maargoed, functionele en technische specificaties zijn altijd actueel

ja dat d8 ik ook...

het lijkt me een beetje van de organisatie af te hangen hoever je wil gaan, die post hierboven bijvoorbeeld is in mijn situatie ZWARE overkill
oh, absoluut! je moet natuurlijk geen dingen doen (documenten opleveren) waar je nix aan hebt (nix mee doet)
In eerder genoemde topic wordt ook al een uitgebreide discussie gevoerd over wat wel en wat niet in een FO 'hoort', maar ik ben van mening dat het van de situatie afhangt.
En sja... op school krijg je misschien een klein projectje in 7 weken (omdat er gewoon niet meer tijd is), maar dan gaat het er niet om dat je een groot project doet, maar dat je leert hoe je een (goed) FO maakt.

Zolang je zorgt dat je specificaties compleet en eenduidig (niet dubbelzinnig te interpreteren) zijn, ben je volgens mij al een heel eind
Ja, precies!
En in die andere topic werd ook nog ingegaan op het feit dat je een klant als n00b moet beschouwen, maar dat ligt natuurlijk ook helemaal aan de (soort) klant...

Volgens mij is er ook niets op tegen om een uitgebreid FO te maken voor de ontwikkelaars en een samenvatting (of soort van managementrapportage) voor de klant.
Ik wil hier niet de discussie voeren
of je nog wel een FO wilt maken, want het ging hier juist om de aand8spunten van een FO, dus dan ga ik er van uit dat je besloten hebt dat voor jouw situatie een FO een geschikte oplossing is.

Want zoals ik al aangaf, maakt Unified Process al helemaal geen onderscheid meer tussen FO en TO.
Als je een OO (object oriented) FO wilt maken, zul je bijvoorbeeld ook geen ERD willen gebruiken, maar een Class Diagram. Zo'n functioneel Class Diagram zal in de loop van het project "vanzelf" migreren naar een technisch Class Diagram. Ik kan me ook voorstellen dat je (achteraf/tijdens het project) alleen het TO bijwerkt met de veranderingen die je tijdens implementatie realiseert en het FO weggooit.
Het doel van het FO is naar mijn idee tweeledig:
• informeren van de
klant (duidelijkheid krijgen van de precieze klantwensen)
• basis voor het TO voor de
ontwikkelaars (duidelijkheid krijgen van de (rand)voorwaarden, zoals systeemgrenzen, interfaces (met externe systemen), gegevens(model), GUI etc.)