Toon posts:

Applescript

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik weet niet of hier ook mensen komen die programmeren in AppleScript, maar mocht het zo zijn had ik aan deze mensen even een vraagje.

Het is namelijk als volgt, ik heb een applicatie welke een folder naar de startupdisk moet kopieeren. Dit moet echter naar de root van de schijf worden gekopieerd. Ik heb de volgende code geprobeerd, maar dit werkt niet:

tell application "Finder"
set a to folder "AppleWorks" of disk "Setupcd"
set b to startup disk
copy a to b
end tell

Hierboven staat maar een klein stukje van de code en ik heb het ook al met Folder ":" geprobeerd, maar dat werkt ook niet...

Iemand enige suggestie's?

Tnx anyway...

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

applescript is ZO belachelijk simpel...

probeer eens een leeg script te maken, druk de record knop in en doe wat je wilt dat het script gaat doen. Drok op stop als je klaar bent, verwijder wat je denk dat niet nodig is, of verander 'vaste' waarden naar 'variabelen' en je bent klaar...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat snap ik, maar dan krijg je echt een belachelijke opbouw en ik kan daar nog steeds niet uithalen wat ik nodig heb. Dan krijg je zoiets als:

tell application "Finder"
activate
open disk "Installatiecd"
select "Action GoMac 2.2.1"
open disk "MacHD"
copy selection
end tell

Ofzoiets dergelijks... maar dat moet ik niet hebben... er is een benaming voor de root van de start-up disk, net als bijvoorbeeld de benaming "Desktop". Dat is ook eigenlijk een alias naar Startup disk -> Systeemmap -> Desktop...

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

WAT werkt er dan niet?

Ik heb hele .cgi's gemaakt in AppleScript dus een c/p scriptje lijkt me geen probleem ;)

Anders pak ik er ff de scripteditor bij voor je... vertel wel eerst wat je wil en wat er mis gaat?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dat het script (wat gedraait wordt van cd-rom) de folder Blabla kopieerd van de cd-rom naar de startup-disk (meestal MacHD, maar de naam kan ook door de gebruiker veranderd zijn). De folder moet naar de root van de startup-disk worden gekopieerd.

En dat doet hij niet... als ik zeg copy to desktop zet hij de folder netje op de desktop neer, maar copy to startup-disk werkt niet... nou ben ik dus opzoek naar een manier waarom het wel kan... ik heb het al geprobeerd met folder ":" maar dat werkt ook niet...

Tnx....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden, het bleek dat 2 referenties problemen konden opleveren, en ik maakte ook gebruik van 2 referenties. De variabele b is een referentie naar de startup disk en de startup disk zelf is ook een referentie.

Tnx anyway...

Greetzzz,
Lightman
Pagina: 1