Toon posts:

Active Topics vraagje voor een Adje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag dat de active topics ook weer de HK topics laat zien. In een aantal topics is al gevraagd of de HK niet uit de active topics verwijderd kon worden. De HK-ers zullen er niet wakker van liggen, en een enorme hoop users zou er denk ik wel blij mee zijn als dit eens werd opgelost.

Aangezien van de Topix kan niet veel te verwachten is, stel ik bij deze voor om het bestand d.js in de gathering.tweakers.net/j/ directory te veranderen. Ik had het volgende in gedachten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
function topic(topics,map,subject,forum,lastpost,abbr,member,replies,forumid,target) {
  target = (target == 1) ? " target=\"_blank\"":"";
  if (abbr != "HK") {
    document.write("blablabla");
  }
}

function hopforum(domain,dir,file,site) {
  self.location='http://'+domain+dir+file+site
}

Moet toch niet teveel moeite zijn lijkt me?
Het enige nadeel is dat de Active Topics niet altijd 50 resultaten zal bevatten.

[edit]
Natuurlijk wel de document.write uit de oude d.js gebruiken ;)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wel, aangezien de smiley-update niet kan wegens topix en oogomschijnlijk erg eenvoudig is, zal het wel niet zo eenvoudig zijn....

* Delerium denkt dat dit kansloos is. :(

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

ecteinascidin> De smileys staan in postreply en posttopic, die zijn er opgezend dus daar kun je niks aan veraderen.

d.js is gewoon een javascript bestandje dat niet encoded is dus is die _wel_ te veranderen. ;)

edit: Betere zin's opbouw

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik dit topic even subtiel omhoog schoppen.

Het is dus niet alleen mogelijk, het is ook nog eens doodsimpel.
Het enige wat nodig is, is een admin met de rechten om die d.js aan te passen.

• Engineer

Engineer

Software

Hmmz, maar volgens mij werkt "!=" niet in Javascript. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 21:43 schreef hdd het volgende:
Hmmz, maar volgens mij werkt "!=" niet in Javascript. ;)
:? sinds wanneer niet dan?
Bij mij werkt het altijd al hoor :)

Verwijderd

toch wel vaag: Active Topics vraagje voor een Adje
en er staan 5 reply's maar geen 1 van een adje...

• Engineer

Engineer

Software

Op maandag 12 november 2001 21:47 schreef Cheatah het volgende:

[..]

:? sinds wanneer niet dan?
Bij mij werkt het altijd al hoor :)
Kheb het even getest, werkt idd gewoon, kzal destijds wel een ander foutje hebben gehad. ;)

btw, het is deze die aangepast moet worden: http://213.239.154.15/forum/j/d.js

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 22:59
Op maandag 12 november 2001 21:50 schreef KixAss456 het volgende:
toch wel vaag: Active Topics vraagje voor een Adje
en er staan 5 reply's maar geen 1 van een adje...
misschien dat we hard moeten roepen :7

maar waarom wil je eigenlijk de HK uit de active topics hebben :?

• Engineer

Engineer

Software

Op maandag 12 november 2001 23:10 schreef Klovan het volgende:

[..]

Het geeft niet bepaald xtra waarde aan de active topics. ;)

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 00:33

Dommel

Professioneel Software Sloper

Op maandag 12 november 2001 23:10 schreef Klovan het volgende:

[..]

Misschien om geen last te hebben van 30 HK(/onzin) topics en maar 20 tech topics :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 22:59
Op maandag 12 november 2001 23:12 schreef Christus het volgende:

[..]

Misschien om geen last te hebben van 30 HK(/onzin) topics en maar 20 tech topics :)
You've got a point :D

Of misschien een vinkje erbij zetten (bij active topics dan), dat je ze wel ziet of niet, zal waarschijnlijk vrij onmogelijk zijn, maar is misschien ook een oplossing :+

Verwijderd

Adjes, reageert toch aub even...

Ik koester deze wens ook sinds enige tijd...

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

Zoals ecteinascidin al aangeeft: Android doet geen ontwikkelingen meer voor ons, dus de kans van slagen is nogal klein, sorry.

