Toon posts:

rode lampjes op mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hier heb ik een pctje specs: AMD DURON 700@770 (22C) / MSI K7T PRO / Standaard cooler / Acer 10*8*32/ 512MB PC-133 / 30GB MAXTOR HD / Geforce 2 MX / Onboard soundcard

als je met die bak bijv. Red faction een tijdje speelt of red alert 2 dan na een tijdje flipt ie eruit en dan branden er op het mobo de 4 ledjes rood.. en is het systeem dood als de pc een dag ongeveer uit is dan doet ie het ineens wel weer en zijn de leds weer normaal.. het is geen warmte probleem..

Verwijderd

Toevallig dat er rode lampjes gaan branden als je Red Faction en Red Alert speelt... Controleer eens of ze blauw worden als je Blue Shift speelt ? ;P

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:49

Flexx

This side up

En groen als je muziek van Greenday luistert zeker ?

Check je geheugen. (dat van je computer)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Je kunt in je MSI MoBo manual precies nalopen wat er nu mis is. In dit geval verdenk ik de VGA kaart, of de CPU tweak. Ook al loopt ie ogenschijnlijk stabiel, 't kan altijd zijn dat ie als je de AGP bus zwaar belast, ie er toch uit gaat. De rode lampjes geven eigenlijk de POST voortgang weer...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Wedden dat het een warmte probleem is! Voel maar een aan je northbridge! (dat ding met een groen koelblokje) Mijn huisgenoot heeft ook al tijden gezeik met dat k$%bord... Met een 12cm papstfan erop doet ie het namelijk wel goed..

Het probleem is dat je bijna geen ruimte hebt om goed te koelen.....

// shit zie nu pas dat je een ander bord hebt, hij heeft een k7pro.... slot a.....

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Vaag, volgens MSI's D-Led betekent 4x rood:
"System power ON".
Dus lijkt erop dat ie reboot. Wat geeft ie aan voordat ie naar 4x rood gaat?

|Specs|

Verwijderd

check de handleiding van je mobo... :)

Verwijderd

Topicstarter
errhmm bijv.. we waren red alert aant doen.. en toen zwart scherm blijft zwart en boot niet blijft gewoon hangen.. pc uit en weer aan en leds blijven rood en systeem vertoont geen verdere tekenen van leven.. northbridge is idd wel warm-heet

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
Kijk dan eens in je handleiding |:(
Dat zijn je status lampjes

Wèh zedde gij??

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 17:20 schreef Shred het volgende:
errhmm bijv.. we waren red alert aant doen.. en toen zwart scherm blijft zwart en boot niet blijft gewoon hangen.. pc uit en weer aan en leds blijven rood en systeem vertoont geen verdere tekenen van leven.. northbridge is idd wel warm-heet
Klinkt helemaal als zijn probleem... erg klote voor je.... probeer een goede koeler met fan en koelpasta maar eens.. Bij die huisgenoot kan dat niet, want daar is door die slotA geen ruimte voor...

Verwijderd

Topicstarter
jaah DUH! heb ik allang getjekt.. in het boekje staat dat het OF de batt. is OF de cpu.. maar die zijn getest en werken naar behoren.. GF2 is gekoeld met een 80x80 fan

Verwijderd

Loop het spel gewoon niet vast?
Dan kan het van alles wezen, bios instelling (videokaart) geheugen etc...

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 17:26 schreef Guanoape het volgende:
Loop het spel gewoon niet vast?
Dan kan het van alles wezen, bios instelling (videokaart) geheugen etc...
90% zeker dat het zijn north bridge is, die om onverklaarbare reden nu opeens te heet wordt....

Verwijderd

Topicstarter
nah ik zal ff kewlertje op de north planten than..

Verwijderd

Als je de gebruiksaanwijzing goed leest dan zie je dat 4x rood betekent dat je cpu niet goed werkt of dat de cpu niet goed geinstalleerd is.

