Toon posts:

Access DB > MYSQL via ODBC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor mijn werk een MYSQL database op gaan zetten waarin gegevens moeten komen te staan vanuit de lokale access database. Nu wil ik dit het liefste doen met een ODBC koppeling aangezien er zo'n 10 tabellen nodig zijn en per tabel varierend van 3000 tot 10000+ records en om dit nu steeds (2 keer per week) te doen met losse scriptjes zie ik niet zitten.

per week worden er zo'n 500 wijzigingen aangebracht in de diverse tabellen en zo'n 70 toegevoegd in de klanten tabel dus een koppeling lijkt mij wel noodzakelijk.

Het probleem is dat we geen vast IP adres hebben en op het moment waar ik woon ook geen ADSL (daar krijg je vast ip meen ik?) maar wel kabel.

nu mijn vragen:

- kan ik een koppeling maken met MYSQL dmv een *.ath.cx adres? (kan ik helaas niet lokaal testen)
- is het mogelijk om een vast ip adres te krijgen met kabel (zijn er providers die dit doen voor bedrijven?)
- Wat voor problemen kan ik verwachten als ik een tabel van 10000+ records in één keer moet vullen?
*met ODBC
*met script (waarschijnlijk time out.)

Search heb ik gebruikt maar het leggen van de koppeling en het schrijven van de scripts zijn voor mij geen probleem en daar gingen de meeste vragen over.

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 09:56
- kan ik een koppeling maken met MYSQL dmv een *.ath.cx adres? (kan ik helaas niet lokaal testen)
Je kan in het MyODBC venster een domainname invullen, dus waarom niet? Maar let wel op: als het ip adres van dat domein wijzigt, hoeft de nameserver van je provider nog niet geupdate te zijn (daar gaat enige tijd overheen - de expiration tijd) en dat je dus op een verkeerd ip nummer uitkomt.
- Wat voor problemen kan ik verwachten als ik een tabel van 10000+ records in één keer moet vullen?
Dat er enige tijd overheen gaat want ik neem even aan dat de data die overgestuurt gaat worden toch minstens enkele tientallen megabytes is en dat moet dan ook nog verwerkt worden.

Je kan natuurlijk ook lokaal een mysql db neerzetten en dan de komplete database als een reeks van queries naar een file dumpen (met myslqdump), deze via ftp overzenden en dan bij de server importeren. Dan gaat er minder tijd overeen. Ik heb wel eens gehoort dat je hier ook van die "teken gescheiden bestandjes" (CSV? of hoe heette dat ook al weer) voor kan gebruiken en de import via een query remote kan doen (INSERT FROM FILE of zoiets, nooit naar gekeken).
*met ODBC
*met script (waarschijnlijk time out.)
Afhankelijk van wat voor script/programma of weet ik veel wat. Hoe dacht je dat via ODBC te doen? Via Access? Ik kan zo niet zeggen wat het zoveel beter zal doen. Ik gebruik access nog wel eens om van een MsSQL server naar MySQL server tabellen over te zetten, maar access gaat eerst een lijst maken van de over te zenden data en dan komt 'ie na lange tijd met de mededeling dat er iets van 1200 record toegevoegd gaan worden en of ik dat wel wil...

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 20:35 schreef Infinitive het volgende:
Je kan in het MyODBC venster een domainname invullen, dus waarom niet? Maar let wel op: als het ip adres van dat domein wijzigt, hoeft de nameserver van je provider nog niet geupdate te zijn (daar gaat enige tijd overheen - de expiration tijd) en dat je dus op een verkeerd ip nummer uitkomt.
het gaat er meer om dat wij een ath.cx adres nemen en zo in de mysql database kunnen komen. er moet dus een host aangemaakt worden met rechten in die tabellen vanaf bijvoorbeeld gebruiker@naam.ath.cx
maar pakt MYSQl dit ook? is er iemand die hier ervaring mee heeft? of iemand die een ath.cx adres heeft met een wisselend IP adres die ook weet hoe die een ODBC koppeling moet leggen dan wil ik die best even bij mij toegang geven zodat ik zeker weet dat het werkt.
Afhankelijk van wat voor script/programma of weet ik veel wat. Hoe dacht je dat via ODBC te doen? Via Access? Ik kan zo niet zeggen wat het zoveel beter zal doen. Ik gebruik access nog wel eens om van een MsSQL server naar MySQL server tabellen over te zetten, maar access gaat eerst een lijst maken van de over te zenden data en dan komt 'ie na lange tijd met de mededeling dat er iets van 1200 record toegevoegd gaan worden en of ik dat wel wil...
er is lokaal al een heel systeem waar al jaren mee gewerkt wordt (MsSQL met Access) de ODBC koppeling moet dus inderdaad met access gelegd worden. Alleen is het systeem al zo lang in gebruik dat de programmeurs in eerste instantie geen update tabellen willen bijhouden omdat ze dan teveel dingen moeten gaan wijzigen.
Het zal voorlopig dus 2 keer in de week alle tabellen legen en daarna weer vullen worden

Verwijderd

Hallo,

Hetzelfde moet ik nu toevallig ook maken :-)
op de client site staat een acces DB en op mijn server een MYSQL DB... Nu ben ik bezig met een (delphi)programma dat gewoon alle table's langsloopt, kijkt of er iets verander is en deze dan kopieert in de mysql DB.
Het enigste wat je nodig heb is MyODBC koppeling naar de mysql DB.

Maar waar staat je MYSQL dan op een servertje ergens op het bedrijf en je wilt dus vanaf een andere pc de koppeling daar naar toeleggen?(zo ja dan hoef je bij MyODBC alleen ff IP te veranderen en rest blijft hetzelfde)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 10:26 schreef turbop het volgende:
Maar waar staat je MYSQL dan op een servertje ergens op het bedrijf en je wilt dus vanaf een andere pc de koppeling daar naar toeleggen?(zo ja dan hoef je bij MyODBC alleen ff IP te veranderen en rest blijft hetzelfde)
Nee was dat maar zo, MYSQL staat bij de provider en niet lokaal anders had ik ook geen probleem gehad.
het leggen van de ODBC koppeling is niet zo moeilijk maar we hebben bij het bedrijf dus geen vast IP adres wat we kunnen opgeven bij de provider.
het hele probleem zou het makkelijkste opgelost kunnen worden met een vast ip adres (kan dat met kabel?) of als het mogelijk is om in MYSQL een ath.cx adres in te geven.

is er iemand met een ath.cx adres die beschikking heeft tot access die dit met mij zou willen testen?

ik kan het op het bedrijf niet testen omdat ik eerst een werkdocument moet schrijven en ik op mijn werkstation geen internet heb :(

Verwijderd

Uit je verhaal kan ik halen dat je vanaf je werkstation(op je werk) een koppeling wilt leggen naar een MYSQL server(met vast ip adres) wat is hier het probleem dan ??

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

Op dinsdag 13 november 2001 19:49 schreef turbop het volgende:
Uit je verhaal kan ik halen dat je vanaf je werkstation(op je werk) een koppeling wilt leggen naar een MYSQL server(met vast ip adres) wat is hier het probleem dan ??
ik denk beide, als je op het werkstation iets veranderd moet het aan de serverkant veranderen en andersom.

correct me if i'm wrong :)

mijn T.net systeemspecspagina

Pagina: 1