AMD 1900+, ABIT KR7A, 1GB DDR, Matrox G550, Adaptec 2930U, Plextor 12/4/32 SCSI, Plextor 40 SCSI, Alienware DA-01-SLD, DigiDoc 5, iiyama 19", HP 17", Barracuda 60GB, IBM 40GB, Miro DV 500, 2x 3Com 10/100, Hercules Game Theater XP, HP DDS3 12/24,
Verwijderd
Is lekker snel.
1 hd crasht alles kwijt.
1x 80 GB
Is minder snel
1 hd crasht is alles kwijt.
in de raid oplossing zijn er wel 2 hd's die kunne falen.
Maar ach.... zelf in al die jaren tijd zijn er maar 2 hd's gecrashed bij mij.
Zal dus gewoon voor de 2x 40 GB gaan.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Check ff de search of www.storagereview.com
Verwijderd
2x20GB 5400RPM vs. 1x40GB 7200
Of heb je het over dezelfde type schijven?
naar mijn weten hogere doorvoersnelheid...
//offtopic
reind
wat heb jij een irri icoon
This message was sent from a galaxy far, far away.
Verwijderd
Zou ik de 2x40GB kiezen, in raid 0 een stuk sneller. Ja, als er 1 crashed ben je je data kwijt maar dat geldt uiteraard ook voor de disk van 80GB.
Bovendien, als ie GOED crashed (hardware) heb je bij de 2x40GB tenminste nog een disk over
Verwijderd
RAID 0 = mirroring (beide schijven bevatten dezelfde data)
Dit is overigens erg veilig.
RAID 1 is striping, dan heb je wel de beschikking over 2 keer zoveel bandbreedte voor de schijven, maar als er eentje crashed ben je dus alle data van beide schijven kwijt. 1 doet het dan wel, maar mist de helft van de data dus kun je die dan formateren.
Het leuke zou zijn om RAID0+1 te gebruiken, zodra ik geld genoeg heb komen er 4 60 gig Maxtor ATA100 schijven zodat ik dit in werking kan stellen
AsRock 690FX Deluxe3 - AMD X4 640, 4GB PC6400 DualChannel Kingston - 1x OCZ 60GB SSD - Samsung SpinPoint 1TB
Mij Raid stripe van 2 x 40Gb Wd400BB's is ongeveer even snel als mijn WD800BB. Raid ontlast met een promise controller wel cpu en pci dingen werken voor me gevoel lekkerder dan gewoon ide.. of dat zo is.. dunno. Maar op zich maakt het niet zo heel veel uit denk ik.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.
Verwijderd
RAID 0 = StripingOp maandag 12 november 2001 23:30 schreef Redeye__ het volgende:
Als ik het goed begrepen heb, heb je als je RAID 0 gebruikt maar de beschikking over 40 gig als je 2 schijven van 40 gig gebruikt.
RAID 0 = mirroring (beide schijven bevatten dezelfde data)
Dit is overigens erg veilig.
RAID 1 is striping, dan heb je wel de beschikking over 2 keer zoveel bandbreedte voor de schijven, maar als er eentje crashed ben je dus alle data van beide schijven kwijt. 1 doet het dan wel, maar mist de helft van de data dus kun je die dan formateren.
Het leuke zou zijn om RAID0+1 te gebruiken, zodra ik geld genoeg heb komen er 4 60 gig Maxtor ATA100 schijven zodat ik dit in werking kan stellen
RAID 1 = Mirroring
dr is laatst nog een RAID-FAQ gemaakt, staat wel hier als sticky-topic FAQ-gedeelte bovenaan.
Datadichtheid is afhankelijk van het type schijf, niet de grootte van de schijf.
Wat jij zegt is dus flauwekul
BV:
Een maxtor 40 gb schijf is 2x20GB
Een zelfde maxtor 80 is dan 4X dezelfde 20.
De datadichtheid is dan gewoon precies hetzelfde, dus in raid 0 zul je een hogere snelheid halen.
Is veel sneller en ik denk ook wel stukken beter voor videobewerking me buurman doet ook videobewerking en wil niet meer zonder raid werken.
TIP: gebruik wel alleen data-stripe ( Raid 0 ) dat is veel sneller dan als je mirror erbij draait.
1 x 80 gb, is ook wel leuk maar ik ga zelf voor raid.
En het is zonde voor je mobo om het raid niet te gebruiken.
P.S Onzin van de raid dat je alles kwijt bent, want dat is met de 80 GB precies hetzelfde.
AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch
Hoezo zou de barracuda IV niet snel zijn? Wie heeft een beter idee?
