Ik ben bezig met een content mangament systeem en nu vroeg ik me af of der een script is om een soort van tect editor te maken, dus bold,italis,underline, opsomming etc... weet iemand een link of iets
tnx
tnx
1) Ja heeft al iemand anders gedaan.Op maandag 12 november 2001 18:24 schreef Blue het volgende:
ja dat is inderdaad wat ik zoek ja...heeft iemnad anders zeker niet voor me gedaan dat gepuzzel
"You're only as good, as what you did last week."
Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden
Hee, dat is best handigOp maandag 12 november 2001 19:04 schreef Bluestorm het volgende:
zoeken naar MSHTML op msdn.microsoft.com... is met voorbeelden en al dacht ik.
maar als je nou het editen voor een grote meerderheid van de gebruikers makkelijker kan maken? Voor de rest wordt het er toch niet moeilijker op?Op maandag 12 november 2001 22:35 schreef tomato het volgende:
cq wat heb je hier aan als je serieuze webapplicaties wilt maken
Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden
Ik zou zoiets helemaal niet maken (als ik het nodig had zou ik het door iemand anders laten doen die er verstand van heeft). En zowiezo volgens officiele standaarden (ie DOM).Blue: okay en hoe zou jij zoiets maken dan??? zou ik wel graag van je willenhoren aangezien jij dit blijkbaar niets vind..
Verwijderd
Waarom niet? Op het moment dat je een webapplicatie bouwt vind ik dat je ook eisen aan de users mag stellen...Op dinsdag 13 november 2001 09:27 schreef Obi het volgende:
M'n users zou ik dit bijvoorbeeld niet voorschotelen.
eensOp dinsdag 13 november 2001 09:44 schreef DeFeCt het volgende:
[..]
Waarom niet? Op het moment dat je een webapplicatie bouwt vind ik dat je ook eisen aan de users mag stellen...
ohohDat er dan allemaal weer gefrustreerde *.x mannetjes opstaan die willens en wetens met netschaap willen surfen, boeie! Jij hoort niet tot mijn gebruikersgroep dus smoel houden...
wat een onzinOp maandag 12 november 2001 18:29 schreef oh,when? het volgende:
3) Omdat je daar niks van leert.
Op dinsdag 13 november 2001 10:30 schreef cutter het volgende:
diegenen die zonodig met hun panda het terrein op willen (want het is toch belachelijk dat de off-road niet multi car compatible is) zijn van harte welkom....

ja precies, je moet ergens een grens stellen. als 0,0001% van je doelgroep een bepaalde browser gebruikt is het al lang niet meer rendabel om overuren te maken zodat je cms ook voor die browser toegankelijk is.....Op dinsdag 13 november 2001 10:30 schreef cutter het volgende:
Ben het eens met DeFeCt, als je een cms maakt doe je dat toch voor een kleine definieerbare doelgroep, als je dan rekening moet gaan houden met alle exotische browsers ben je niet economisch bezig, tenzij je klant een crossbrowser cms systeem wil hebben (u vraagt, u betaalt).
Als ik zo nodig off-road wil cruisen moet ik maar een defender aanschaffen, diegenen die zonodig met hun panda het terrein op willen (want het is toch belachelijk dat de off-road niet multi car compatible is) zijn van harte welkom....
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verbaas me nergens over hoor. In Italië is 80% van de Fiat Panda's die er rijden een 4x4 model.Op dinsdag 13 november 2001 11:14 schreef DeFeCt het volgende:
[afbeelding]
|{ brrr }] |
Ik denk dat je dat altijd moet doen, maar als je een MSHTML vak gebruikt kun je een netscape gebruiker nogsteeds gewoon z'n vertrouwde textarea voorschotelen waar ie z'n HTML in kwijt kan.Op dinsdag 13 november 2001 15:53 schreef Yellow het volgende:
Maarja ik denk dat als je iets wilt hebben dat je standaard kan verkopen je het 't beste compatible kan maken met NS en IE.
oh oh...iemand heeft deOp dinsdag 13 november 2001 10:35 schreef wicher het volgende:
[..]
wat een onzin
> "he ik zoek een OS!"
< "Ik heb er wel een, maar die krijg je niet, maak er zelf maar een, anders leer je nooit wat"
Met wat simpel zoekwerk, had de vraagsteller al veel verder gekomen. In plaats daarvan word verwacht dat wij dat klusje voor hem oplossen. En als daar een keer cynisch op word gereageerd, gaan we deQuote uit de FAQ:
Kan iemand even
Staat ook duidelijk in de algemene FAQ, maar de users in W&G zijn er niet om klusjes voor anderen op te knappen. Dus vragen als 'kan iemand even een logo maken' of 'wil iemand even een popup-scriptje schrijven' e.d. gaan op slot.
wicher, je had wel gelijk (vond ik dan). Oh, why? ofzo ging wel erg fel erop in. En wat is idd mis met het gebruik van smilies??Op dinsdag 13 november 2001 20:42 schreef wicher het volgende:
ERG klein geschreven zooi, klopte wel
[afbeelding]
hmz, ik overdreef met mijnen "onzin"-bewering, sorry
ik heb geen behoefte aan een flame-war hierzo met jou
wordt gesteld terwijl er netjes en behulpzaam antwoord is gegeven denk je ook van, doe je zelf ook nog wel eens iets?!Op maandag 12 november 2001 18:24 schreef Blue het volgende:
ja dat is inderdaad wat ik zoek ja...heeft iemnad anders zeker niet voor me gedaan dat gepuzzel
oeps, k moet volgende keer maar effe alle replies gfaan lezen. Bedankt voor deze terechtwijzing.Op dinsdag 13 november 2001 21:16 schreef nelis het volgende:
ik weet niet hoor maar oh,when? heeft gewoon gelijk. op zich is dit topic niet eens zo heel erg maar als er dan deze vraag
[..]
wordt gesteld terwijl er netjes en behulpzaam antwoord is gegeven denk je ook van, doe je zelf ook nog wel eens iets?!
ten tweede zegt hij gewoon waarom hij geen kant en klaar script wil geven (met eenen een
notabene) dus ik zie echt niet wat daar mis mee is hoor
en als laatste klopt het ook nog gewoon wat hij zegt, op deze manier leert de topicstarter er niks van en komt hij (of iemand anders) de volgende keer met zo'n vraag, wat ook weer irritaties op levert. waarom zou je iemand niet vriendelijk op zijn plaats mogen wijzen?
[/offtopic]
op hotscripts staan idd een paar mooie, nadeel is alleen dat ze vaak vol bugs staan dus een beetje phpkennis kan ook geen kwaad. kijk vooral of er geen "lekken" in zitten, slaapt wel zo lekker
maar je kan er natuurlijk ook zelf 1 bouwen. ik weet niet precies hoe uitgebreidt het moet gaan worden en of het voor jezelf is of niet, maar als je je een beetje in php en javascript verdiept kom je al een heel eind (dat wil zeggen, een simpel cms)
Hee nelis, wat zijn we toch nu aan t doen. Om en om effe tekst aan het toevoegen?? LOLOp dinsdag 13 november 2001 21:21 schreef DaMorpheus het volgende:
[..]
oeps, k moet volgende keer maar effe alle replies gfaan lezen. Bedankt voor deze terechtwijzing.of was t nu
of
?? Wat die smilies toch voor power hebben he?
het was groter, maar na de edit wilde ik meer de aandacht leggen op de editOp dinsdag 13 november 2001 21:15 schreef DaMorpheus het volgende:
erg klein geschreven
kijk, dat vind ik dus juist het ergeOp dinsdag 13 november 2001 21:16 schreef nelis het volgende:
waarom zou je iemand niet vriendelijk op zijn plaats mogen wijzen?
nee, dat maak jij er van. iemand op zijn plaats wijzen is heel normaal hoor en heeft absoluut niets maar dan ook niets met "standen" te maken.Op dinsdag 13 november 2001 21:29 schreef wicher het volgende:
[..]
kijk, dat vind ik dus juist het erge
het "iemand op zijn plaats wijzen", dat geeft dus aan dat je vind dat jezelf op een hogere plaats ofzo staat
eensdus ik vind dat oh,when? wel gelijk heeft, ik ergerde (en erger me nog steeds) aan bepaalde toontjes/houdingen, en reageerde daar een beetje vervelend op
Mogelijke oplossing die ik zelf gebruik: maak in een pop-up een image library... met een beetje javascript kan je dan heel makkelijk een plaatje invoegen in de editor...Op donderdag 15 november 2001 13:17 schreef Blue het volgende:
Het probleem is echter dat ik dit niet zo maar in een file field mag zetten (in me form) weet iemand hier een oplossing voor of zouden jullie het geheel anders doen..
zo doe ik het idd ook: een popupje met daarin een lijst van alle geuploade images, met oa een knopje "upload nog een bestand", en een knopje "voeg de afbeelding in in het huidige doc" ofzoOp donderdag 15 november 2001 17:23 schreef Bluestorm het volgende:
[..]
Mogelijke oplossing die ik zelf gebruik: maak in een pop-up een image library... met een beetje javascript kan je dan heel makkelijk een plaatje invoegen in de editor...
Die image library bevat dus een overzicht van alle plaatjes op de server en een tabje ofzo om nieuwe images toe te voegen. Maar dat is dus wel allemaal voor het grootste deel serverside wat hier niet echt thuis hoort