Waarom krijg ik op mijn Asus Cusl2-C maar 384mb geheugen aan de praat, terwijl ik 512 erin heb zitten. (2xmerkloos128 / 1xkingston256). De losse strips werken individueel prima....?
Verwijderd
omdat je misschien maar 2 banken kan gebruiken??
Ik heb een CUSL2 en daar zitten maar 2 banken op! 2x256mb ook gelijk het maximale wat je kan halen op een CUSL2.
Ik heb een CUSL2 en daar zitten maar 2 banken op! 2x256mb ook gelijk het maximale wat je kan halen op een CUSL2.
2 x 256 single sided dims gebruiken.
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
De i815 planken hebben vaak moeite 3 banken 133mhz ram aantesturen. Op 100mhz lukt het vaak wel, maarja dat is wel langzaam.
Dat lijkt me errug sterk, dat het op 100 Mhz wel zou lukken.Op maandag 12 november 2001 19:44 schreef Ghost het volgende:
De i815 planken hebben vaak moeite 3 banken 133mhz ram aantesturen. Op 100mhz lukt het vaak wel, maarja dat is wel langzaam.
Het is namelijk puur een limitatie van het moederbord.
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
volgens de gebruiksaanwijzing kan je wel drie banken gebruiken in willekeurige volgorde: is een biosupdate een oplossing??
Volgens mij is het een beperking van de 815(ep) chipset. Ik heb een abit met 4 sloten, en daarop geldt ongeveer het zelfde:
Max 512m / 133mhz alleen met mem in de eeste 2 sloten.
Max 512m / 133mhz alleen met mem in de eeste 2 sloten.
The 815E chipset boards will support 512MB, however there is a restriction on the fourth DIMM slot. You can use double sided modules only in the first three DIMM slots. Further, if DIMM 3 and 4 are both being used they must each have a single sided module only.
This is perfectly normal for the 815 family of chipsets and is the reason many 815 boards have only three DIMM slots.
You have all six banks used up with your first three modules, that is why your system is reporting 384MB. In your case its as if the forth slot was not there.
In order to achieve 512MB along with two of your 128MB double sided modules in DIMM 1 and 2 you will need to get 2 128MB single sided modules for DIMM 3 and 4 or one double sided 256Mb module for DIMM 3 and leave DIMM 4 empty.
Other combo's that would work are 4 single sided 128MB's, 2 double sided 256MB's, well you get the picture.
- Although it is physically possible to install more memory, the system will only recognize 512Mb.
- Installing more memory may cause major problems.
- System only supports four rows of PC133. More than that and the memory will run at 100MHz. For example a double sided and two single sided PC133 modules would use 4 rows. If you install another PC133 module in there, the memory will all run at 100MHz.
Het volgende is aan de hand :
Als je dubbele geheugenbanken gebruikt (aan beide kanten chips) dan kan je er maar 2 in doen (op 133 MHZ) Als je enkele geheugenbanken gebruikt dan kan je ze alle 3 gebruiken
Anders draait het alleen op 100 MHZ goed
Staat in de specs van het mobo
p.s. zie mijn specs dan weet je hoe ik het weet
(Ik lees mijn boekje wel
)
Als je dubbele geheugenbanken gebruikt (aan beide kanten chips) dan kan je er maar 2 in doen (op 133 MHZ) Als je enkele geheugenbanken gebruikt dan kan je ze alle 3 gebruiken
Anders draait het alleen op 100 MHZ goed
Staat in de specs van het mobo
p.s. zie mijn specs dan weet je hoe ik het weet
die 3 banken moet je zekers kunnen gebruiken, tot een 8tal weekjes geleden had ik ook 2x128 en 1x 256 mb erin, ging prima (bios versie 1009 overigens)
heb er nu 2x 256mb in (omgeruild met iemand anders..)
mischien toch maar ff bios updatetje (pas op!)
heb er nu 2x 256mb in (omgeruild met iemand anders..)
mischien toch maar ff bios updatetje (pas op!)
A wise man's life is based around fuck you
Wat je dus kan proberen is dat 256mb dubbele bankje in je eerste slot en die andere twee 128mb plankjes in slot 2 en 3
Verwijderd
Beste CUSL2 of CUSL2-c gebruikers,
ik heb een CUSL2 maar ik wil er een celeron 1200 in prikken! nu moet je zo'n converter hebben weet iemand waar die te krijgen zijn! powerleap heeft ze alleen voor de SLOT1 mamaplanken!
Vertel me even als je wat weet ik ben al blij dat ik wat CUSL2 gebruikers tegenkom 90% hier is AMD XP verslaafd.
ik heb een CUSL2 maar ik wil er een celeron 1200 in prikken! nu moet je zo'n converter hebben weet iemand waar die te krijgen zijn! powerleap heeft ze alleen voor de SLOT1 mamaplanken!
Vertel me even als je wat weet ik ben al blij dat ik wat CUSL2 gebruikers tegenkom 90% hier is AMD XP verslaafd.
Het is gelukt! je moet inderdaad in rows 4&5 een single bank zetten (dat is dus de derde insteekgleuf).De eerste insteekgeluf is row 0&1, dan 2&3 en dan 4&5. Hij draait nu inderdaad met 512 Mb. Gelukkig had ik 1 128mb single. Bedankt voor de tips....
Pagina: 1