Zelfbouw / electronica

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat is nou het juiste forum voor electronica e.d., schematjes enzo dus (bijv. winamp IR ding, rekenmachine link, fanbus). Ik heb ze in HA, OCM en zelfs in gadget talk gezien.. Het lijkt mij handig als er once & for all wordt gezegd waar ze moeten en dat ze dan ook daadwerkelijk worden gemoved. Maar goed - slechts mijn mening.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Inderdaad een goed punt..

Verder lijkt het me handig om dit ook aan te geven bij het betreffende forum, bijvoorbeeld in de omschrijving..

Overigens meen ik me te herinneren uit een eerder topic hier, dat de afspraak was dat dit soort dingen in OCM thuis hoorden!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Op maandag 12 november 2001 16:57 schreef Twynn het volgende:
Inderdaad een goed punt..

Verder lijkt het me handig om dit ook aan te geven bij het betreffende forum, bijvoorbeeld in de omschrijving..

Overigens meen ik me te herinneren uit een eerder topic hier, dat de afspraak was dat dit soort dingen in OCM thuis hoorden!
Als dat zo is, heb je er niet veel aan. kun je beter in een "sticky-topic" plakken. :)

mijn T.net systeemspecspagina

• m-m
  • Niet online
zou best kunnen maar er wordt dan (nog? :)) niet echt naar gemod, maar goed tis ook wel een beetje een grijs gebied. Veel is natuurlijk case-mod gerelateerd: IR-zooi, fanbus. Maar niet alles, zie topic HA over een schakeling met LEDjes voor school. Maar OCM lijkt mij idd ook het beste en ook wel logisch besloten dan.

edit:

even wat voorbeelden:
[topic=316259] - GT
[topic=307959/1/25] - OCM
[topic=197742/1/25] - HA

3 topics over infrarood in 3 fora hmmmm :)

• FlipFlap
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2024

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

Ik vind dit soort dingen reuze leuk, derhalve stem ik (nee geen poll :P ) voor een nieuw forum :)

ff niets

• m-m
  • Niet online
Op maandag 12 november 2001 17:19 schreef FlipFlap het volgende:
Ik vind dit soort dingen reuze leuk, derhalve stem ik (nee geen poll :P ) voor een nieuw forum :)
zou wel een erg rustig forum worden :P
maar een suggestie voor de titel: SP - SoldeerPlezier :Y)

lol er vliegt weer een topic open: [topic=318038/1/25]

edit:

weet je wat? dan worden jij ik en Oord de modjes van dat forum :P

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Op maandag 12 november 2001 17:19 schreef FlipFlap het volgende:
Tja, die vraag is dus ook al geweest, en vandaar dat ik zei dat zei dat electronica vragen in OCM thuis hoorden..

[topic=200479/1/50]

Maargoed, een beetje duidelijkheid met betrekking tot electro-vragen kan inderdaad geen kwaad!

• m-m
  • Niet online
in een oud draadje schreef Kaj. het volgende:
Voorlopig blijven de electronica-topics dus voornamelijk onder DOC thuishoren.
Kijk; wat er nu nog niet is, kan in een later stadium wel nodig worden; kijk maar naar Audio, Video & HiFi. Die vonden we in eerste instantie niet nodig, en hij is er uiteindelijk toch gekomen.
Hetzelfde geldt voor Gadget Talk, en kan in de toekomst misschien ook voor electronica gelden.
Ik heb t idee dat de electronicadraadjes tegenwoordig toch wel als paddestoelen uit de grond schieten, is toch wel wat voor te zeggen om het nu wel te doen, zeker ook ivm antwoorden krijgen. Je krijgt denk ik veel eerder antwoord op een electronicavraag als ze allemaal in hetzelfde forum staan. een faq met de standaardlinks voor de basic schema's kan dan ook een stuk beter. maar goed, t blijft up to the mods :)

• FlipFlap

FlipFlap

GoT is natuurlijk een uitgelezen plaats om ook onderdak te bieden aan de elektronica en soldeerders onder ons. Nu dreigen dit soort topics af en toe onder te sneeuwen, zeker omdat ze ook nog eens verspreid over de diverse fora opduiken.

