• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2025
Wie heeft dit al gemaakt, zo'n mp3 speler in de auto.

Ik zoek nederlandse info over de powersupply (dus van 12 naar 220)
en hoe ik zo'n lcd scherm maak.

Wie weet hoe dit werkt.

Alvast bedankt,

Sander de Bruin

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:12

Klippy

Still Game

Wat wil je daarvoor gebruiken dan? PC :?

Beetje meer info zou wel leuk zijn...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

een auto levert toch al 12 volt :?
je kan beter een voeding maken die van 12 volt ook 5/-5/3.3/-12 volt maakt :)

• macmouse
Sorry je hebt gelijk.

Even een korte uitleg.

Ik heb een pentium 1 100 Mhz machine liggen, hierin zit een 30 gig hd vol met mp3. Deze machine wil ik dus inderdaad achterin mijn auto leggen, zodat ik mp3'tjes in de auto af kan spelen.

Nu weet ik dat het kan, nu alleen nog hoe.

Op www.mp3car.nl is ook niet echt veel info te vinden en de beheerder reageert ook niet op mail, dus daar heb ik ook niet veel aan.

Ik zoek dus gewoon wat info (liefst nederlandstalig) over het hoe en wat om dit project op te starten.

• macmouse
Ja dat leek mij ook makkelijk, maar ik heb ergens gelezen dat het niet zou werken om vanuit de 12 volt van de auto te gaan werken.

Correct me if i'm wrong

• Klippy

Klippy

Still Game

Op maandag 12 november 2001 15:04 schreef macmouse het volgende:
Ja dat leek mij ook makkelijk, maar ik heb ergens gelezen dat het niet zou werken om vanuit de 12 volt van de auto te gaan werken.

Correct me if i'm wrong
Zou je een 12V naar 220V omvormer moeten hebben ,dan kan je een normale PSU gebruiken, lijkt mij het handigste.
En dan nog wat om te besturen he, weet niet hoe je dat wil doen.

Verwijderd

zou best kunnen... ja kan ook een dc/ac converter gebruiken... conrad verkoopt ze wel... zijn niet echt goedkoop.. :(

suc6

• macmouse
Op maandag 12 november 2001 15:09 schreef LiquidSilver het volgende:

[..]

Zou je een 12V naar 220V omvormer moeten hebben ,dan kan je een normale PSU gebruiken, lijkt mij het handigste.
En dan nog wat om te besturen he, weet niet hoe je dat wil doen.
Besturen ?

Tja daar gebruiken ze verschillende mogelijkheden voor.

Ik heb ze gezien met een toetsenbord achter hun zonneklep.
of een trackball bij de handrem.
maar ik ga denk ik zo'n ir afstandbediening gebruiken, schijnt zeer makkelijk te programmeren zijn.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
[forum=6] >> [forum=33]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:27
http://tempo.mp3car.com , deze kerel geeft vrij veel uitleg en gebruikt een doodnormale (PACKARD HELL!) computer in z'n auto. Veel documentatie en pics, leuk om te zien!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Klippy

Klippy

Still Game

Op maandag 12 november 2001 15:35 schreef 0siris het volgende:
http://tempo.mp3car.com , deze kerel geeft vrij veel uitleg en gebruikt een doodnormale (PACKARD HELL!) computer in z'n auto. Veel documentatie en pics, leuk om te zien!
8-)
Vet.
Hoewel ik er zelf nog een CDROM in zou maken, moelijk updaten anders, beetje nieuwe liedjes is ook wel leuk.

Maar goed voor 't gemak hoef je 't niet te doen, duurt lang voor die PC opgestart is, ben je al bijna op de plaats van bestemming.

