We maken op onze lanparties gebruik van 3com superstack 3 3300's. Draait allemaal perfect. We hebben nu een aantal 3com VCN 100 switches (http://support.3com.com/infodeli/tools/vcn/index.htm) in handen gekregen. Dat zijn eigenlijk superstack 2 3300's (staat zelfs binnenin op het moederbord en in de handleiding van 3com) maar daar staat andere firmware en management software op. Daardoor zijn bijna alle features uitgeschakeld. Geen trunks, stacks, communicatie tussen de poorten onderling. Wij proberen nu om de firmware/management software van de SS2 3300 op deze switches te krijgen. Met gewone tools gaat dit niet (ook niet met die van ibm) en 3com support deze lijn niet meer dus er is ook geen nieuwe firmware te verwachten. We zoeken nu de tools die 3com gebruikt. We bedoelen hier dus de development tools en niet de tools die overal op het internet kan vinden. Kan iemand ons hiermee helpen? We willen ook best met de hardware langskomen als je de tools wel hebt maar ze niet weg kunt geven. Dit is een enorm probleem voor ons aangezien we anders redelijk goedkope hardware weg kunnen gooien. Alle reacties worden gewaardeert!!! Als iemand een andere truc weet of weet hoe je de firmware aan moet passen om het toch in de switch te krijgen horen we dat ook graag. We proberen alles! Dank.
Verwijderd
Wat zeiden de mensen van Landis en Datelcom over deze "problemen"? Naar mijn ervaring kunnen ze je vaak nog wel verder helpen...
Wat bedoel je "geen comm. tussen de poorten"? Daz toch de basic van een switch? En, waarom zou je ze als simpele switches weg moeten gooien? (ik kom ze graag halen hoor
).
Ten tweede is het natuurlijk niet voor niets dat ze 2 versies verkopen, en de een duurder is dan de ander. Het zal dus niet heel simpel zijn om de goedkope in de dure te veranderen, anders zou iedereen dat doen, en dan verdient 3com niets meer.
Ten tweede is het natuurlijk niet voor niets dat ze 2 versies verkopen, en de een duurder is dan de ander. Het zal dus niet heel simpel zijn om de goedkope in de dure te veranderen, anders zou iedereen dat doen, en dan verdient 3com niets meer.
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949
[PanMan] Deze switches zijn special voor hotels en dergelijke waar gasten op hun kamer een aansluiting krijgen om te internetten en mailen. Poorten 1-23 kunnen alleen met poort 24 communiceren. Niet onderling. Allemaal kleine vlan's zeg maar. Zo kunnen de gasten elkaar niet zien. Op poort 24 zit dan een server die de diensten voor de gasten moet regelen. Jij hebt het over een router. Switches moeten juist WEL op elke poort kunnen communiceren. Deze switches kosten standaard dan ook net zoveel als een gewone 3300. Kwestie van marketing en een ander labeltje op de buitenkant. Leuk concept alleen blijkbaar nooit echt aangeslagen aangezien 3com ermee gestopt is. De partij die wij hebben zou eigenlijk niet op de markt moeten zijn maar komt uit een partij waar ze toevallig bij zaten. Hoe dan ook, met zo'n switch kan je dus standaard niet veel. Probeer maar eens te gebruiken als de computers onderling niet kunnen communiceren. De management software is helemaal dicht getimmerd. Wat me weer terug brengt bij het originele probleem; ander firmware/management software. 
[pinguin] Kan ik gewoon contact zoeken met landis en datelcom of moet ik daar klant zijn?
[pinguin] Kan ik gewoon contact zoeken met landis en datelcom of moet ik daar klant zijn?
welke "gewone tools" heb je geprobeerd? Het zal in ieder geval via de seriele poort moeten gaan, want dat is de enige poort die vaak open blijft voor updates.
zomaar een gek idee: waar worden de instellingen in opgeslagen, in een BootPROM? Als deze los gemonteerd is, dan is die ook zelf te fabriceren met andere firmware.
zomaar een gek idee: waar worden de instellingen in opgeslagen, in een BootPROM? Als deze los gemonteerd is, dan is die ook zelf te fabriceren met andere firmware.