Ik denk persoonlijk dat er ook nog een stimulerende werking uitgaat van zo'n afzonderlijk forum. SP = Cool (Leuk bedacht m-m :))

* FlipFlap vindt dat het lobbyen kan beginnen :P

ff niets

• m-m
  • Niet online
Ik ben zeker ook voor - ik begrijp dat het extra druk voor de modjes is, zo'n extra forum, maar dat het een stuk meer duidelijkheid schept. Het is zeker een tweak-gerelateerde bezigheid, wat zeker op GoT thuis hoort en een eigen plaats zou moeten hebben.

oe als dit maar geen lam-HK pollscript topic wordt :r

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-11 13:51
Ik denk dat je vooral ernaar moet kijken wat voor elektronica het is. Is het meer voor in je computerkast, (bijv. een LCD mod ofzo) dan lijkt het me beter in OCM staan, is het meer over een of ander apparaat dan lijkt het me beter in HA te staan.
Maarja een appart forum ervoor lijkt me ook wel leuk :)

• FlipFlap

FlipFlap

Op maandag 12 november 2001 19:06 schreef m-m het volgende:
Ik ben zeker ook voor - ik begrijp dat het extra druk voor de modjes is, zo'n extra forum, maar dat het een stuk meer duidelijkheid schept. Het is zeker een tweak-gerelateerde bezigheid, wat zeker op GoT thuis hoort en een eigen plaats zou moeten hebben.

oe als dit maar geen lam-HK pollscript topic wordt :r
Daag me niet uit >:)

ff niets

• m-m
  • Niet online
Op maandag 12 november 2001 19:20 schreef FlipFlap het volgende:

[..]

Daag me niet uit >:)
* m-m hides

naja... 't wachten is op een lief adje om dit topic te lezen..

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-11 13:51
Ik d8 dat hier al 's een discussie over geweest was, maar dat het afgewezen is omdat er niet genoeg topic over electronica zijn. Maarja misschien dat als er een electronica forum is dat er juist meer topics erover komen omdat dan de mensen weten dat GoT ook een forum is voor zo'n soort zaken en niet alleen computer gerelateerd :)

• FlipFlap

FlipFlap

Op maandag 12 november 2001 19:22 schreef m-m het volgende:

[..]

* m-m hides

naja... 't wachten is op een lief adje om dit topic te lezen..
Ik heb mijn contacten aangesproken. ff afwachten :)

Hoe meer ik erover nadenk hoe beter ik het idee vind. Een beetje een tweaker begint immers met zijn computer. Eerst eens een onderdeel vervangen, dan zelf een systeem samenstellen en assembleren om vervolgens via te overklokken na een casemod en waterkoeling de tweakbare grensen van zijn systeem te bereiken. En dan......????

Een groot gat, een leegte in de tweakers ziel.....

Maar dan is er nog de wereld buiten de pjuter. Connect met je huishouden! Controleer de verlichting met je PC, afstandbedieningen, meet de lichtsterkte om de stand van de lamellen of luxaflex te bepalen, etc. etc. etc.