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 09:41 schreef Floris Diemel het volgende:
Zoals ecteinascidin al aangeeft: Android doet geen ontwikkelingen meer voor ons, dus de kans van slagen is nogal klein, sorry.
Nou ben ik toch echt benieuwd of jullie gewoon weinig van Javascript afweten, of dat jullie het volgens contract niet mogen doen, maar dit is toch echt een zeer eenvoudige oplossing, waarvoor je Arjen heus volgens mij niet echt nodig hebt.
Nu kunnen jullie zelf wat doen, maar jullie doen het niet. :?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

Op dinsdag 13 november 2001 09:45 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Nou ben ik toch echt benieuwd of jullie gewoon weinig van Javascript afweten, of dat jullie het volgens contract niet mogen doen, maar dit is toch echt een zeer eenvoudige oplossing, waarvoor je Arjen heus volgens mij niet echt nodig hebt.
Nu kunnen jullie zelf wat doen, maar jullie doen het niet. :?
Topix bekijkt de grootte van de files, als deze afwijkt wat gehardcode is, werkt het niet meer, ik ga er van uit dat deze grootte veranderd en dat we daarom niks kunnen. Mocht dit niet het geval zijn, dan kunnen we wel wat doen, maar nogmaals: daar ga ik niet van uit.

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 09:49 schreef Floris Diemel het volgende:

Topix bekijkt de grootte van de files, als deze afwijkt wat gehardcode is, werkt het niet meer, ik ga er van uit dat deze grootte veranderd en dat we daarom niks kunnen. Mocht dit niet het geval zijn, dan kunnen we wel wat doen, maar nogmaals: daar ga ik niet van uit.
Test Topix ook de grootte van .js bestanden?
Dat is best wel triest eigenlijk...
Maar inderdaad, dan kunnen jullie er ook niks aan doen.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:04

chem

Reist de wereld rond

Mijn tip: verwerk de AT lijst zelf :)

doe ik ook met /14 en /38 fora in m'n mozilla sidebar...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op dinsdag 13 november 2001 09:56 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Test Topix ook de grootte van .js bestanden?
Dat is best wel triest eigenlijk...
Maar inderdaad, dan kunnen jullie er ook niks aan doen.
Dat lijkt mij ook. Als deze kleine ingreep nou een goed gevolg kan hebben... Waarom zou je het dan niet proberen? Als het niet lukt dan kan de oude d.js file weer teruggezet worden.

toch :?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

[..]

Dan maak je de bestanden handmatig groter ;) Ik ken het probleem, en een hoop comments doen de rest :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op dinsdag 13 november 2001 10:59 schreef Gordijnstok het volgende:
Dan maak je de bestanden handmatig groter ;) Ik ken het probleem, en een hoop comments doen de rest :)
En als de nieuwe files al groter ZIJN :P?

• chem

chem

Reist de wereld rond

[..]

het extra (i) knopje wat ACM en ik voor de modjes hebben gebouwd resulteerde in flink wat extra .js code - en toch werkt het.

Probleem is dat sommige mensen wel de HK etc. willen zien dus moeten we een page maken om een cookie te zetten etc. etc.

Verwijderd

Waarom wil iedereen dat dat er geen HK topix meer in de active topics komen te staan? :?

Ik vind het wel handig!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op dinsdag 13 november 2001 11:06 schreef Rensje het volgende:
Waarom wil iedereen dat dat er geen HK topix meer in de active topics komen te staan? :?
server load

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 11:06 schreef bolk het volgende:

[..]

server load
Neuh, het heeft gewoon zo weinig zin om die onzin te zien.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op dinsdag 13 november 2001 11:08 schreef Courage het volgende:

[..]

Neuh, het heeft gewoon zo weinig zin om die onzin te zien.
ook dat :P

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 11:02 schreef IceStorm het volgende:

[..]

En als de nieuwe files al groter ZIJN :P?
Dan ga je linefeeds etc. verwijderen :) Totdat je op de juiste grootte komt

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-12 10:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Probleem is dat sommige mensen wel de HK etc. willen zien dus moeten we een page maken om een cookie te zetten etc. etc.
Inderdaad, en dat kunnen we dus niet aanpassen. Nu wil Cheatah graag de HK uit de active topics maar Klaasje en Pieter-Jan willen dat niet.

• Robin
  • Niet online
Dus komt het eventueel weer te pas in de je preferences, wat dus weer uitkomt in, een kleine, verandering van Topix wat dus weer niet kan :(

• Engineer

Engineer

Software

Het _kan_ wel, als je er maar genoeg moeite in besteed, prefs page kun je in een uurtje herschrijven, die zet toch alleen maar koekjes en voert wat updates uit in het db.

Als je die herschreven hebt kun je ook een xtra optie maken om de hk uit de AT te gooien. ;)

Maarja, dan heb je dus ondertussen al een heel project gestart..

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik denk dat de moeite om Topix te wijzigen niet voor de HK en AT gedaan gaat worden. Dat is wel een erg klein detail namelijk. Topix is afgeronde zaak, daar kan simpelweg niets aan veranderd worden of nemen mensen de moeite niet voor. :( .

Active topics dus niet gebruiken maar forum voor forum doorbrowsen.

Of in de HK een topic openen met als titel "Femme zuigt". Dan verdwijnt de HK ook uit de active topc-list. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 13:10 schreef Femme het volgende:

Inderdaad, en dat kunnen we dus niet aanpassen. Nu wil Cheatah graag de HK uit de active topics maar Klaasje en Pieter-Jan willen dat niet.
Diegenen die even zin hebben in onzin kunnen de HK toch opzoeken? De HK hoeft niet naar hen te komen. GoT is toch echt een tech forum, en de HK was toch een extra'tje? Nu ben ik van mening dat je een extra'tje niet aan hoeft te nemen.
Maar als dit alles betekent dat doordat een aantal GoTters hun vrijheid nodig hebben, dat mijn vrijheid me ontnomen wordt, then so be it. Graag een HK ban voor Cheatah.

Vorige week was ik nog uitermate tevreden omdat de active topics geen HK en SG topics bevatte, dan vraag ik me af waarom dat nu weer wel zo is. Ik vind het echt jammer allemaal.

Op het moment dat ik tik, staan er trouwens 12! HK topics in de Active Topics lijst. Dat zegt wel weer genoeg. Ik kom niet op GoT voor de onzin, en dat de HK een extra'tje is voor de echte tweakers is bullshit. Maar genoeg gezeur, ik heb wel wat beters te doen dan te werken aan een hoger niveau.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Feit blijft dat er wel een oplossing is maar relatief veel tijd kost voor een marginale hoeveelheid mensen...

Als Femme oid wil weten wat ik in gedachten heb :) moeten ze maar dingessen...

Oh ik had het al beschreven hierboven geloof ik...

• JvS
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 13 november 2001 13:10 schreef Femme het volgende:

[..]

Ik denk dat de groep van de niet-HK-gebruikers die niet de HK en al die hopeloze topics in de active topics wil hebben nogal groter is, dan de groep die graag de HK topics erbij wil hebben.

Het kan ook door ons zelf gedaan worden. Dat is bewezen, SG-HK-NST-private is uit de search geweest. Het is volgens mij heel simpel om de active topics te doen in alle fora, behalve private. Dan heb je SG en NST er alleen ook niet bij, maar dat is dan jammer. Ik vind toch dat de active topics voornamelijk voor de techfora zijn...

Een andere optie is dat mensen die perse geen HK in hun scherm willen hebben een HK ban krijgen ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 09:07
Op dinsdag 13 november 2001 16:27 schreef JvS het volgende:
Een andere optie is dat mensen die perse geen HK in hun scherm willen hebben een HK ban krijgen ;).
Had ik aangevraagd, krijg ik niet, dus anderen ook niet denk ik.

• JvS
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

is ook ;) zegmaar :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:23
wanneer start het got-door-gotters project eigenlijk? :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:25

Crazy D

I think we should take a look.

Misschien denk ik wat ver hoor ;) Maarre.. links naar willekeurige pagina's kunnen toch wel gezet worden?
Bouw je een eigen pagina die met javascript cookies schrijft met of je wel of niet HK in de active topics wilt (en misschien nog andere fora...). En dan in het js-je coekie uitlezen, en wel of niet hk laten zien :)

[edit]
mits het vervangen van die js idd werkt, en de pagina moet denk ik wel op de got servers draaien anders zal dat cookie niet werken denk ik

Exact expert nodig?

