512 + 256

Pagina: 1
Acties:

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Vandaag ff reepje 512 mb 133 mtec gehaald.
Maar... Het werkt niet bij mijn 256.
Als ik de reepjes er 1 voor 1 in doe dan werken ze beide perfect.
Samen telt ie gewoon tot 412, en dan boot ie ook. En sommige volgordes boot ie helemaal niet, dan hoor ik alleen die irritante a7v piepjes.
Win Xp btw.

Iemand idëeen?

• earthforce
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

ik heb toen het geheugen nog zo goedkoop was 110,- voor 256MB :( ook 6 reepjes M-tec bij powerline gekocht, nou in de drie computers gestopt die we hebben, maar wat blijkt ???
het is gewoon klote geheugen, de kwaliteit is dermate slecht dat de meeste reepjes niet op 133mhz wil draaien en ik heb ook de nare ervaring dat ze heel vaak wel apart werken op 100mhz (wat niet geeft want ik heb alleen processoren op 100mhz) maar niet samen dan ziet het moederboard slechts 1 reepje.
dus conclusie:
M-tec :r trouwens ik heb in de C'T gelezen dat het eigenlijk ook merkloos geheugen is maar omdat ze het eprom ofzoeiets geprogrameerd hebben, mag het ineens een naampje dragen maar eigenlijk is het merkloze zooi.

de computers waar ik ze in heb geprobeerd zijn:
asus p3b p3-450MHZ
abit kt7a met TB 850mhz
abit kt7a met TB 1200 (266) draaid noodgedwongen op 12x100 dankzij dat klote M-tec geheugen.

...

• Triple-D
Meer ervaringen of tips hier?

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Heb je nieuwste Bios al geflashd?

• Triple-D
Ik draai op 1006 geloof ik. En eindelijk stabiel. Dus heb eigenlijk geen zin om de bios opnieuw te flashen..

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 13 november 2001 00:09 schreef koosmp3 het volgende:
Meer ervaringen of tips hier?
Helaas heb ik ook bijna alleen maar slechte ervaringen met M-Tec. En met de (tot voor kort) zeer lage prijzen kies ik alleen nog maar voor topmerken. Ik ben zelf altijd een Infineon liefhebber geweest, maar da's persoonlijk. Toevallig kwamen die ook goed uit de geheugentest van c't, en het blijkt dat Infineon hofleverancier van enkele grote merken is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik heb ook nog nooit een goed reepje M-Tec gehad, maar het probleem is voornamelijk dat je Mobo die zooi niet wil accepteren. Mijn ASUS CUSL2-C vreet M-Tec gewoon niet, gooi ik het op een MSI mobo, dan werkt het in een keer wel en alle RAM tests geven dan ook geen problemen.
Pagina: 1