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
Verwijderd
Ik wist wel wat het apparaat kan, dat was ook niet echt de strekking van mijn opmerking geloof ik. Ik bedoelde meer, dat Landis danwel Datelcom over het algemeen wel behulpzaam zijn om jouw vragen betreffende de apparatuur op te lossen...[pinguin] Deze switches zijn special voor hotels en dergelijke waar gasten op hun kamer een aansluiting krijgen om te internetten en mailen. Poorten 1-23 kunnen alleen met poort 24 communiceren. Niet onderling. Allemaal kleine vlan's zeg maar. Zo kunnen de gasten elkaar niet zien. Op poort 24 zit dan een server die de diensten voor de gasten moet regelen. Jij hebt het over een router. Switches moeten juist WEL op elke poort kunnen communiceren. Deze switches kosten standaard dan ook net zoveel als een gewone 3300. Kwestie van marketing en een ander labeltje op de buitenkant. Leuk concept alleen blijkbaar nooit echt aangeslagen aangezien 3com ermee gestopt is. De partij die wij hebben zou eigenlijk niet op de markt moeten zijn maar komt uit een partij waar ze toevallig bij zaten. Hoe dan ook, met zo'n switch kan je dus standaard niet veel. Probeer maar eens te gebruiken als de computers onderling niet kunnen communiceren. De management software is helemaal dicht getimmerd. Wat me weer terug brengt bij het originele probleem; ander firmware/management software.
Sorry, namen omgedraait! Ene commentaar voor pinguin, andere voor panman.
Ik heb het snel weer verandert. Excuses voor de verwarring!
Gewoon negeren. We gaan weer verder:
[pinguin] Hoe kan ik die clubs het beste benaderen? Ik ken ze verder niet. Gewoon mailen/bellen/schrijven/faxen? Zo ja, op welk adres?
[paulhekje] Met gewone tools bedoel ik inderdaad de serial tools die 3com meelevert om upgrades uit te voeren. Ding heet geloof ik 'Serial Update Utility'. Die utility gebruikt twee files om een update te doen. Eerst een file om de verbinding op te bouwen en dan de werkelijke update. De grap is dat de switch bij het verbinding opbouwen als Superstack 2 herkent word!!! Zodra dan de volgende stap begint stopt ie echter omdat de file incompatible is. Je kunt het ook proberen vanaf de switch naar een tftp server maar die loopt helemaal vast als je een superstack 2 file probeert te laden
Wat betreft de bootprom: zou ik eens naar moeten kijken. Ik geloof van niet, maar je weet het natuurlijk nooit. Ik zal er vanavond weer eens 1 openmaken om te kijken hoe alles op het moederbord zit tenzij iemand uit ervaring weet of dat bij een superstack 2 zo is. Iemand?
[pinguin] Hoe kan ik die clubs het beste benaderen? Ik ken ze verder niet. Gewoon mailen/bellen/schrijven/faxen? Zo ja, op welk adres?
[paulhekje] Met gewone tools bedoel ik inderdaad de serial tools die 3com meelevert om upgrades uit te voeren. Ding heet geloof ik 'Serial Update Utility'. Die utility gebruikt twee files om een update te doen. Eerst een file om de verbinding op te bouwen en dan de werkelijke update. De grap is dat de switch bij het verbinding opbouwen als Superstack 2 herkent word!!! Zodra dan de volgende stap begint stopt ie echter omdat de file incompatible is. Je kunt het ook proberen vanaf de switch naar een tftp server maar die loopt helemaal vast als je een superstack 2 file probeert te laden
Wat betreft de bootprom: zou ik eens naar moeten kijken. Ik geloof van niet, maar je weet het natuurlijk nooit. Ik zal er vanavond weer eens 1 openmaken om te kijken hoe alles op het moederbord zit tenzij iemand uit ervaring weet of dat bij een superstack 2 zo is. Iemand?
Pagina: 1