Toon posts:

Optimized settings in K7T Turbo!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een MSI K7T Turbo mobo, nu hangt deze regelmatig binnen Windows hij geeft vaak een bluescreen op Nv4dsp.dll en reboot dan. Nu heb ik de grafische kaart + geheugen vervangen maar het probleem blijft.

Nu heb ik het idee dat het Mobo defect is, al ik de optimized settings laad dan hangt de pc net voor windows wordt gestart(configuratie overzicht)

Heeft iemand een oplossing of een idee voor dit vage probleem

Verwijderd

welke drivers(versie) gebruik je voor je kaart? Zou het eerder in die hoek zoeken...

Verwijderd

Topicstarter
Heb nieuwste drivers en de standaard drivers geprobeerd.. maar wat verklaard de hang met het opstarten.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde mainboard, en in mijn BIOS staat dus ook een K7_clock-optie met waarden normal en optimized. Toen ik nog W98 draaide ging 't goed, geen problemen, maar W2K ging er helemaal van flippen. Ik weet niet precies meer wat er allemaal in mijn gezicht uitgekotst werd, maar het werkte iig niet.
Toen ik 'm op normal zette deed alles weer perfect.

Volgens Sandra, onder W98, is 'optimized' een instelling waarbij de PCI bus een andere waarde voor de multiplier krijgt, dus het clockt als het ware over. Aangezien overclocken niet altijd 100% stabiel hoeft te zijn veroorzaakt dit bij jou misschien de problemen, want als ik 't uit m'n hoofd zou moeten zeggen wordt die optie naar optimized geschakeld als je de optimized settings laadt.

Je was nogal vaag in je berichtje, maar werkte alles wel in de Fail safe-defaults?

Verwijderd

Topicstarter
load failt defaults gaat het opstarten goed, alleen crashed hij regelmatig binnen winme, w2k en XP, allen met een andere melding. Vooral wanneer er pop-ups of andere schermen tevoorschijn komen

Verwijderd

de rest van je config?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Welk BIOS heeft de topicstarter?

20*350ZO45°

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
windows update zal alle blauwe schermen doet verdwijnen

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Op maandag 12 november 2001 18:30 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
:o

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op maandag 12 november 2001 18:30 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
Krijg je dan groene schermen ofzo |:(
Voor de topic starter probeer eens Bios shadow en Video Bios shadow uit te zetten ,meschien helpt het :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Pagina: 1