Toon posts:

Canon Powershot G2 of Sony DSC-S85 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een van deze digicams kopen, ben alleen nog wat aan het twijfelen.

Deze 2 cams zijn enorm aan elkaar gewaagd, maar de Canon biedt net wat extra (zoals IR-afstandsbediening, 32 MB CF, uitklapbaar scherm)
Is dat schermpje van de Canon wel handig en gaat 't niet snel kapot?

Wie heeft een van deze cams en kan me op weg helpen een keuze te maken?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:40
Ik heb um (de G2 dan), zie [topic=290204/12/25] voor mijn eerste try outs.

Wat betreft het stuk gaan kan ik geen ervaring postten, het schermpje is wel heel duidelijk en helder.

Persoonlijk zou ik [natuuuurlijk] voor de G2 gaan, CompactFlash type 2 als belangrijkste voordeel.

Wat wil je weten??? :7

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, Compact Flash is een enorm voordeel.

Maar verder ben ik benieuwd naar de capaciteit van de accu, is die voldoende? Hoeveel foto's kan je er mee nemen? Heb je er een 2e bij nodig?

Ook lijkt me de Canon een beetje fragiel, het ziet er allemaal zo 'plastic' uit. De body van de Sony is alluminium, en oogt veel meer solide.

Qua technische specs zijn ze zeer aan elkaar gewaagd lijkt me.

• Arnout
Op dpreview staan de prestaties van de standaard accu die erbij zit. De G2 presteert wat dat betreft i.i.g. beter dan de Sony.

Behuizing is plastic, maar vind het er niet zo fragiel uit zien.

edit:

vergeet de opmerking over de accu

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

Op maandag 12 november 2001 16:12 schreef MetHod het volgende:
Op dpreview staan de prestaties van de standaard accu die erbij zit. De G2 presteert wat dat betreft i.i.g. beter dan de Sony.
Huh? Waar heb jij gekeken? Volgens DPreview presteert Sony juist beter:
Canon PowerShot G2 BP-511 8.1 Wh 3 hr 32 mins 355
Sony DSC-S85 NP-FM50 8.6 Wh 3 hr 50 mins 400
Sony staat bekend om z'n goede accu's

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 12 november 2001 14:57 schreef snitch het volgende:
Ik wil binnenkort een van deze digicams kopen, ben alleen nog wat aan het twijfelen.

Deze 2 cams zijn enorm aan elkaar gewaagd, maar de Canon biedt net wat extra (zoals IR-afstandsbediening, 32 MB CF, uitklapbaar scherm)
Is dat schermpje van de Canon wel handig en gaat 't niet snel kapot?
Dat schermpje op m'n Canon Pro 90 IS voelt (nog steeds) lekker solide aan.... begint niet losser te zitten, ook niet strakker maar nog steeds gewoon hetzelfde als toen ik hem kocht. Ook geen speling oid.....

Die afstandsbediening is geen must maar wel handig... die zal je ongetwijfeld wel gebruiken.

• Arnout
Op maandag 12 november 2001 18:06 schreef DasH het volgende:

[..]

Huh? Waar heb jij gekeken? Volgens DPreview presteert Sony juist beter:
[..]

Sony staat bekend om z'n goede accu's
Excuses. Verkeerd gekeken :D

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 18:36 schreef wfvn het volgende:

[..]

Dat schermpje op m'n Canon Pro 90 IS voelt (nog steeds) lekker solide aan.... begint niet losser te zitten, ook niet strakker maar nog steeds gewoon hetzelfde als toen ik hem kocht. Ook geen speling oid.....

Die afstandsbediening is geen must maar wel handig... die zal je ongetwijfeld wel gebruiken.
die van mij zit nog in de verpakking ;)

• Dries Arnolds

Dries Arnolds

*bling bling*

Mijn G2 is gister binnengekomen. Ik ben nu lekker aan het testen.

Wat me opvalt aan de batterij is dat ie ontzettend snel oplaadt. Verder valt de macro me een beetje tegen.