AMD 1900+, ABIT KR7A, 1GB DDR, Matrox G550, Adaptec 2930U, Plextor 12/4/32 SCSI, Plextor 40 SCSI, Alienware DA-01-SLD, DigiDoc 5, iiyama 19", HP 17", Barracuda 60GB, IBM 40GB, Miro DV 500, 2x 3Com 10/100, Hercules Game Theater XP, HP DDS3 12/24,
Op maandag 12 november 2001 21:51 schreef PePiEnCoCkiE het volgende:
2x 40 zou ik doen
naar mijn weten hogere doorvoersnelheid...
//offtopic
reind
wat heb jij een irri icoon
Heb ik d'r daar nou voor getraind al die tijd?
Aangezien hij het 1 schijf maakt en 80 gb teveel is voor fdisk, waar partitioneer je het mee?
Zijn er alternatieven voor partition magic, en is hiervan een working demo te downloaden?
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Verwijderd
er zit gewoon een foutje in de weergave van de schijfgrootte in het fdisk programma zelf.
Ten eerste is er al een nieuwere fdisk versie te downloaden.
ten tweede kun je percentages ipv absolute aantallen gebruiken, dit gaat zeker goed.
Ten derde kun je andere Partitie-indelingsprogramma's gebruiken, zoasl FIPS/Rhanish/partitionStar/Partition Magic.
oplossingen genoeg.
Verwijderd
Bedoeld wordt dat als 1 schijf fysiek kapot gaat, en het is die 80GB hdd, dan ben je al je data kwijt, en ook je harddisk.Op dinsdag 13 november 2001 23:31 schreef hives het volgende:
...
P.S Onzin van de raid dat je alles kwijt bent, want dat is met de 80 GB precies hetzelfde.
Als bij je raid-set 1 schijf fysiek kapot gaat ben je al je data kwijt en kun je de andere harddisk formatteren tot een normaal te gebruiken exemplaar van 40GB.
Je houdt dus een hdd over.
Die barracuda's wilden niet bepaald graag in raid werken.
Lees anders even wat dingen op www.storagereview.com
Ik zou 2*40GB Maxtor op die raid-set zetten.
dus booten van cdrom -> dos-prompt en dan fdisken maar!
een seagate werkt niet goed op raid want daar zit een fout in zn firmware dus niet doen,ikzelf gebruik ibm's 60 gxp en daar is niets mis mee zoals iemand beweerde het is onzin om gelijk te schreeuwen dat een merk niets is als bij jou toevallig een hd kapot gaat bedenk dat er tegen elke kapotte waarschijnlijk 1000 werkende zijn ook is het niet zo dat er meer kaopotte zijn van een bepaald merk,een fabrikant kan zich dat niet veroorloven anders zou ie zich direkt uit de handel werken.
de fdisk die hd's aan kan die groter zijn als 64 gb kun je bij ms downloaden en de versie op je cd is dus de verkeerde.
Verwijderd
Vanwege een fout in de firmware van de Seagate 'cuda IV werkt deze BAGGER in RAID0. Dus NOOOOIT 2x een 'cuda IV kopen met het oog op een RAID0 config!Op woensdag 14 november 2001 00:15 schreef Wheels_Chrome het volgende:
Bedankt allemaal, ik denk dat ik dan toch maar voor 2x 40 ga. Zo lang het maar sneller is voor de videobewerking. Anders kan ik net zo goed de gewone TH7 nemen zonder raid.
Hoezo zou de barracuda IV niet snel zijn? Wie heeft een beter idee?
Verwijderd
In navolging van je signature:Op dinsdag 20 november 2001 07:15 schreef Urnie het volgende:
staat op je windows cd in de map windows..
dus booten van cdrom -> dos-prompt en dan fdisken maar!
een hele thread lezen voordat je reageert is blijkbaar ook relatief!
Gevraagd wordt waar je een nieuwere FDISK kunt downloaden, en als je win98 hebt, zoals eerder aangegeven, geldt dus niet de oplossing: OP JE CDROM
Voor WinME zou dit overigens wel kunnen.
Dat begrijp ik wel maar ik vind het een beetje paniek maken hoor, er is ook altijd zoiets als ghost weet je wel en die kan je altijd nog mooi opbergen.Op dinsdag 20 november 2001 01:08 schreef BBL the 2nd het volgende:
[..]
Bedoeld wordt dat als 1 schijf fysiek kapot gaat, en het is die 80GB hdd, dan ben je al je data kwijt, en ook je harddisk.
Als bij je raid-set 1 schijf fysiek kapot gaat ben je al je data kwijt en kun je de andere harddisk formatteren tot een normaal te gebruiken exemplaar van 40GB.
Je houdt dus een hdd over.
Die barracuda's wilden niet bepaald graag in raid werken.
Lees anders even wat dingen op www.storagereview.com
Ik zou 2*40GB Maxtor op die raid-set zetten.
En zo vaak crasht een HD ook weer niet....
Mijn Hd is nog nooit gecrashed.
FF afkloppen
AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch