Hi,
ik ben thuis bezig om voor mezelf een beheer tool te bouwen voor mijn eigen site. (meer om asp te leren dan om het nut ervan
)
Nu heb ik het volgende:
ik heb een database. Daarin staan de volgende gegevens:
id|url|door|datumtijd
id: autonummering
url: /directory/images/"hier de imagenaam wat geupload is"
door: persoon die geupload heeft
datumtijd: spreekt voor zich
Nu kan ik dus allemaal files gaan uploaden enzo, en evt. ook uit de database verwijderen. Maar dan worden ze dus nog niet van de harde schijf verwijderd.
Nu d8 ik aan het volgende: in het overzicht waar dus al die files staan per file een link maken naar: /cms/deletefile.asp?file=/directory/images/imagenaam.jpg
is dit handig c.q veilig. En is het uberhaupt wel mogelijk om op die manier een file te deleten van de server?
In dit voorbeeldje wordt dus de url variable file=/directory/images/imagenaam.jpg aangevraagd en in de var: filenaam gestopt. Waarna het file wordt verwijderd van de harde schijf. Toch?
ik ben thuis bezig om voor mezelf een beheer tool te bouwen voor mijn eigen site. (meer om asp te leren dan om het nut ervan
Nu heb ik het volgende:
ik heb een database. Daarin staan de volgende gegevens:
id|url|door|datumtijd
id: autonummering
url: /directory/images/"hier de imagenaam wat geupload is"
door: persoon die geupload heeft
datumtijd: spreekt voor zich
Nu kan ik dus allemaal files gaan uploaden enzo, en evt. ook uit de database verwijderen. Maar dan worden ze dus nog niet van de harde schijf verwijderd.
Nu d8 ik aan het volgende: in het overzicht waar dus al die files staan per file een link maken naar: /cms/deletefile.asp?file=/directory/images/imagenaam.jpg
is dit handig c.q veilig. En is het uberhaupt wel mogelijk om op die manier een file te deleten van de server?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <%
'deletes the file myfile.txt from the d drive
Dim objFSO, filenaam
filenaam = Request("file")
Set objFSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
objFSO.DeleteFile ("filenaam")
Set objFSO = Nothing
%> |
In dit voorbeeldje wordt dus de url variable file=/directory/images/imagenaam.jpg aangevraagd en in de var: filenaam gestopt. Waarna het file wordt verwijderd van de harde schijf. Toch?
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored