computer vast door harddisk

Pagina: 1
Acties:

• hadebe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-04 16:00
Mijn computer loopt regelmatig vast als hij aan het lezen is op mijn ibm deskstar gxp 40gb ide 7200rpm harddisk.
Ik kan gewoon door de drive heen bladeren en bestanden bekijken/afspelen. Maar regelmatig gaat het dus fout en staat heel de boel vast. Zelfs mijn muis reageert niet meer.
Waar zit de fout?

Verwijderd

heb je al eens NOrton DiskDoctor oid gedraait? keertje defraggen? gecheckt op bad sectors ed?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Hoe weet je dat het aan de hd ligt? Heb je toevallig geen convertor kaart voor je CPU?

Juist

• hadebe
Als ik scandisk start dan gaat hij keurig alles checken, alleen hij loopt vast op de surface test...

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 20:58
Op maandag 12 november 2001 18:06 schreef hadebe het volgende:
Als ik scandisk start dan gaat hij keurig alles checken, alleen hij loopt vast op de surface test...
RMA dat kreng maar, die is dood.

• hadebe
Op maandag 12 november 2001 18:10 schreef KBDE het volgende:

[..]

RMA dat kreng maar, die is dood.
Bij een surface test loopt hij vast. Alleen niet altijd op het zelfde moment. De ene keer bij sector 32.107 dan weer bij 77.495. Verder bestanden openen gaat prima totdat hij een keer vastloopt. Heel vervelend.... Kan dit te maken hebben met foute IDE aansluitingen? drivers? bios?

Verwijderd

Ik heb percies het zelfde ook een ibm schijf, hoelang ziet er eigelijk garantie op die dingen.
Ding is net 1 jaar en een paar maand.

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Er zit 3 jaar op, en als hij dit soort dingen gaat doen zou ik maar gaan backuppen. Die schijf zal het niet lang meer uithouden vrees ik voor je :(

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Haal ff een diagnostics proggie, dat ziet precies wat er aan de hand is. :7

Wanbeleid is ook beleid.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:57
welke hardware verder ? Via toevallig? kan ook wel het "bekende" bugje zijn. Of een irq conflict.

Waarom gelijk de HD aanwijzen ?

Verwijderd

IBM Drive Fitness Test van www.ibm.com vissen (dos-progje). Wel in read-only draaien.

• hadebe
Op dinsdag 13 november 2001 10:04 schreef PROnline het volgende:
welke hardware verder ? Via toevallig? kan ook wel het "bekende" bugje zijn. Of een irq conflict.

Waarom gelijk de HD aanwijzen ?
Ik wijs de harddisk aan omdat ik er nooit last van hem, totdat ik iets op die harddisk ga doen. Scandisk op andere drives gaat goed, alleen op die ene harddisk loopt hij vast.
Verder weinig bijzondere hardware.

Verwijderd

Ik heb percies het zelfde en draai nu de fitness test ben benieuwd maar denk niet dat er wat uit komt.
Heb ook in een ander systeem gehad en exact het zelfde.

Verwijderd

Nou de test zegt operation completed successfully, bedoelt denk ik niets aan de hand, maar het probleem blijft.
Kan windows er niet eens meer opzetten loopt vast en zuurt over cabbestanden en wil vervolgens de hd op fouten herstellen en controleren.
Snap het even niet meer.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-04 13:47

Dennahz

Life feels like hell should.

Kan ik die drive fitness test ook op mijn samsung schijf doen? ik heb dit probleem ook :( als de DMA uit staat doet ie het wel maar erg traag enz..

btw heeft iemand een link naar de file? ik kan hem duz niet vinden :(

Twitter

Verwijderd

Welke os heb je... gaarne meer info.
Probeer nieuwe firm-ware erin te pompen, zal vast helpen.

sus7

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-04 13:47

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik weet niet eens wat voor merk + type het iz gewoon 20 gb hdbij norrod gekocht :| enne firmware kan dat fout gaan??

Twitter

• hadebe
Het probleem lijkt te zijn opgelost. Alleen de betreffende harddisk aansluiten en met een opstartdiskette een diagnose programma draaien gaf geen problemen.
Nu heb ik de harddisk op een aparte IDE poort aangesloten en nu lijkt het goed te gaan. Maar dat zal de praktijk natuurlijk pas leren... bedankt voor het meedenken.

Verwijderd

hoe weet je dat het je hd is ?

Verwijderd

Ik ben er uit het was niet de hd, maar mijn DVD is kapot.
Hij maakte gehakt van mijn hd en van de busmastering.

Verwijderd

Firm-ware kan zekers fout gaan, dus je moet wel weten wat voor een schijf je hebt.

suc 7
Pagina: 1