Licht in de duisternis voor de gevorderde tweaker. Een nieuwe wereld gaat open. JA JA JA

Afbeeldingslocatie: http://www.doublef.dhs.org/zooi/csmilies_geel/shout.gif [SP] SOLDEER PLEZIER !!!!!!

ff niets

• FlipFlap

FlipFlap

:P

ff niets

• m-m
  • Niet online
gehehe :D
denk dat er best een redelijke kans is dat dit er door komt, fifty-fifty ofzo.
Wat eerder is gezegd, dat er met een speciaal forum sowieso wel meer topics over komen en natuurlijk het feit dat er op GoT veel geintreseerden op dit onderwerp rondwandelen.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Sorry, voorlopig is nog even een no-go.
Er staat wel een verandering aan te komen in de hardwareforums die onder andere bovenstaand probleem een beetje moet afvangen, en de kwaliteit wat moet verhogen. Daarover later meer.
Voorlopig horen electronicavragen nog steeds in OCM thuis, met uitzondering van dingen die expliciet met andere categorieën te maken hebben. Dat wordt per topic bekeken door mij of een van mijn collega's.
Dat ik nu nog steeds nee zeg, betekent niet dat het idee niet meer op de agenda staat overigens, laat dat duidelijk zijn.

• FlipFlap

FlipFlap

:?

Met de groei van de belangstelling voor de "soldeer puzzels" van de laatste tijd en de hier genoemde argumenten, had ik meer verwacht dat er een kleine discussie zou ontstaan en niet zo snel een einde-discussie.

ff niets

• m-m
  • Niet online
jammer, maar als die verandering in de hardwarefora er is, komt er dan wel een specifiek forum voor of wordt het bij bijv (het-dan-voormalige) OCM gegooid?

ook idd zonde dat er nooit echt een discussie op gang gekomen is, maar ja.. tegen de grote Ad begin je niks hè :)

• FlipFlap

FlipFlap

Eigenwijs als deze tweaker oud is, gaat hij nog ff door.
Op maandag 12 november 2001 21:14 schreef Kaj. het volgende:
Sorry, voorlopig is nog even een no-go.
Er staat wel een verandering aan te komen in de hardwareforums die onder andere bovenstaand probleem een beetje moet afvangen, en de kwaliteit wat moet verhogen. Daarover later meer.
Kwaliteit is nu juist inherent verbonden aan dit onderwerp.
En had verder nog te melden dat:
Voorlopig horen electronicavragen nog steeds in OCM thuis, met uitzondering van dingen die expliciet met andere categorieën te maken hebben. Dat wordt per topic bekeken door mij of een van mijn collega's.
IR Ontvanger in je case bouwen -> Overclocking and Case Modding
IR Ontvanger in je muis -> Hardware Algemeen (muis!=case)
IR Ontvanger software -> Software Algemeen
IR Ontvanger voor MP3 besturing -> Audio, Video & HiFi
IR Ontvanger voor Notebook -> Gadget Talk
IR Ontvanger + Zender -> Network Troubleshooting
IR Ontvanger + WU's -> Dutch Power Cows
Gebruik IR Ontvanger -> Nieuws, Sport, TV & Muziek
Poll over IR Ontvanger -> Tweakers Huiskamer
IR Ontvanger op frontpage -> Tweakers.net Moddereter Forum
IR Ontvanger + Slotje -> Lieve Adjes
IR Ontvanger + * FlipFlap -> Stoute Usertjes >:)
En tot slot meldt onze blauwvinger :P
Dat ik nu nog steeds nee zeg, betekent niet dat het idee niet meer op de agenda staat overigens, laat dat duidelijk zijn.
Morgen (24 uur na nu) deze topic maar eens schoppen :Y)

ff niets

• FlipFlap

FlipFlap

Voor alle duidelijkheid:
Eigenwijs slaat op mijzelf :)

ff niets

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
TLM stemt vóór [SP] :9

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Blauwvinger? Dat ik in Zwolle woon, betekent nog niet dat ik een blauwvinger ben. Ik ken de mythe van het geld wat ze van Kampen in centen uitbetaald kregen, maar ik ben een geboren Utrechter, laat dat ff duidelijk wezen. :P

Ok, genoeg off-topic.
Komende week zal het een en ander duidelijk gemaakt worden over welke koers de hardwareforums de komende tijd zullen gaan varen, en daar wilde ik het nu even bij laten. :)

• m-m
  • Niet online
aye aye
Pagina: 1