Bijna 3 weken geleden heb ik mijn kapotte IBM DTLA-307045 HD naar IBM gestuurd. Vandaag kreeg ik bij de RMA-status te zien, dat een vervangende HD is opgestuurd. Kan ik deze schijf ook daadwerkelijk deze week verwachten of gaan hier nog een aantal weken overheen?
Ging bij mij vrij snel. 3 dagen ofzo.Op maandag 12 november 2001 18:19 schreef TweakersOnly het volgende:
Bijna 3 weken geleden heb ik mijn kapotte IBM DTLA-307045 HD naar IBM gestuurd. Vandaag kreeg ik bij de RMA-status te zien, dat een vervangende HD is opgestuurd. Kan ik deze schijf ook daadwerkelijk deze week verwachten of gaan hier nog een aantal weken overheen?
Verwijderd
waar zie je de RMA status?
Ik wacht ondertussen ook al een dag of 10 op de vervanging voor m'n dtla-307045...
Ik wacht ondertussen ook al een dag of 10 op de vervanging voor m'n dtla-307045...
http://www.storage.ibm.com/warranty/jsp/arma51.jspOp maandag 12 november 2001 18:52 schreef PsyFlux het volgende:
waar zie je de RMA status?
Ik had ook een defecte 307045 (net geen jaar oud), maar deze werd netjes door de winkel (Informatique) waar ik dat ding heb gekocht omgeruild voor een nieuwe
Thoriam#2885
Dit wilde ik eigenlijk ook doen, ik heb in augustus 2000 de HD gekocht bij TakeItNow. Omdat de HD ouder dan een jaar was, moest ik de garantie met IBM onderling regelen.Op maandag 12 november 2001 19:08 schreef fenris het volgende:
Ik had ook een defecte 307045 (net geen jaar oud), maar deze werd netjes door de winkel (Informatique) waar ik dat ding heb gekocht omgeruild voor een nieuwe
Verwijderd
tnx!Op maandag 12 november 2001 19:03 schreef TweakersOnly het volgende:
[..]
http://www.storage.ibm.com/warranty/jsp/arma51.jsp
Ze zijn dus bij mij ook aan de late kant. En ik verwachtte 'm morgen dan ook eigenlijk met de post (vandaag geen post gekomen) maar ze hebben dat kreng nog geeneens verstuurdThe returned defective hard disk drive was received and the replacement hard disk drive has not been shipped yet.
RMA issued on October 24, 2001
Defective hard disk drive received on November 01, 2001
You can expect to receive your replacement hard disk drive within 7 to 10 business days after receipt validation by IBM.
Waarom duurt dat altijd zo lang bij mij terwijl andere mensen 'm al binnen 3 dagen hebben? Een kapotte maxtor duurde bij mij ook al een dikke 5! fokking weken
Verwijderd
Ik wacht ook al ruim 2 weken. Ik hoop nie dat ze 'n ander model op gaan sturen, is namelijk 1 van m'n 2 raid schijven. Naja ik moest ieg nog een schijf hebben voor een ander systeem en heb voor straf een maxtor gekocht
Mijn 307045
The returned defective hard disk drive was received and the replacement hard disk drive was shipped.
RMA issued on October 09, 2001
Defective hard disk drive received on October 16, 2001
Replacement hard disk drive sent on November 10, 2001
The returned defective hard disk drive was received and the replacement hard disk drive was shipped.
RMA issued on October 09, 2001
Defective hard disk drive received on October 16, 2001
Replacement hard disk drive sent on November 10, 2001
Ik heb gelukkig niet zo lang hoeven te wachten. 
RMA issued on October 23, 2001
Defective hard disk drive received on October 29, 2001
Replacement hard disk drive sent on November 12, 2001
10 busines days is twee weken. Dus voor jou is dat 14 dagen. En als het een beetje rottig valt kan je net pech hebben dat er nog een 3e weekend bij komt. Dan zit je al op 16 dagen. Samen met de PTT die er ook nog wel eens een paar dagen over doet om een pakje te bezorgen kan je op 3 weken uitkomen.Op maandag 12 november 2001 23:01 schreef PsyFlux het volgende:
Ze zijn dus bij mij ook aan de late kant. En ik verwachtte 'm morgen dan ook eigenlijk met de post (vandaag geen post gekomen) maar ze hebben dat kreng nog geeneens verstuurd
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ik heb vandaag mijn vervangende harde schijf binnengekregen. Het is weer een DTLA-307045 geworden, volgens de verpakking geproduceerd in Thailand, november 2001. Blijkbaar worden deze type HD's dus toch nog gemaakt. Of is deze datum niet de revisie-datum? Hoelang heb ik eigenlijk garantie op deze "nieuwe" (?) schijf?
Verwijderd
crap, hebben ze die krengen nog steeds? 
Waarom hebben andere mensen dan wel weer een 60GB 60GXP terug gekregen
Ik heb nog steeds nix binnen helaas... hopelijk word het dan maar niet weer zo'n dtla-307045 anders blijf ik aan het backuppen want ik vertrouw ze echt niet meer.
Maar om weer ff op je vraag terug te komen... wel vaag dat er november 2001 op staat. Ze worden toch echt niet meer gemaakt dacht ik zo. Misschien zijn ze begonnen met het in elkaar zetten van dtla-307045's met de goede onderdelen van teruggebrachte schijven ofzo
Anyway, je hebt nog zo lang garantie als dat de originele schijf die je gekocht hebt ook had. Als je dus nog 2 jaar garantie overhebt van de 3 blijven die 2 gewoon staan.
Waarom hebben andere mensen dan wel weer een 60GB 60GXP terug gekregen
Ik heb nog steeds nix binnen helaas... hopelijk word het dan maar niet weer zo'n dtla-307045 anders blijf ik aan het backuppen want ik vertrouw ze echt niet meer.
Maar om weer ff op je vraag terug te komen... wel vaag dat er november 2001 op staat. Ze worden toch echt niet meer gemaakt dacht ik zo. Misschien zijn ze begonnen met het in elkaar zetten van dtla-307045's met de goede onderdelen van teruggebrachte schijven ofzo
Anyway, je hebt nog zo lang garantie als dat de originele schijf die je gekocht hebt ook had. Als je dus nog 2 jaar garantie overhebt van de 3 blijven die 2 gewoon staan.
Ik had ze (ja ze, waren er 2
) een week nadat ik ze opgestuurd had alweer terug.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
WAT??? Worden die BRAKKE 307045 weer gemaakt????
En ze geven nota bene zelf toe dat het een brakke serie was!!!
Ik had er ook zo een, maar deze is netjes voor een 60gb versie omgerolen. Dit duurde bij mij ook lang trouwens, 4 weken, maar, zo melde een mailtje van ze, dit kwam wegens voorraadproblemen. Tja, dat kan natuurlijk...
En ze geven nota bene zelf toe dat het een brakke serie was!!!
Ik had er ook zo een, maar deze is netjes voor een 60gb versie omgerolen. Dit duurde bij mij ook lang trouwens, 4 weken, maar, zo melde een mailtje van ze, dit kwam wegens voorraadproblemen. Tja, dat kan natuurlijk...
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Ze zorgen voor een identiek of vergelijkbaar model. Ze proberen dat binnen een bepaalde tijd af te handelen. Hebben ze je model (tijdelijk) niet, kijg je of een grotere uit dezelfde serie, of een schijf uit een nieuwere serie.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Verwijderd
YEAH! Hij is eindelijk geshipped 
Vandaag of morgen issie der dan eindelijk eens. Heeft ook wel bijna een maand geduurd met die lui. En natuurlijk was ik de afgelopen twee dagen thuis en ben ik de rest van de hele week weg
Nouja, voor het weekend heb ik 'm dan wel.
Ben wel errug benieuwd wat ik nu ga krijgen... Zou het een een goed of een slecht teken zijn dat het zo lang geduurt heeft? Ik post het in elk geval nog wel als hij binnen is
Vandaag of morgen issie der dan eindelijk eens. Heeft ook wel bijna een maand geduurd met die lui. En natuurlijk was ik de afgelopen twee dagen thuis en ben ik de rest van de hele week weg
Ben wel errug benieuwd wat ik nu ga krijgen... Zou het een een goed of een slecht teken zijn dat het zo lang geduurt heeft? Ik post het in elk geval nog wel als hij binnen is
Verwijderd
WHOOHOO!
een IC35L060AVER07-0 oftewel een 60GXP, 60GB. Bedankt IBM!
Hiermee vergeef ik ze de data die ik heb verloren met die dtla-307045 wel weer (was wel errug veel werk en heb ik veel geluk mee gehad met het recoveren).
een IC35L060AVER07-0 oftewel een 60GXP, 60GB. Bedankt IBM!
Hiermee vergeef ik ze de data die ik heb verloren met die dtla-307045 wel weer (was wel errug veel werk en heb ik veel geluk mee gehad met het recoveren).
Pagina: 1