Maar wel leuk idee :7

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:27
Op maandag 12 november 2001 15:40 schreef LiquidSilver het volgende:
Hoewel ik er zelf nog een CDROM in zou maken, moelijk updaten anders, beetje nieuwe liedjes is ook wel leuk.
Maar goed voor 't gemak hoef je 't niet te doen, duurt lang voor die PC opgestart is, ben je al bijna op de plaats van bestemming.
Maar wel leuk idee :7
Ehrmm...hij draait DOS, en hij gebruikt een netwerk om te updaten. Misschien moet je het artikel even lezen *D

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Klippy

Klippy

Still Game

Op maandag 12 november 2001 15:50 schreef 0siris het volgende:

[..]

Ehrmm...hij draait DOS, en hij gebruikt een netwerk om te updaten. Misschien moet je het artikel even lezen *D
:P
Excuseer :)
Maar toch, moet je die PC naar binnen slepen of een lange kabel hebben. En zo kan je ook audio CD's draaien..

Verwijderd

Is het niet mogelijk zonder hd te draaien :? dat je dat progje in het mini geheugen van je moederbord plant? Dan gebruik je een cd-rom speler voor je mp3, kun je ook makkelijker uitwisselen :P

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
kan... een soort van ramdisk bedoel je? Maar dan moet je de pc wel elke keer opnieuw booten met een floppie als je mp3-muziek in je aut wilt ;)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-03 22:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Omvormers zijn gewoon te koop in diverse prijsklassen/wattages. Check je plaatselijke electronicaboer.

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 15:50 schreef 0siris het volgende:

[..]

Zie het al voor me, straks heb je bij benzinepompen ook andere pompen met tcp/ip erop met een cat5 slang :) ff wat mp3's tanken (Microsoft doet natuurlijk ook mee met hun netbui pompen(mp3's niet hoger dan 56 kbs :\)

• macmouse
Ok, weer wat vorderingen..

(binnekort ook te zien op http://www.macmouse.nl/mp3car/)

Ik heb nu een moederbord liggen, een ASUS P2B 333Mhz bordje met 128 MB Geheugen en een 40 GB Maxtor hd.

Deze week komt de omvormer binnen, 12->220v 300 watt.

LCD scherm is bijna klaar, en ik heb een playstation scherm gekocht die ik dus wil testen op mijn s-video uit van mijn tv kaart.

Nu alleen nog een goeie voeding. Zou een 235 watt atx voeding goed genoeg zijn voor deze setup ? (Zou namelijk zonde zijn als mijn voeding 300 watt is, want dan houd ik niks meer over)

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
ik heb weleens op het internet gezocht naar auto-car-voedingen. Hier waren toen wel een aantal dingen voor te vinden. Hier stonden schema's op die aan de hand van 12v (het is trouwens veel hoger, tegen de 15 als je motor loopt. Op zijn minst 14V) en die vormde dit dan om naar alle benodigde spanningen.

Zoek daar maar eens op.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Niemand ooit gedacht aan een Laptop? Ik heb hier bijna een compleet gebeuren klaarliggen, gewoon Laptop met auto-adapter, bediening via de paralelle poort. Moet alleen nog een display bij eigenlijk en een aansluiting op de autoradio. En ik wil de software liever onder Linux werkend hebben ipv Windows.
Maar volgens mij is een Laptop geen slecht idee. Ja, ik weet dat je daar niks aan hebt omdat je al een mobo, en 3,5" schijf etc hebt, maar toch even my 2 cents :)

• macmouse
Mijn eerste gedachte was inderdaad ook een laptop.

Maar op de een of andere manier trok mij dat minder, ik vond het wel uitdaging om het met een desktop te doen.

Maar inderdaad, als je het lekker makkelijk wil doen gebruik je gewoon een laptop.

zoals : http://www.mp3car.com/usersites/Destin/images/Pictures/Mac%20OS%209%20on%20LCD%20Wide%20View.jpg

Dit is ook gewoon een powerbook g4 die achter in de truck staat en een tft schermpie voorin...

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-03 11:41
ik ben hier ook mee aan het knooien en ik zoek info over mijn laptop scherm... heb hier een scherm uit een laptop die werkt en die wil ik dus gaan gebruiken alleen de info over het scherm he...
Pagina: 1