Moderator Policy: Gaarne advies......

Pagina: 1
Acties:

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-11 21:09

Schonhose

Retro Icoon

Topicstarter
Goed, ik wist niet waar ik dit moest plaatsen dus ik plaats het maar hier omdat IMHO hier de meeste adjes en modjes komen.

Ik zit met een klein probleem, waarop ik graag jullie meningen wil.

Ik ben mede-admin van een forum van een discotheek. Naast een forum is er ook een gastenboek. Dit gastenboek wordt sinds een paar weken ernstig vervuild door bepaalde personen welke keer op keer verkondigen dat de muziek in de betreffende disco "zuigt".

Aangezien dit slechts de mening is van twee a drie personen hebben we deze mensen verwezen naar het forum waarin we de ruimte geven om te klagen.

Nu worden er in elke topics reply's gezet dat de muziek in de discotheek zuigt, wat natuurlijk een enorme flamewar oplevert.

Hetzelfde geld voor het gastenboek, waar ze vrolijk doorgaan met het uitlokken van Flames.

Je krijgt dus nu een situatie waarbij er twee roepen "Het zuigt" en de rest roept "Wat doe je er dan?"

We hebben zaterdag IRL met ze gepraat maar het heeft niet geholpen. Om het probleem te minderen hebben we besloten om alle berichten uit het gastenboek welke direct of indirect te maken hebben met deze gasten te verwijderen en duidelijk op de site te melden dat hiervoor het forum geopend is.

Nu beginnen ze te zeiken over vrijheid van meningsuiting enzo.

Een gebruiker heeft slechts 3 posts op het forum in verschillende sub-fora. Ik heb ze bekeken en ze hadden allemaal dezelfde strekking: "De muziek zuigt"

Een voorbeeld van een post in het gastenboek:
Beste web-master, bedankt voor je subtiele verwijzing naar jullie forum, op een zeer vriendschappelijke wijze mag ik wel zeggen, ook erg gastvrij, alle berichten van peer, muis en mij wissen. Maar hoe erg de muziek in ****** en jou attitude ook zijn, dat forum is toch wel een goed idee. Je kan iedereen prive berichtjes sturen en alles afkraken wat je maar wil, hopend dat die berichten niet hetzelfde einde krijgen als deze. Jammer dat er zo weinig mensen zijn, daarom nog een keer de oproep, mensen ga dat forum in en kraak ******* daar af. Wanneer onze berichten daar af worden gehaald kunnen we wel wat leuke acties verzinnen.
Let vooral op de laatste zin......

Pffff... die gasten hebben echt een gigantisch bord voor hun kop. |:(

We zijn nu al zo ver heen dat we hun eens laten draaien voor een avondje. Kijken wat zij er van bakken. Als ze beter zijn hou ik mijn mond. :X

Welke suggesties hebben de adjes en de modjes (en natuurlijk de regulars :P) om dit probleem aan te pakken?

Ik vrees dat een ban niet voldoende is omdat het gastenboek anoniem is. Daar komt bij dat het IP adres dynamisch is.

Wanneer we de user bannen, komen er weer kloontjes.... zucht.

De plannen zoals ze er nu liggen (laatste redmiddel)
• Gastenboek sluiten
• Forum sluiten

Maar dan zijn we wel de interactie met het meerendeel van onze klanten kwijt....

* Schonhose is benieuwd.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Voor reggen heb je een uniek email adres nodig? Blok dan emailadressen zodat ze niet kunnen herreggen.

Provider ff mailen wegens wangedrag is ook een optie.

Consequent trashen blijft enorm vervelend, maar .....

Knokploeg bij die mensen langsturen + discotoegang definitief ontzeggen.

:?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

ze er met een grote groep IRL nog eens op aanspreken en als ze vervelend blijven een winkelverbod fixen met de politie? Komen ze iig niet meer in je tent. Daarna de provider mailen/opbellen en er op staan dat deze mensen een nette brief krijgen met een waarschuwing....

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 17:24 schreef ecteinascidin het volgende:
Voor reggen heb je een uniek email adres nodig? Blok dan emailadressen zodat ze niet kunnen herreggen.
Nope, een bestaand e-mail adres (dus ook hotmail) is voldoende. Je moet rekening houden met mensen die geen internet hebben (kan dit wel :?) maar via de school en een hotmail account het e.a. doen.
Provider ff mailen wegens wangedrag is ook een optie.
Tja, wangedrag...... Hebben we dat gezeik over vrijheid van meningsuiting enzo.... Daar komt bij dat 1 gebruiker via een niet nader te noemen school inlogt (ben toevallig ex-student daaro). Probeer dat maar te stoppen (allemaal unieke ip's).
Consequent trashen blijft enorm vervelend, maar .....
Don't get me started..... |:(
Knokploeg bij die mensen langsturen + discotoegang definitief ontzeggen.
Disco toegang ontzeggen vanwege het verkondigen van een mening? Daar zullen advocaten ongetwijfeld van smullen. Het vervelende van deze situatie is niet dat hij zijn mening verkondigd, maar dat hij zijn mening met alle geweld (en middelen) probeert op te dringen aan andere bezoekers.

Misschien de GoT-Knokploeg ff inhuren? :P :+

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 17:33 schreef m-m het volgende:
ze er met een grote groep IRL nog eens op aanspreken en als ze vervelend blijven een winkelverbod fixen met de politie? Komen ze iig niet meer in je tent. Daarna de provider mailen/opbellen en er op staan dat deze mensen een nette brief krijgen met een waarschuwing....
In een disco? :P

Ff serieus jongens, dit gaat me eigenlijk iets te ver. Ik bedoel: de politie?

Alleen omdat hij een mening opdringt???

Volgens mij kan dat makkelijker.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Gewoon consequent weghalen en bannen.

Vrijheid van meningsuiting heeft hier niks mee te maken.

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 17:44 schreef IceStorm het volgende:

Explain please.

Wanneer ik me in hun plaats verplaats zou ik zeggen dat we in een vrij land leven en dat de moderators van het forum communisten zijn omdat ze de negatieve klanken niet willen horen en dus verwijderen.

* Schonhose heeft toch een groot inlevingsvermogen :?

Dit zou problemen kunnen opleveren. (het trashen van posts, bedoel ik dan)

Alhoewel het inlevingsvermogen mij eigenlijk ook verbaasd.

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 12 november 2001 17:50 schreef Morpheus25 het volgende:
Explain please.
Het is JOU forum. JIJ mag zeggen wat wel en niet mag. Dat moet jij weten.

Als jij een regel maakt dat je alleen maar blondjes met een nat t-shirt toelaat is dat jou zaak. Dat mag prima.

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 17:56 schreef IceStorm het volgende:

Het is JOU forum. JIJ mag zeggen wat wel en niet mag. Dat moet jij weten.
Maar horen die regeltjes niet ergens te staan dan?

* Schonhose gaat anders ff wat tikken vanavond
Als jij een regel maakt dat je alleen maar blondjes met een nat t-shirt toelaat is dat jou zaak. Dat mag prima.
Hmmmmm.... alleen als ze pics posten :P

liet me ff gaan

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Op maandag 12 november 2001 17:44 schreef IceStorm het volgende:

idd, dit is geen mening uiten maar een site kapot vloeden.

Ik zou gewoon hun mail blokken.

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 12 november 2001 17:58 schreef Morpheus25 het volgende:
Maar horen die regeltjes niet ergens te staan dan?
Ja officieel wel ja ;) Maar een rechtszaak spannen ze toch niet tegen je aan hoor.

Maar maak idd wat regels, klaar.

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Topicstarter
Ben bang dat het wel heel erg op de GoT-Faq enzo gaat lijken dan.

Ik mag dan ook wel oppassen voor Plagiaat. Wie zijn er verantwoordelijk voor de Faq's binnen GoT?

* Schonhose schaart zich straks achter een tekstkloppertje.

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 12 november 2001 18:08 schreef Morpheus25 het volgende:
Wie zijn er verantwoordelijk voor de Faq's binnen GoT?
That would be me :P

FAQ overnemen kwa punten mag best mits voor publicatie even met mij overlegt. Als je echt stukken gaat overnemen wordt een klein linkje op prijs gestelt ;).

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Topicstarter
Ok, ik zal ff contact opnemen wanneer ik de regeltjes enzo klaar heb.

Een linkje naar GoT zal geen probleem zijn. *D

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:49

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op dinsdag 13 november 2001 08:46 schreef Morpheus25 het volgende:
Een linkje naar GoT zal geen probleem zijn. *D
Als ze maar niet gaan lopen schreeuwen dat onze muziek ook zuigt dan :P

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:04

chem

Reist de wereld rond

kijk of je users die 'muziek' en 'zuig*' in 1 zin gebruiken niet geflagged en evt. meteen geband kunnen worden?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:32

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 13 november 2001 10:09 schreef chem het volgende:
kijk of je users die 'muziek' en 'zuig*' in 1 zin gebruiken niet geflagged en evt. meteen geband kunnen worden?
"Ik vind jullie muziek echt tof, die in andere disco's zuigt."

Geef je een compliment, ben je gebanned. :P

Aannames zijn fataal.

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 10:09 schreef chem het volgende:
Kijk wanneer er zulke opmerkingen gemaakt worden vindt ik het helemaal niet erg. Iedereen heeft recht op een mening.

Pas wanneer een gebruiker een stuk of 10 posts heeft, zowel in het forum als het gastenboek, welke dezelfde inhoud hebben, dan pas maak ik me druk.

Dan denk ik bij mijzelf: wat draag jij in hemelsnaam bij aan dit forum en/of gastenboek wanneer je consequent dezelfde mening verkondigd?

In elk geval heel erg bedankt voor jullie reacties!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:04

chem

Reist de wereld rond

Op dinsdag 13 november 2001 10:23 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

"Ik vind jullie muziek echt tof, die in andere disco's zuigt."

Geef je een compliment, ben je gebanned. :P
ik was een :P vergeten :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.