is okeej dat is een goed argument maar wat kunnen jullie met linux (op een moeilijkere wijze) wat ik in windows niet kan?
Zelf je kernel compilen :+

Verwijderd

ik persoonlijk vind iis sowiezo heel hard zuigen.. ik heb er nog nooit iets me egekunt maar dat zal wel aan mij liggen :P

Verwijderd

Apache werkt perfect onder 2000! Inclusief MySQL en PHP en Perl. Pas des problemes.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-05 18:49
Heb net op win2k iss geinstald werkt volgens mij allemaal wel maar als ik naar http://10.0.0.1 (voor jullie http://213.84.125.68 moet ik een password opgeven enz. Alleen ik weet niet wat dit password is want heb het nooit opgegeven. En hoe kan ik mn ftp users aan passen want hij heeft nu alleen anonymous read er instaan. Bij 98 stond er in mn systray zoon icon maar die staat er nu ook niet meer.
Heb je de bestanden wel de IUSER_{MACHINENAAM} als read meegegeven? FF bekijken via Explorer!
What to do what to do!!!

En nog ff een andere vraag. Waarom is linux volgens jullie nou zo veel beter als windows. Dat het instabiel is okeej dat is een goed argument maar wat kunnen jullie met linux (op een moeilijkere wijze) wat ik in windows niet kan? En wat ik ook weleens heb gehoord is linux sneller is met ftp ed. merk je dat ook op een 600?
Hier ga ik geen antwoord op geven. De FTP server ZUIGT van NT (geen virtual hosting). ALLES is zo'n beetje sneller onder Linux. Enige voordeel van NT: GOEDE ASP ondersteuning (geen plugins van Apache). Maar daarvoor kan je beter ff verder lezen in de fora.
En wat raden jullie (plz met linkie (site van maker ofzo dus geen wares request)) aan als remote desktop ik heb als client xp. HEt moet alleen wel snelwerken. Dus niet dat de muis als stroop over je beeld loopt of is dit onmogelijk?
www.famatech.com, of de Terminal Server van M$

Suc6!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 08:40

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 19:07 schreef meggelaar het volgende:
Apache werkt perfect onder 2000! Inclusief MySQL en PHP en Perl. Pas des problemes.
hmz php ben ik wel in geitresseerd alleen welke bestand moet ik hebben er zijn er zo veel

En welk ftp programma kan ik dan het best als vervanger gebruiken?

.

Verwijderd

je moet access geven to ALL ... ik heb dergelijke fout ook al eens gemaakt en hij bleef maar zagen voor een paswoord... normaal staan de standaard instellingen ok, je moet gewoon de ip en de hostname (url) ff veranderen...

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 20:49

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hmm... dat NT makkelijker werkt... is niet helemaal waar.. het werkt ANDERS. in het begin LIJKT NT makkelijk, maar als je alles precies gaat instellen zoals jij dat wilt hebben incl fatsoenlijk security is het niet moeilijker.. maar gewoon anders.

Ik vind het bijv. makkelijk een DNS server op te zetten in Linux dan met Windows.. weet ik veel welk window ik waar moet zoeken, en alles meteen in te stellen.. iets wat ik in linux wel weet..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Als ik eerlijk moet zijn dan ga ik toch voor linux omdat linux meer uit mijn systeem haalt.

Als je linux met apache en mysql en php4 gaat draaien is dat de grote tegenhanger van iis met mysql (of andere db) en asp.

Wat betreft snelheid linux heeft qua snelheid zeker de meeste ogen. En qua stabiliteit van zo'n server is linux ook de beste. Het configgen van een linux bak is wat moeilijker als je ermee begint als je gevorderde bent valt dat ook mee.

En als je tests wilt lezen dan moet je even op tweakers.net zoeken en even zoeken op mysql met linux dan vind je ook tests als hoe snel een query klaar is onder 2000 en onder linux. Ik weet de getallen niet zo uit mijn hoofd maar ik weet wel dat linux ongeveer 2 a 3 maal zo snel is dan win2k

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

Win2K Heeft veel te veel poes pas er omheen. Dat zuigt enorm. Ik zelf ook altijd win2k AS als webserver, en heb altijd problemen gehad. Voor de mensen die beginnen met een webserver.... verziep je in linux!!! *D

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op woensdag 14 november 2001 15:55 schreef active2 als laatste iets

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.