Dat schermpje is btw hartstikke stevig, daar verwacht ik geen problemen van. Ik vind ook eigenlijk dat je een kantelbaar schermpje bij de Canon wel nodig hebt omdat het schermpje een behoorlijk beperkte kijkhoek heeft. Zeker kleiner dan de Sony.

• Arnout
Op vrijdag 16 november 2001 09:49 schreef DasH het volgende:
[..]

Wat me opvalt aan de batterij is dat ie ontzettend snel oplaadt. Verder valt de macro me een beetje tegen.

[..]
Hij is pas volledig vol als het lampje groen is hé :7

• Dries Arnolds

Dries Arnolds

*bling bling*

I know, maar ik kon hem gisteren na een 20 minuten opladen alweer 1,5 uur gebruiken. Toch lekker.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx ik ben er uit..........................

het wordt de Canon Powershot G2 !!!

Ga hem morgen bestellen bij de lokale fotoboer en m'n "oude" Canon EOS 500n erop inruilen, doe toch nix meer met dat ding.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:42

Tarin

Just plain weird.

Op vrijdag 16 november 2001 11:05 schreef snitch het volgende:
Thanx ik ben er uit..........................

het wordt de Canon Powershot G2 !!!

Ga hem morgen bestellen bij de lokale fotoboer en m'n "oude" Canon EOS 500n erop inruilen, doe toch nix meer met dat ding.
Ik gebruik m'n ouwe EO 500n nog steeds, vooral op vakantie als ik mooie landschapsfoto's (dia's) wil maken. Een goed gelukte dia op een groot scherm.. daar kan geen (betaalbare) digicam tegen op :)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

Topicstarter
Dat zei die fotoboer ook tegen me:
'Houdt er rekening mee dat je de kwaliteit van die G2 niet mag vergelijken met je spiegelreflex.'

Maar ik ben eerlijk gezegd altijd een beetje teleurgesteld geweest in de kwaliteit van die EOS 500n, en wanneer ik een G2 heb zal ik die EOS toch nooit meer gebruiken, zodoende.

Verwijderd

Only Sony ;)

Verwijderd

Goeie keus die G2 die zou ik ook hebben gekozen boven die S85. Omdat die G2 compact flash kaartjes gebruikt en bij sony digicams overheerst het rood heel erg (onnatuurlijk) en die kleuren zijn vanaf de fabriek ingestelt en die kan je niet wijzigen en bij de canon kan je wel alle kleuren enzo wijzigen. voor de rest is die sony ook een prachtige camera alleen die canon bied iets meer voor dezelfde prijs.

*Uch* :Y)

• smooky
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb vrijdag ook een Canon Powershot G2 besteld. Voor mij was het belangrijkste dat er compact flash inzat: mij ipaq heeft dat en mijn mp3spelertje heeft dat. Voordeel is ook dat er gelijk 32 mb bij zit. En natuurlijk een voordeel is dat er type I en type II wordt ondersteund, dus IBM Microdrives passen er ook in.

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Ik zie in deze thread niet erg het voordeel van het draaibare display naar voren komen. Een ruim jaar geleden heb ik de G1 aangeschaft, waarbij ik het draaibare LCD slechts als pre zag. Na een jaar gebruik kan ik stellen dat dit van doorslaggevende betekenis kan zijn bij het maken van foto's. Je krijgt bijv. in een kleine ruimte mooi net *wel* die hele groep erop. Ook foto's maken boven een menigte uit gaat prima. Kortom, mijn volgende camera zal dit absoluut moeten hebben!

Verder zag ik een reactie van iemand met de tekst 'only sony'. Tja, die moet ik gelijk geven. Als je na een maandje extra geheugen wilt kopen kun je er only sony instoppen |:(

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-03 17:01

MaxPoweR

-=StopTech=-

Heb ook een Canon Powershot G2 besteld, kan niet wachten tot ik hem op kan halen.

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb dus ook een powershot G2.

De accu gaat echt heel lang mee. Ik had meteen een extra accu erbij besteld, en ik heb die ook altijd bij me, maar eigenlijk nog nooit nodig gehad.

