Ik heb dit topic gemaakt zodat mensen hier links kunnen plaatsen naar benchmarks die hier duidelijkheid over kunnen geven of mensen die graag hun ei kwijt willen over beide kaarten.
Ikzelf sta nu ook voor de keuze tussen de R8500 en de Hercules GF3 Ti500.
Dit zijn de plus en min punten die ik voor mezelf heb opgeschreven.
Radeon 8500.
VOORDELEN:
- Snelle chipset. (275/275) Gespeculeerd de Ultra versie zelfs op 300/300)
- Veel hardwarematige beeldverbetering. (smoothvision, Trueform, etc..etc..)
- Goede prijs
NADELEN:
- Driver ondersteuning vanuit ATI.
- Koeling geheugen. (zelf te verhelpen uiteraard)
- Algemene support ATI.
Hercules GeForce-3 Ti500
VOORDELEN
- ALTIJD goede drivers beschikbaar.
- Groot marktaandeel, en dus ondersteuning door spellenfabrikanten.
- Erg mooi. (voor mij persooonlijk dan vanwege mn blauwe mobo+neon)
- Goede koeling meegeleverd
NADELEN
- Prijzig
- Trage chipset vergeleken met de R8500
Mijn vraag is nu.
WAT DOE IK MET MIJN GELD ?????
Hetgeen wat mij eigenlijk tegenhoudt om ATI te kopen is de ronduit waardeloze ondersteuning en drivers.
Als ik nu namelijk rond de 850 gulden uitgeef aan een kaart wil ik geen half jaar moeten wachten op nieuwe drivers als er iets nieuws uitkomt.
(VOORBEELD: ik koop nu de R8500, ben erg blij dat ik 150,- heb uitgespaard, maar over 2 maanden komt windows 2002 uit en die is ZWAAR ultiem. Vervolgens doet ATI er een half jaar over om fatsoenlijke drivers te releasen en kan ik dus niet upgraden naar win2002.)
Ook vertrouw ik niet helemaal op de algemene kwaliteit van de radeon omdat de test op THG tussen de r8500 en de ti500 uitwees dat de radeon voornamelijk goptimaliseerd is voor Q3 en 3dmark2001, terwijl de Ti500 op vrijwel alle spellen behalve die 2 hoger scoorde in aantal FPS. (soms stukken hoger zelfs)
Ik hoop dat ATI/Nvidia gebruikers hier hun ervaringen zullen posten en voor mij en vele anderen een duidelijk beeld werpen op de situatie.
(Geen ATI vs. NVIDIA flamewar plz !!!)
Ikzelf sta nu ook voor de keuze tussen de R8500 en de Hercules GF3 Ti500.
Dit zijn de plus en min punten die ik voor mezelf heb opgeschreven.
Radeon 8500.
VOORDELEN:
- Snelle chipset. (275/275) Gespeculeerd de Ultra versie zelfs op 300/300)
- Veel hardwarematige beeldverbetering. (smoothvision, Trueform, etc..etc..)
- Goede prijs
NADELEN:
- Driver ondersteuning vanuit ATI.
- Koeling geheugen. (zelf te verhelpen uiteraard)
- Algemene support ATI.
Hercules GeForce-3 Ti500
VOORDELEN
- ALTIJD goede drivers beschikbaar.
- Groot marktaandeel, en dus ondersteuning door spellenfabrikanten.
- Erg mooi. (voor mij persooonlijk dan vanwege mn blauwe mobo+neon)
- Goede koeling meegeleverd
NADELEN
- Prijzig
- Trage chipset vergeleken met de R8500
Mijn vraag is nu.
WAT DOE IK MET MIJN GELD ?????
Hetgeen wat mij eigenlijk tegenhoudt om ATI te kopen is de ronduit waardeloze ondersteuning en drivers.
Als ik nu namelijk rond de 850 gulden uitgeef aan een kaart wil ik geen half jaar moeten wachten op nieuwe drivers als er iets nieuws uitkomt.
(VOORBEELD: ik koop nu de R8500, ben erg blij dat ik 150,- heb uitgespaard, maar over 2 maanden komt windows 2002 uit en die is ZWAAR ultiem. Vervolgens doet ATI er een half jaar over om fatsoenlijke drivers te releasen en kan ik dus niet upgraden naar win2002.)
Ook vertrouw ik niet helemaal op de algemene kwaliteit van de radeon omdat de test op THG tussen de r8500 en de ti500 uitwees dat de radeon voornamelijk goptimaliseerd is voor Q3 en 3dmark2001, terwijl de Ti500 op vrijwel alle spellen behalve die 2 hoger scoorde in aantal FPS. (soms stukken hoger zelfs)
Ik hoop dat ATI/Nvidia gebruikers hier hun ervaringen zullen posten en voor mij en vele anderen een duidelijk beeld werpen op de situatie.
(Geen ATI vs. NVIDIA flamewar plz !!!)