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-12 14:11
* Steven heeft een beetje zielig gedaan en gebyteneukt waardoor een d.js is ontstaan van dezelfde grootte...

http://www.xs4all.nl/~heijtel/tweakers/d.js
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?
function topic(topics,map,subject,forum,lastpost,abbr,member,replies,forumid,target) {
target = (target == 1) ? " target=\"_blank\"":"";if (abbr != "HK") {document.write("<tr><td bgcolor=\"#AAAAE6\" align=\"center\"><font size=\"2\" face=\"verdana, arial, avant garde, helvetica\"><a href=\"listtopics.php/"+forumid+"\" title=\""+forum+"\">"+abbr+"</a></font></td><td bgcolor=\"#C3C3EB\">[img]"+imgpath+""+map+".gif[/img]<font size=\"2\" face=\"verdana, arial, avant garde, helvetica\">&amp;nbsp;<a href=\"showtopic.php/"+topics+"\""+target+">"+subject+"</A></font></td><td bgcolor=\"#AAAAE6\"><font size=\"2\" face=\"verdana, arial, avant garde, helvetica\">"+member+"</font></td><td bgcolor=\"#C3C3EB\" align=center><font size=\"2\" face=\"verdana, arial, avant garde, helvetica\">"+replies+"</font></td><td bgcolor=\"#AAAAE6\" align=center nowrap><font size=\"2\" face=\"verdana, arial, avant garde, helvetica\">"+lastpost+"</font></td></tr>");}
}
function user(user,member,totalposts,register,homepage){
document.write("<tr><td bgcolor=\"#C3C3EB\"><font size=\"2\" face=\"Verdana, Arial, avant garde, helvetica\">&amp;nbsp;<a href=\"profile?id="+user+"\">"+member+"</a></font></td><td bgcolor=\"#AAAAE6\" nowrap><font size=\"2\" face=\"Verdana, Arial, avant garde, helvetica\">"+totalposts+"</font></td><td bgcolor=\"#C3C3EB\" nowrap><font size=\"2\" face=\"Verdana, Arial, avant garde, helvetica\">"+register+"</font></td><td bgcolor=\"#AAAAE6\" nowrap><font size=\"2\" face=\"Verdana, Arial, avant garde, helvetica\">"+homepage+"</font></td></tr>");
}
function hopforum(domain,dir,file,site) {
self.location='http://'+domain+dir+file+site
}
?>

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 01:34
Als je de configuratie van dit leuke speeltje even aanpast ben je ook klaar :) .

[topic=297025/1/25]

Als het te ingewikkeld is, kan ik het wel even doen. HK eruit vissen is zo gebeurd. Je kan zelfs ook nog andere fora verwijderen als je dat wilt.

edit: Mooi he, dat XSL? ;)

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Als je geen zin hebt om te configureren en toch de HK/SG en NSTM kwijt wilt uit de activetopics kun je bijvoorbeeld eens een php-frutseltje neergooien op een host die dat ondersteund met als inhoud:
PHP:
1
2
3
4
<?
$f = fopen('http://gathering.tweakers.net/forum/find#hitstart 'r');
fpassthru($f);
?>

Jaja, dat kan ook in iedere andere gewenste scripttaal :)
Geen cookie-info naar GoT = geen sessie-id = niet ingelogd = geen private fora :)

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11 01:34
Ok, ik heb de config even uitgebreid. Ik heb nu alle fora in de configuratie opgenomen en alle tech-fora als favorieten opgegeven. Uiteraard kan je zelf heel gemakkelijk fora weghalen :) .

klik hier voor de active topics (IE6 of Mozilla 0.9.5 noodzakelijk)

De layout is niet echt fraai, maar daar gaat het ook niet om ;) .

Als je het wilt aanpassen of downloaden moet je even die drie files uit die dir ophalen: file listing

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Engineer

Engineer

Software

Verwijderd

Topicstarter
Is er nog een kans dat dit serverside gedaan gaat worden, of moet ik zelf maar zo'n scriptje gaan gebruiken?

