Optisch en een balletje

Pagina: 1
Acties:

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29
Bestaan er ook muizen die optisch zijn maar ook een balletje hebben? Ik heb wel eens gehoord dat die bestaan en dat ze ook sneller zijn. Als ze er zijn welk merk is dit, en hoe duur zijn ze ongeveer? :z

Verwijderd

lijkt me niet... en als die er waren zat je nog met het gekut van je muis schoonmaken!!! beetje onzin zoiets...

Verwijderd

Eh??

[move.to/hk]

Ik weet niet hoe serieus je dit bedoelt.... maareh.. lijtk me vrij nutteloos? Of je meot een optische muis met een balletje als 3d (njah..2d) scrollbutton bedoelen ofzow??

En sneller gaan? Die vat ik al helemaal ff niet... :?

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
weet wel dat er trackballs zijn die dit hebben, die van microsoft iig

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:45
die muizen hebben dan wel een balletje maar intern word aan de heb van een ronddraaiend schijfje optisch gezien welk kant je op gaat en hoe hard.
Het schijfje heeft kleine gaatjes ...en toen kwam er nog iets wat de leraar ooit gezegd heeft maar dat in niet blijven hangen in mijn hoofd
edit:
typo

Taal fouten inbegrepen ;)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:45
[edit] er ging ff iets mis[/edit

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

gelukkig niet !
weg met da k*t balletje

Verwijderd

Ow w8 ff.. d'r begitn me iets te dagen :)

Razor Boomslang.. als ik het goedheb werken die wel met een balletje, maar worden de bewegingen van dat balletje gezien dmv een optisch sensortje oid.. (najah ,brakke uitleg maar denk dat je dit bedoelt) :?

• MADG0BLIN
Ik dacht inderdaad dat dit dus de boomslang was. Maar hoe komt het dan dat dit sneller is dan optisch? Een balletje is toch veel minder snel?

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:46
dat er trackbals zijn die dit doen wist ik, maar ook normale muizen????

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 15:12 schreef MADG0BLIN het volgende:
Ik dacht inderdaad dat dit dus de boomslang was. Maar hoe komt het dan dat dit sneller is dan optisch? Een balletje is toch veel minder snel?
Dat sneller lijkt me een sprookje (snap zowiezow niet wat je bedoelt met snel in dit verband?), maar hij is wel heel erg precies (hoger resolutie)...

Verwijderd

Ik zou iet weten waarvoor je dat zou willen hebben maar ze bestaan idd wel!

Hier worden de bewegingen wargenomen door een balletje (net als bij oude muizen, zo'n balletje op tafel) alleen worden de bewegiungen niet doorgegeven aan wieltjes die op de bal draaien maar "kijkt" er een optische sensor 8-) naar de beweging van het balletje ipv de tafel zoals tegenwoordig.

Lijkt me eigenlijk niet veel voordelen hebben. Rare hybride ding :r

• MADG0BLIN
Op maandag 12 november 2001 15:15 schreef G3R10 het volgende:

[..]

Dat sneller lijkt me een sprookje (snap zowiezow niet wat je bedoelt met snel in dit verband?), maar hij is wel heel erg precies (hoger resolutie)...
Bedoelde inderdaad niet sneller maar precieser en daardoor kun je sneller reageren in bijvoorbeeld UT.

Verwijderd

De aloude muizen zijn met een balletje die hun beweging omzetten naar een wieltje dat verder optisch wordt uitgelezen hoor.

• MADG0BLIN
Die boomslang muizen heb ik weleens op een LAN gezien. Maar hoe duur zijn die dingen? Ze zeggen dat het wel moeilijk is om te gamen met zo'n ding.

Verwijderd

Neem een logitech standaardmuis met balletje en een plastic muismat. Die muismat vangt het stof op zodat het niet tegen de wieltjes van de muis blijft plakken.

In de 2 jaar dat ik 'm gebruik heb ik 'm nog niet 1x schoon hoeven maken. En ik merk qua besturing geen verschil met de optische muis die ik aan een andere computer heb hangen.

Verwijderd

De razor boomslang kost rond de 180 piek. Men zegt dat het in begin super moeilijk is om er mee te spelen maar als je het eenmaal kunt dan heb je er een groot voordeel mee.

Verwijderd

De razor boomslang kost rond de 180 piek. Men zegt dat het in begin super moeilijk is om er mee te spelen maar als je het eenmaal kunt dan heb je er een groot voordeel mee.
Je moet 'm meer zien als een joypad-muis-combo, dus het zal wel lekker spelen. Ik vond 'm niet echt goed in de hand liggen, maar ik speel dan ook niet zoveel spellen :)

• MADG0BLIN
Ik zal eens kijken of het waard is om de boomslang aan te schaffen. Het lijkt inderdaad op een combo van verschillende soorten, zoals joystick, muis en gamepad

Verwijderd

Voor mensen met hele kleine handen is het wel lastig te hanteren.
Het is een grote muis met een super precisie.

Verwijderd

Wil je meer informatie hebben over de Boomslang bekijk deze site maar is.

De officiele site van boomslang:

http://www.razerzone.com/

good luck

• MADG0BLIN
Ok zal eens ff op die site kijken bedankt! 8-)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov93.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov89.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/hardware/mouse/Images/MOUSEgeneric/te/te_callout.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/hardware/mouse/Images/MOUSEgeneric/to/to_callout.jpg

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Goed die pics zijn wel heel weird maar best futuristisch.
Maar die boomslang is de muis voor de gamer! Dat weet ik zeker. Maarjah of je nu zown ding nodig hebt om lol te hebben? Dure LOL wel :? maarjah als je een gadjet freak bent. Koop em :)

BTW IZNOGOUD. Ben jij verkoper van boomlslang ofzo :)

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

• MADG0BLIN
Die muizen zien er inderdaad futuristisch uit, maar ze zijn wel heel cool. B-)

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op maandag 12 november 2001 15:04 schreef MADG0BLIN het volgende:
Bestaan er ook muizen die optisch zijn maar ook een balletje hebben? Ik heb wel eens gehoord dat die bestaan en dat ze ook sneller zijn. Als ze er zijn welk merk is dit, en hoe duur zijn ze ongeveer? :z
Ik heb ze bij Logitech gezien. Ergonomische muizen zijn/waren dar. Ik heb nog niemand gehoord over de ervaringen.

Bij die muizen zit een grote bal bovenop, die (meestal) met de duim en wijsvinger werden "verrolt". Het optische gedeelte zat dat die bal af te tasten.

• SilverZeven
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2025
Idd de Razor Boomslang. :P

Ik heb zelf ook een Boomslang (1000), bevalt zeer goed, alleen ik was opeens heel slecht toen ik em voor het eerst gebruikte. Na een week of 2 wennen was ik opeens supergoed! :)
Pagina: 1