Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb m'n nokia 6210 voor de 2e x opgestuurd, nou kreeg ik er een nieuwe accu bij, maar + factuur 133 gulden.
hij is nog geen jaar oud, dit is toch garantie?

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
batterijen hebben maar een half jaar garantie!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 14:57 schreef harryslinger het volgende:
batterijen hebben maar een half jaar garantie!!!
Ik heb besteld via een inkoop order bij ons op de zaak, en daarin staat duidelijk beschreven

Garantie: Min. 12 maanden na (op)levering, indien langer geldt de fabrieksgarantie

De verkoopvoorwaarden van de leverancier worden nadrukkelijk vande hand gewezen.
Bij geschillen is het Nederlands Recht van toepassing
(zonder tegenbericht nemen wij aan dat u conform deze opdracht levert)

en zo is ie geleverd, volgens mij hoef ik hem dan niet te betalen.

• harryslinger
en toch hebben batterijen maar een half jaar garantie, zou lekker worden, kun je als je batterij iets minder wordt en je hebt je telefoon al bijna een jaar de batterij zeker zo laten vervangen, ik denk toch dat je em gewoon moet betalen

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op maandag 12 november 2001 15:07 schreef harryslinger het volgende:
en toch hebben batterijen maar een half jaar garantie, zou lekker worden, kun je als je batterij iets minder wordt en je hebt je telefoon al bijna een jaar de batterij zeker zo laten vervangen, ik denk toch dat je em gewoon moet betalen
Ja en toch en toch ?!
gast, waar baseer je dat op :? !?

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Batterijen hebben een half jaar garantie, vaak zelfs ook klepjes en kapjes.

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-03 06:46

freddyathlon

McLaren Mercedes

Inderdaad, en sommige merken van GSM's en andere apparatuur, zoals Sony Camcorders, geven maar 3 maanden op de accu.

Een telefoonaccu gaat meestal toch wel wat verslijten na een half jaar, en dan zou je hem dus telkens kunnen omruilen met de klacht dat ie het geen 10 dagen meer uithoud

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• harryslinger
Op maandag 12 november 2001 20:04 schreef Ruben_Pruim het volgende:

[..]

Ja en toch en toch ?!
gast, waar baseer je dat op :? !?
dan geloof je het toch lekker niet, kijk als je op zo`n manier begint!! je hebt gewoon GEEN garantie simpel zat!

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
klopt, accu (=gebruiksdeel en dus geen onderdeel van het apparaat) valt niet onder garantie. De batterijen die je bij je draadloze muis krijgt, je printcartridge etc. hebben ook geen garantie; deze vallen onder dezelfde categorie.

Maar 133 piek voor een accu is wel errug veel, vaak kan je ze krijgen voor de helft, neppe kosten maar 40 piek.

Kijken of je die accu nog terug kan geven en een andere scoren.

• harryslinger
Op dinsdag 13 november 2001 16:19 schreef LuCaS het volgende:
klopt, accu (=gebruiksdeel en dus geen onderdeel van het apparaat) valt niet onder garantie. De batterijen die je bij je draadloze muis krijgt, je printcartridge etc. hebben ook geen garantie; deze vallen onder dezelfde categorie.

Maar 133 piek voor een accu is wel errug veel, vaak kan je ze krijgen voor de helft, neppe kosten maar 40 piek.

Kijken of je die accu nog terug kan geven en een andere scoren.
voor een originele nokia accu is dat vrij redelijk

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 15:59 schreef harryslinger het volgende:

[..]

dan geloof je het toch lekker niet, kijk als je op zo`n manier begint!! je hebt gewoon GEEN garantie simpel zat!
Ik heb ff gekeken wat voorn recht ik heb, ik zal het stukje er ff bij pakken
Op maandag 12 november 2001 15:02 schreef arjo_kamp het volgende:

[..]

Ik heb besteld via een inkoop order bij ons op de zaak, en daarin staat duidelijk beschreven

[b]
Garantie: Min. 12 maanden na (op)levering, indien langer geldt de fabrieksgarantie

De verkoopvoorwaarden van de leverancier worden nadrukkelijk vande hand gewezen.
stukje garantie van Nokia is dus NIET meer van toepassing.
Bij geschillen is het Nederlands Recht van toepassing
mocht ik nou eisen dat ik de garantie wil, en hun zeggen dat ik MOET betalen, zal dit voor de rechter uitgevochten moeten worden
(zonder tegenbericht nemen wij aan dat u conform deze opdracht levert)
[/b]
Als hun geen tegenbericht geven MOETEN zij conform het hierboven beschreven gedeelte handelen

Maar om een rechtzaak aan te spannen voor een accu is een beetje cru, our financil director said, pay 50/50 and everything is alright!

maar in princype zitten ze dus moorvast, want dit is het enigste papiertje waar mijn krabbel onderstaat.

• harryslinger
dus als ik het goed begrijp ga je ook zeuren als je inktpatroon leeg is, wat dat komt op hetzelfde neer als dit.

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-03 06:46

freddyathlon

McLaren Mercedes

Op dinsdag 13 november 2001 23:28 schreef harryslinger het volgende:
dus als ik het goed begrijp ga je ook zeuren als je inktpatroon leeg is, wat dat komt op hetzelfde neer als dit.
:D :?

Kijk, bij bij mij in de winkel verkoop ik extra garantie op producten zoals GSM's.
Sommige mensen gaan dan op het recht uit en zeggen: Ja maar volgens de staat moet een winkelier altijd garantie geven enz... enz...

Is ook wel zo, maar als je gaat procederen ertegen, ben je ten eerste 2 jaar bezig. Het kost je geld (veel geld) en als je wint, moet je alsnog onderzoekskosten, verzendkosten en manuren betalen, want dat zal een rechter nooit verbieden... En de materiaalkosten, die je dan wel vergoed krijgt, zijn meestal het minst.

Dus ik raad je aan: Koop gewoon een nieuwe accu, doe niet moeilijk of koop op je andere apparaten bij aankoop 3 jaar garantie voor paar tientjes erbij... Heb je ook geen gezeik meer ermee

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Pagina: 1