WP: Daikin Altherma (EHVX11/ERLQ11) | PV: 20x 335 Wp (ZW) / 2x 335 Wp (ZO) | ACCU: 2x Marstek Venus 5,12kWh
http://java.sun.com/j2se/1.4/docs/api/java/util/LinkedList.html
Je vind daar addLast, addFirst, add en add(index...)
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Constructs a newly allocated Integer object that represents the specified int value.
Die moet ik hebben maar een object ervan maken wil niet lukken
WP: Daikin Altherma (EHVX11/ERLQ11) | PV: 20x 335 Wp (ZW) / 2x 335 Wp (ZO) | ACCU: 2x Marstek Venus 5,12kWh
Juist... daar heb ik wat aan.. tnx ga weer verder prutsenOp maandag 12 november 2001 16:46 schreef razor_harm het volgende:
code:
1 2 int myIntPrimitive = 5; Integer myIntObj = new Integer(myIntPrimitive);
Zoiets?
Martijn18: prutsen
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
hoe krijg ik nu een waarde terug uit die linked list?
listIterator is efficienter bij een linkedlist, maar das iets minder simpel.
[/quote]
Ja moet met listIterator, maar een waarde terugkrijgen wil niet echt...
ik wil dus vanuit die linked list weer een variabele een bepaald waarde meegeven
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Tja maar daar vind ik geen antwoord op m'n vraag, ik wil gewoon een waarde terug en wil weten hoe dat moetOp maandag 12 november 2001 17:53 schreef limoentje het volgende:
no offence, maar volgens mij mag je eerst wel eens wat gaan lezen in de API docs .... bijvoorbeeld bij de LinkedList
Jah daar hebbik al de heletijd gekeken... maar ik begrijp dus niet hoe ik een waarde terug kan krijgen.. als jullie nu is gewoon een stukje code geven ipv van een url, want dat zoeken kan ik zelf ook welOp maandag 12 november 2001 18:11 schreef marcusk het volgende:
http://java.sun.com/j2se/1.4/docs/api/java/util/ListIterator.html
kijk daar eens dan
als je bij ListIterator kijkt op de geposte URL, dan zie je dat er twee methodes, next() en previous(), zijn die het vorige of het volgende Object uit de list returnen!Op maandag 12 november 2001 18:38 schreef Martijn18 het volgende:
maar ik begrijp dus niet hoe ik een waarde terug kan krijgen.. als jullie nu is gewoon een stukje code geven ipv van een url, want dat zoeken kan ik zelf ook wel
Verder heb je bij LinkedList de methodes get(int index), getFirst() en getLast() waarmee je Objecten uit de lijst kunt returnen.
lijkt me toch vrij duidelijk, of niet?
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
DUH! Zo krijg ik toch alleen het object terug! Maar ik kan nog steeds geen waarde aan een variable toekennenOp maandag 12 november 2001 18:40 schreef limoentje het volgende:
als je bij ListIterator kijkt op de geposte URL, dan zie je dat er twee methodes, next() en previous(), zijn die het vorige of het volgende Object uit de list returnen!
Verder heb je bij LinkedList de methodes get(int index), getFirst() en getLast() waarmee je Objecten uit de lijst kunt returnen.
lijkt me toch vrij duidelijk, of niet?
je kan ook aan die linked list dit toevoegen:Op maandag 12 november 2001 18:50 schreef Martijn18 het volgende:
[..]
DUH! Zo krijg ik toch alleen het object terug! Maar ik kan nog steeds geen waarde aan een variable toekennen
stel je hebt een add functie in de linked list om een variable erin te stoppen:
LinkedList l = new LinkedList();
l.add( (Object)5 );
maar int extends al object dus zou je geen object ervoor hoeven zetten eigenlijk.
Als je de waarde, op bijv positie 5, ophaalt gewoon
int i = (int)l.get( 5 );
probeer dat is.
hoezo niet? wat is het probleem?Op maandag 12 november 2001 18:50 schreef Martijn18 het volgende:
DUH! Zo krijg ik toch alleen het object terug! Maar ik kan nog steeds geen waarde aan een variable toekennen
das niet helemaal correct omdat int geen object is maar een primitive (dat was nou juist het oorspronkelijke probleem), maar de typecast (naar Integer ipv int dan) is inderdaad de oplossing.Op maandag 12 november 2001 18:54 schreef CK het volgende:
...
Maar het is toch niet zo moeilijk, dat niemand me gewoon kan vertellen hoe het moet?
Ik heb dus bepaalde integers opgeslagen in een linked list (dat is gelukt), maar nu wil ik die integers weer uit die list halen om ze aan variabele toe te kennen. Meer niet dus moeilijk kan het niet zijn.
Java doet niet aan auto-boxing, dus dit gaat niet werken.CK: probeer dat is.
Correcte oplossing:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| int x = 5; Integer xInList = new Integer(x); inkedList list = new LinkedList(); list.addFirst(xInList); Integer xUitList = (Integer) list.getFirst(); int x2 = xUitList.intValue(); |
Als je iets uit een generieke verzameling haalt, krijg je een Object terug. Dit moet je casten naar een Integer. Daarna kan je aan het Integer object een primitieve int vragen.Martijn18: Ik heb dus bepaalde integers opgeslagen in een linked list (dat is gelukt), maar nu wil ik die integers weer uit die list halen om ze aan variabele toe te kennen. Meer niet dus moeilijk kan het niet zijn.
Dus:
1
2
3
| Object object = list.getFirst(); Integer integer = (Integer) object; int intje = integer.intValue(); |
Of kort:
1
| int intje = ( (Integer) list.getFirst() ).intValue(); |
In de toekomst is die cast trouwens niet meer nodig. In Java 2 SE 1.5 komen (waarschijnlijk) geparameterizeerde typen, waardoor je de verzameling kunt parameterizeren met een Integer.
Er is al een prototype compiler die uitermate goed werkt. Zelf gebruik ik niet anders meer
volgens mij snap je niet wat een object is ofzoOp maandag 12 november 2001 19:01 schreef Martijn18 het volgende:
nee het moet gewoon met Object... zo staat het in de opgave
Maar het is toch niet zo moeilijk, dat niemand me gewoon kan vertellen hoe het moet?
Ik heb dus bepaalde integers opgeslagen in een linked list (dat is gelukt), maar nu wil ik die integers weer uit die list halen om ze aan variabele toe te kennen. Meer niet dus moeilijk kan het niet zijn.
kijk dat bedoelde ik dusOp maandag 12 november 2001 19:05 schreef mbravenboer het volgende:
BLA BLA
tnx mate
1
2
3
4
5
6
7
| Iterator iterator = list.iterator();
while(iterator.hasNext())
{
Integer integer = (Integer) iterator.next();
int intje = integer.intValue();
} |
Als je nog meer problemen hebt kan je die beter oplossen door je boeken goed door te lezen of de Java Tutorial ( http://java.sun.com/tutorial/ ) te raadplegen. Het is niet de bedoeling dat je hier elke wissewasje gaat vragen, wat je makkelijk zelf kan bestuderen
Ja maar in het boek wat ik heb gaan ze er heel snel doorheen.. terwijl de vragen erover er helemaal niet in terug te vinden zijnOp maandag 12 november 2001 19:40 schreef mbravenboer het volgende:
....
Verwijderd
Ik had er trouwens geen problemen mee, dit is nog maar het begin van JAVA en je kan beter eerst zelf is bestuderen en proberen als constant hier te vragen
Volgende keer als je loopt te janken dat je het niet snapt, LEES je materiaal goed door en ZOEK naar de oplossing zonder gelijk naar de eerste de beste te rennen om een kant en klare oplossing te krijgen. Duizenden zijn je voorgegaan hierin en die snapten het wel. Dus je leest niet goed, of je bent zo stom als het achterent van een varken. Ik hoop dat eerste voor je.
In het bedrijfsleven is er niemand meer die je kan helpen met dit soort triviale probleempjes, daar moet je het zelf oplossen.
Voor dit soort stompzinnige topics mogen ze wat mij betreft best waarschuwingen uitdelen geven.
Dat je newbie bent en niet van het bestaan van het Integer Object weet in de java API. Prima, vertellen we je graag. Maar in de Java api staat precies hoe je dat ding moet gebruiken. Beetje onzinnig om dat allemaal hier te gaan herhalen.
FYI int is een ingebouwd type en extent niet aan object.Op maandag 12 november 2001 18:54 schreef CK het volgende:
maar int extends al object dus zou je geen object ervoor hoeven zetten eigenlijk.
