Goed, ik wist niet waar ik dit moest plaatsen dus ik plaats het maar hier omdat IMHO hier de meeste adjes en modjes komen.
Ik zit met een klein probleem, waarop ik graag jullie meningen wil.
Ik ben mede-admin van een forum van een discotheek. Naast een forum is er ook een gastenboek. Dit gastenboek wordt sinds een paar weken ernstig vervuild door bepaalde personen welke keer op keer verkondigen dat de muziek in de betreffende disco "zuigt".
Aangezien dit slechts de mening is van twee a drie personen hebben we deze mensen verwezen naar het forum waarin we de ruimte geven om te klagen.
Nu worden er in elke topics reply's gezet dat de muziek in de discotheek zuigt, wat natuurlijk een enorme flamewar oplevert.
Hetzelfde geld voor het gastenboek, waar ze vrolijk doorgaan met het uitlokken van Flames.
Je krijgt dus nu een situatie waarbij er twee roepen "Het zuigt" en de rest roept "Wat doe je er dan?"
We hebben zaterdag IRL met ze gepraat maar het heeft niet geholpen. Om het probleem te minderen hebben we besloten om alle berichten uit het gastenboek welke direct of indirect te maken hebben met deze gasten te verwijderen en duidelijk op de site te melden dat hiervoor het forum geopend is.
Nu beginnen ze te zeiken over vrijheid van meningsuiting enzo.
Een gebruiker heeft slechts 3 posts op het forum in verschillende sub-fora. Ik heb ze bekeken en ze hadden allemaal dezelfde strekking: "De muziek zuigt"
Een voorbeeld van een post in het gastenboek:
Pffff... die gasten hebben echt een gigantisch bord voor hun kop.
We zijn nu al zo ver heen dat we hun eens laten draaien voor een avondje. Kijken wat zij er van bakken. Als ze beter zijn hou ik mijn mond.
Welke suggesties hebben de adjes en de modjes (en natuurlijk de regulars
) om dit probleem aan te pakken?
Ik vrees dat een ban niet voldoende is omdat het gastenboek anoniem is. Daar komt bij dat het IP adres dynamisch is.
Wanneer we de user bannen, komen er weer kloontjes.... zucht.
De plannen zoals ze er nu liggen (laatste redmiddel)
• Gastenboek sluiten
• Forum sluiten
Maar dan zijn we wel de interactie met het meerendeel van onze klanten kwijt....
* Schonhose is benieuwd.
Ik zit met een klein probleem, waarop ik graag jullie meningen wil.
Ik ben mede-admin van een forum van een discotheek. Naast een forum is er ook een gastenboek. Dit gastenboek wordt sinds een paar weken ernstig vervuild door bepaalde personen welke keer op keer verkondigen dat de muziek in de betreffende disco "zuigt".
Aangezien dit slechts de mening is van twee a drie personen hebben we deze mensen verwezen naar het forum waarin we de ruimte geven om te klagen.
Nu worden er in elke topics reply's gezet dat de muziek in de discotheek zuigt, wat natuurlijk een enorme flamewar oplevert.
Hetzelfde geld voor het gastenboek, waar ze vrolijk doorgaan met het uitlokken van Flames.
Je krijgt dus nu een situatie waarbij er twee roepen "Het zuigt" en de rest roept "Wat doe je er dan?"
We hebben zaterdag IRL met ze gepraat maar het heeft niet geholpen. Om het probleem te minderen hebben we besloten om alle berichten uit het gastenboek welke direct of indirect te maken hebben met deze gasten te verwijderen en duidelijk op de site te melden dat hiervoor het forum geopend is.
Nu beginnen ze te zeiken over vrijheid van meningsuiting enzo.
Een gebruiker heeft slechts 3 posts op het forum in verschillende sub-fora. Ik heb ze bekeken en ze hadden allemaal dezelfde strekking: "De muziek zuigt"
Een voorbeeld van een post in het gastenboek:
Let vooral op de laatste zin......Beste web-master, bedankt voor je subtiele verwijzing naar jullie forum, op een zeer vriendschappelijke wijze mag ik wel zeggen, ook erg gastvrij, alle berichten van peer, muis en mij wissen. Maar hoe erg de muziek in ****** en jou attitude ook zijn, dat forum is toch wel een goed idee. Je kan iedereen prive berichtjes sturen en alles afkraken wat je maar wil, hopend dat die berichten niet hetzelfde einde krijgen als deze. Jammer dat er zo weinig mensen zijn, daarom nog een keer de oproep, mensen ga dat forum in en kraak ******* daar af. Wanneer onze berichten daar af worden gehaald kunnen we wel wat leuke acties verzinnen.
Pffff... die gasten hebben echt een gigantisch bord voor hun kop.
We zijn nu al zo ver heen dat we hun eens laten draaien voor een avondje. Kijken wat zij er van bakken. Als ze beter zijn hou ik mijn mond.
Welke suggesties hebben de adjes en de modjes (en natuurlijk de regulars
Ik vrees dat een ban niet voldoende is omdat het gastenboek anoniem is. Daar komt bij dat het IP adres dynamisch is.
Wanneer we de user bannen, komen er weer kloontjes.... zucht.
De plannen zoals ze er nu liggen (laatste redmiddel)
• Gastenboek sluiten
• Forum sluiten
Maar dan zijn we wel de interactie met het meerendeel van onze klanten kwijt....
* Schonhose is benieuwd.
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005