In een vorige posting stond dat 4xrood systemboot up betekent.
Dat moet dus 4xgroen zijn.
FF goed kijke wat de 0 en 1 is :)

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 17:30 schreef Shred het volgende:
nah ik zal ff kewlertje op de north planten than..
Dat was bij hem dus niet voldoende, blijft alleen stabiel lopen met koelpasta ertussen en een 12cm fan (7v) erop met open kast. Alleen dan blijft ie goed lopen... extra intake aan de bovenkant van zijn kast met een 8 cm fan werkte ook niet voldoende... :(
We gaan ni een zo groot mogelijk koelblok erop zetten.... want dat kleine groene ding is ook niets...

Verwijderd

Hey,

Ik ben dus de beruchte huisgenoot van gve. En ja dat probleem klinkt helemaal als wat ik heb met de mijne. Mijn kast staat nu open en van boven blaast er nu een 12cm me kast in. Haal ik die weg slaat hij vast als ik spel speel of divx kijk. Als ik dan ga voelen is dat pis dinkie met dat kleine groene coolertje d`rop bloedje heet!
Ik hoop voor je dat jij wat anders heb want anders is je mobo verneukt en zit je aan een hoop extra cooling... :( :( :(

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:49

Spleasure

Ik hier?

Hijs idd erg warm bij mij (Ook K7Pro), maar ik heb er geen problemen mee. Bij mij issie juist erg stabiel!

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 18:20 schreef Spleasure het volgende:
Hijs idd erg warm bij mij (Ook K7Pro), maar ik heb er geen problemen mee. Bij mij issie juist erg stabiel!
Lucky you! :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Noot mensen: 700@770: FSB overclock. Dat WIL SOMS NIET!

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 18:33 schreef Aetje het volgende:
Noot mensen: 700@770: FSB overclock. Dat WIL SOMS NIET!
Is al terug gezet!

ik heb 't net weer gehad en me pc dusdanig gekoeld met de benodigde koelers om te weten of het een koelprobleem was/is. Dit is dus niet 't geval!..

volgens de MSN manual 'moet' dan liggen aan of de CPU of de battery..

CPU is getest en werkt!
battery is getest en werkt!
Geforce2 is getest en werkt!
Geheugen is getest en werkt!
warmteprobleem is getest en is het niet!

ik weet 't niej meer :/

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
edit: moet beter lezen :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 10:43

BaRF

bijna kerst

Op maandag 12 november 2001 21:50 schreef eXi het volgende:

volgens de MSN manual 'moet' dan liggen aan of de CPU of de battery..
wie leest er nou MSN handboeken? ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Ok, je zou toch misschien wel eens tot de conclusie moeten komen dat als het je cpu, mem, enz enz niet zijn, dat het misschien wel iets anders is, bijvoorbeeld het D-LED systeem zelf, wat lijkt mij in de northbridge zit... en laat die nou net zo warm worden, zeker bij een FSB overclock...

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 21:59 schreef BaRF het volgende:

[..]

wie leest er nou MSN handboeken? ;)
lol ik bedoelde MSI :p

damn was ondertussen ook aan 't MSN'en.. hihi

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 22:00 schreef joostb het volgende:
Ok, je zou toch misschien wel eens tot de conclusie moeten komen dat als het je cpu, mem, enz enz niet zijn, dat het misschien wel iets anders is, bijvoorbeeld het D-LED systeem zelf, wat lijkt mij in de northbridge zit... en laat die nou net zo warm worden, zeker bij een FSB overclock...
De northbridge is koud/lauw..

FSB is al teruggezet naar originele staat!

so that's out of the question I suppose?

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Op maandag 12 november 2001 22:02 schreef eXi het volgende:

[..]

De northbrigde is koud/lauw..

FSB is al teruggezet naar originele staat!

so that's out of the question I suppose?
Ik hem met mijn k7tpro2a ook vage problemen gehad... Werkte op zich best stabiel, maar bij een reboot liep ie vast... dan moest ik m laten afkoelen, en dan deed ie het weer. zou cpu kunnen zijn, hoewel die niet echt heet werd, ging nooit over 45 graden. Northbridge werd ook niet meer dan warm. Tja, sommige mobo's/procs kunnen nou eenmaal beter tegen hitte dan andere...

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:34

Vizorium-5

Framerate = Life

Haal je proc er eens vanaf en dan er weer op, dat helpt misschien. bij een maat van mij was de proc op een of andere manier uit zn socket gevallen (vind je het gek, intel he |:()

suc6

Vizorium-5
Pagina: 1