Toon posts:

HD onder voeding hangen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ben bezig met casemod (microATX in AT kast) + paintjob + LCD etc.

Mijn ATX voeding kan ik gemakkelijk op een plaats hangen, boven mijn harde schijf. (10cm ertussen)

Nu vraag ik me af of dit geen slechte invloed kan hebben op de HD, aangezien een voeding een redelijk groot magnetisch veld heeft (aangezien er hoge wisselstromen vloeien in de transfo).

Iemand?

Verwijderd

Ik denk dat het niet veel kwaad kan omdat de voeding is afgeschermd door een metalen behuizing. De hoogfrequente rommel die een voeding produceerd (150KHz tot 300 KHz) wordt meestal al gefiltert door smoorspoelen ed. Normaal hangt de voeding ook vlakbij je moederbord en dat kan ook geen kwaad.

Monteren dus.

Succes met je case mod

Martijn

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reply.

Daarbij, rond de HD is ook nog een een ijzeren (alu?) behuizing dus die zal het ook kunnen tegenhouden.

Alleen.... als mijn Case open is en ik zet mijn monitor er net naast, dan zie je 'wobbelingen' in het scherm.
Dus de voeding straalt wel degelijk een magnetisch veld uit dat interfereert met het magnetisch veld opgewekt door de afbuigspoelen vd monitor.

Wil niet dat mijn data hierdoor gedemagnitiseerd worden...
Ik wil echt wel 100% zekerheid.

Heeft iemand dit al eens gedaan ?

Verwijderd

Ik ken nog oude dell en fujitsu kasten waar de harddisk standaard in een bracket onder de voeding werd gemonteerd. Zal dus geen kwaad kunnen lijkt me.

Verwijderd

Precies, die voedingen zijn er ook echt op ontworpen om in een kast te hangen. ;)

ik denk trouwens niet dat de voeding stoort op je monitor naar die bak hoogfrequent uit je moederbord komt. en denk eens aan de motoren uit je HDD en je CD-ROMz. die produceren ook een hoop rommel. Je drukt dan gewoon op degauss en dan is het meestal weer ok.

succes verder

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt, jullie hebben me overtuigd. ;)

Zal nog wel iets laten weten hoe het afloopt...
Pagina: 1