Als je de waarde, op bijv positie 5, ophaalt gewoon
int i = (int)l.get( 5 );
probeer dat is.
Het Integer object wel, immers alle objecten in java extenden aan Object.
Verder komt er uit een LinkedList een object wanneer je get doet doet. En een object kun je niet direct casten naar een primitief type. Je moet dus eerst casten naar een Integer en dan de .intvalue() method gebruiken.
Het verschil tussen objecten en primitieven is belangrijk in java, vooral als je met LinkesLists en dergelijke wilt werken.
Tja je kan je zelf wel goed vinden ofzo, maarja als ik iets niet snap, snap ik dat niet en probeer ik daar dus op een andere manier achter te komenOp dinsdag 13 november 2001 00:41 schreef The - DDD het volgende:
bla bla
Dat was dus door eerst het boek door te lezen (Java2 essentials van Cay Horstmann, Chapter 16) waar ik dus zeker niet de info uit kon halen die ik zocht. Toen ben ik zelf op de site van sun wezen kijken, waar ik nou niet echt duidelijk antwoord op m'n vraag kreeg. Tot slot (dus toen ik er zelf al overna gedacht had) heb ik het hier gepost, waarna ik minstens 10 antwoorden kreeg van "Kijk maar op de SUN pagina bla bla". Daarintegen was er ook iemand die gewoon ff een voorbeeldje gaf, waarmee ik gelijk geholpen was en er dus helemaal niet zo'n lang topic voor nodig was.
Naja het boeit nu niet meer, want het is klaar en het boek is uit. Bedankt en tot later!
Verwijderd
Zitten in dat prototype gevalletje ook al allerlei generieke containers ?Op maandag 12 november 2001 19:09 schreef mbravenboer het volgende:
Ter informatie:
In de toekomst is die cast trouwens niet meer nodig. In Java 2 SE 1.5 komen (waarschijnlijk) geparameterizeerde typen, waardoor je de verzameling kunt parameterizeren met een Integer.
Er is al een prototype compiler die uitermate goed werkt. Zelf gebruik ik niet anders meer.
-- edit --
En waar kan ik dat ding downloaden ? Ik ben net (weer) begonnen wat Java te leren, en ik heb geen zin om nu te gaan leren brak programmeren terwijl dat binnenkort helemaal niet meer hoeft.
Ja en nee: je compileert tegen geparameterizeerde collections, die eigenlijk slechts dummies zijn.Sneech: Zitten in dat prototype gevalletje ook al allerlei generieke containers ?
Je kan hem hier vinden:
http://developer.java.sun.com/developer/earlyAccess/adding_generics/
Het is even wat gepruts om hem goed aan de praat te krijgen via javac, masar het staat duidelijk beschreven. Zelf gebruik ik het via Ant, als je wilt weten hoe je die zo configureert moet je maar even een brul geven
je zegt toch dat je een waarde terug wil uit een LinkedList? dat Object wat teruggegeven wordt is ook een waarde hoor, doe niet zo rude en post dan je vragen wat specifieker, het is niet raar dat mensen je niet begrijpen als je niet specifiek bent!!Op maandag 12 november 2001 18:50 schreef Martijn18 het volgende:
[..]
Maar je weet nu wel dat alle objecten in Java automatisch ook van de class Object zijn? Met dat in het achterhoofd is al die documentatie een stuk eenvoudiger: het maakt dus niet uit wat voor object je in zo'n LinkedList duwt: alles is immers een Object (let op de hoofdletter).Op dinsdag 13 november 2001 13:01 schreef Martijn18 het volgende:
[..]
Dat was dus door eerst het boek door te lezen (Java2 essentials van Cay Horstmann, Chapter 16) waar ik dus zeker niet de info uit kon halen die ik zocht. Toen ben ik zelf op de site van sun wezen kijken, waar ik nou niet echt duidelijk antwoord op m'n vraag kreeg.
Als je iets uit die lijst ophaalt zal die ook netjes een Object teruggeven. Omdat jij toevallig weet wat voor object je erin hebt gestopt kun je hem weer omzetten naar het oorspronkelijke type.
En wat hebben we hier nu van geleerd?Naja het boeit nu niet meer, want het is klaar en het boek is uit. Bedankt en tot later!
With the light in our eyes, it's hard to see.