Dat uitklapbaar schermpje vind ik echt geweldig, als de camera uitstaat kan je hem naar binnen klappen, zodat er geen krassen op kunnen komen. En soms gebruik ik mijn schoen als statief, en dan kun je gewoon van boven op je schermpje kijken.
Dat schermpje zit ook lekker stevig vast, dus ik verwacht niet dat dat zomaar stuk zal gaan.

Ik vind alleen de opstarttijd, en de tijd tussen 2 foto's in wat lang duren.

Ik ben er iig erg blij mee.

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:06
Ik heb ook de G2 een tijd, prima ding. Echter vrijdag kwam een kennis langs die een Canon S40 had. Die dingen lijken echt enorm veel op elkaar (niet kwa uitterlijk, de S40 is vele stukken kleineren en lichter). MAar je kan wel weer zo'n € 100 of meer besparen als je een S40 ipv G2 neemt.

Voordelen G2 tov S40:
- Afstandbediening
- Betere fliter/flitschoentje
- Kantelbaar schermpje
- 32 ipv 16 Mb
- Iets betere lens

Voordelen S40:
- Veel compacter, makkelijk mee te nemen in je zak
- Voordeliger

Verder zijn ze kwa mogelijkheden en software vrijwel exact gelijk aan elkaar.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:18
Die S40 is dus vergelijkbaar kwa kwaliteit met de G2? Ben namelijk aan het kijken voor een kleine camera die makkelijk in de binnenzak past. De Sony DCP P5 is ook een hele mooie camera. Iemand ervaring met een van beide of misschien met allebei ?

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Dit probleem heb ik ook Frijns :)

Kan niet kiezen tussen de Canon S30 en de P5

P5 is kleiner en lichter
S30 heeft meer mogelijkheden

Alleen weet ik niet of ik die wel zou gebruiken

Ik koop een DC om mijn huidige fotocamera te vervangen

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:18
Voordelen S30/S40:
- Smart flash card geheugen (goedkoper)
- Volgens de tests (dpreview) meer mogelijkheden voor handmatige instellingen.

Nadelen:
- Iets groter dan de Sony
- Batterij van Sony gaat langer mee
- Duurder

Sony voordelen:
- Nog kleiner
- Batterij verbruik
- Goedkoper
Nadelen
- Memory stick
- Manueel minder instellingen

Er was ook nog iets met het opladen van de batterij. Ik geloof bij canon krijg je een losse lader erbij en bij Sony moet de batterij in de camera zitten om te laden. Niet echt praktisch maar ik weet niet zeker of dit zo is.

Een vriend van me heeft de Sony en ik heb er even mee mogen spelen en het is echt een superfijn ding.
Morgen ga ik toch maar even naar de Mediamarkt om ze eens naast elkaar te zien. Op dit moment heb ik een spiegel reflex camera van Canon waar ik ook erg tevreden mee ben dus ik ga ervanuit dat hun digitale cameras ook goed zijn.

Als je er een gekocht hebt ken laat me dan weten welke en waarom :)

Verwijderd

ik twijfel tussen die g2 en de s40 van canon

weet niet welke ik moet kiezen

tsja heb foto's gezien s40 maar valt nog beetje tegen g2 hier op Got erg mooie foto's

en ja s40 is kleinder dus dat zie ik als voordeel

weet het totaal niet meer

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:38

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Kick!! :7

Ik heb de Sony DSC-S85 vandaag gekocht. Erg mooi toestel. :D

He who controls the Spice, controls the Universe.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 09:04
Op woensdag 13 februari 2002 11:41 schreef ExTrEmE22 het volgende:
ik twijfel tussen die g2 en de s40 van canon

weet niet welke ik moet kiezen

tsja heb foto's gezien s40 maar valt nog beetje tegen g2 hier op Got erg mooie foto's

en ja s40 is kleinder dus dat zie ik als voordeel

weet het totaal niet meer
Nouzo heel veel verschil zit er niet tussen de S40 en de G2.
De G2 is wel beter op alle fronten, maar niet veel. De S40 is weer kleiner, maar een de macro functie wel weer wat minder. Op de G2 kan je weer aparte flitsers zetten.
Prijs/prestatie: S40
Geld zat: G2

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Pagina: 1