[topic=308277]

Lees anders dit topic er nog eens goed. Ik vind het behoorlijk vreemd dat een aantal users dat een stukje FAQ op een belachelijke manier interpreteert het wel lukt om iets voor elkaar te krijgen, maar als je het aanvankelijk netjes en enthousiast vraagt en vervolgens te horen krijget dat het niet kan (wat ik niet geloof) en dat het niet de bedoeling is (wat ik niet wil geloven), dan wordt er vervolgens niets aan gedaan.

Waarom moet de HK nou zo nodig in de active topics? Als je zin hebt in onzin dan zoek je het maar op. Dit gaat allemaal helemaal de verkeerde kant op, want diegenen die nog wel serieuze dingen willen moeten zich maar aanpassen.

Maar wat is nou de bedoeling van dit forum?

De HK mag openblijven, geen problemen mee, maar waarom moet ik de hele tijd tegen die zooi aan kijken?
Als bagger wil zien, spring ik wel in de sloot. Maar het lijkt wel of er een overstroming is geweest, overal ligt bagger.

Er zijn al zoveel topics geweest over active topics, ik heb geen zin om daar allerlei stukken uit te quoten, jullie weten heel goed dat er heel veel mensen niet op tegen zouden zijn als de HK topics uit de AT-lijst worden gegooid.

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 23:31 schreef Cheatah het volgende:
Er zijn al zoveel topics geweest over active topics, ik heb geen zin om daar allerlei stukken uit te quoten, jullie weten heel goed dat er heel veel mensen niet op tegen zouden zijn als de HK topics uit de AT-lijst worden gegooid.
Wij willen ook dolgraag een functie hebben dat je zelf kunt kiezen welke fora je in de activetopics wilt hebben, maar daar kunnen we op korte termijn gewoon niets aan doen.
Ik heb helaas geen accountje liggen waar veel dataverkeer overheen mag, ik zal ACM even lief aankijken voor je of hij het kleine PHP scriptje ergens online wil gooien, maar meer kan ik ook echt niet voor je doen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 23:39 schreef johnny appleseed het volgende:

Wij willen ook dolgraag een functie hebben dat je zelf kunt kiezen welke fora je in de activetopics wilt hebben, maar daar kunnen we op korte termijn gewoon niets aan doen.
Ik heb helaas geen accountje liggen waar veel dataverkeer overheen mag, ik zal ACM even lief aankijken voor je of hij het kleine PHP scriptje ergens online wil gooien, maar meer kan ik ook echt niet voor je doen.
Ik bedoel niet zomaar ergens online, ik wil gewoon dat het normaal is dat je de HK niet ziet. Test het uit, en hou het niveau op GoT en de mate van kritiek in de gaten. Ik weet bijna zeker dat beiden erop vooruit gaan.

Waarom moeten diegenen die alleen voor GoT komen zich aanpassen?

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 23:43 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Ik bedoel niet zomaar ergens online, ik wil gewoon dat het normaal is dat je de HK niet ziet. Test het uit, en hou het niveau op GoT en de mate van kritiek in de gaten. Ik weet bijna zeker dat beiden erop vooruit gaan.

Waarom moeten diegenen die alleen voor GoT komen zich aanpassen?
Het heeft weinig met aanpassen te maken.
Dit forum is een totaalproduct met enige opties.
Dan heb ik het niet over de forumsoftware, maar gewoon over GoT. Wij bieden je hier een forum aan met een HK erin. Die staan logischerwijs ook in de activetopics.
Ik zie niet in waar je je dan moet aanpassen.

Nogmaals ik zou je graag zo de optie geven om je eigen activetopics samen te stellen maar dat gaat niet zo makkelijk.

Overigens kun je hier de activetopics zonder SG/HK/NSTM zien.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zie ook: [topic=324724/1/50]

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

tnx... ACM, johnny appleseed en andere makers...

't is een wens die in vervulling is gegaan... en ik ben nog niet eens jarig :)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Gardocki
  • Niet online
ACM, Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/worshippy.gif

They made me do it.

Pagina: 1