Toon posts:

Pakketgrootte probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn internet verbinding. Ik zit hier met een leuke (fast adsl, mxstream) verbinding te surfen, maar sommige pagina's zijn voor mij onbereikbaar. Dit komt waarschijnlijk doordat de standaard pakketgroote instelling van Win98SE 1500 is, terwijl de aanbevolen grootte voor mxstream gebrukers 576 is. Waar in het register kan ik deze MTU-waarde aanpassen, of weet iemand een progje waarmee ik dit kan veranderen?
Ik heb al een progje wat speciaal voor dat doel gemaakt is, maar schijnbaar werkte dat niet. |:(
Wie kan mij helpen?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

zoek eens op MTU met de search (als ie het niet doet: onno.dhs.org), dat wordt meerdere keren genoemd...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
De maximum pakketgrootte is op eenvoudige wijze te achterhalen:

ping -f -l <grootte> <ip-adres van isp>

probeer verschillende <grootte> totdat je de maximumwaarde vindt zonder dat de pakketjes gefragmenteerd worden.
De plaats waar dit in het register staat, moet ik even thuis opzoeken, want die verschilt per OS. En de technet geeft :( niet altijd de juiste key door.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.