HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Hier had uw advertentie kunnen staan!
(Realtec 8019AS ISA)
Modem is een Dynalink 56k6
aargh, en dit moet morgen af zijn ..
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Hier had uw advertentie kunnen staan!
--no network cards found --
terwijl ik ze wel degelijk heb ingesteld in de setup (incl goede adressen enzo).
Ze worden dus ook niet gestart..
Verwijderd
1
2
3
| Initializing interface lo Done !!! No network cards(s) found at all. Check all your settings !!! -- |
En in de setup alles goed ingesteld.. Kaarten op NE2000 Jumperless (Dus niet PnP). Geen conflicten..
help
Verwijderd
Wat betreft de NICs.
Worden de NIC instellingen geladen in het geheugen van de NIC's?
Staat PLUG&PLAY OS in de BIOS uitgeschakeld?
Vanaf welk medium draai je FreeSCO? (flop op HD?)
Houdt FreeSCO wel de settings vast die je hebt opgegeven?
Hoe heb je de NIC's genoemd?
YepOp dinsdag 13 november 2001 15:06 schreef s_marim het volgende:
Wat betreft het modem kan ik je helaas niet helpen. Weinig ervaring mee.
Wat betreft de NICs.
Worden de NIC instellingen geladen in het geheugen van de NIC's?
486DX2? Vrij oud, nog niet PnPStaat PLUG&PLAY OS in de BIOS uitgeschakeld?
FlopVanaf welk medium draai je FreeSCO? (flop op HD?)
YepHoudt FreeSCO wel de settings vast die je hebt opgegeven?
eth0 en eth1 (??)Hoe heb je de NIC's genoemd?
Verwijderd
xcuses voor mijn misschien wat al te voor de hand liggende vragen
Bij de Freesco setup tijdens de nic configuratie stelt freesco een eigen hardware adressering voor. Heb je al geprobeerd om die default te laten en onder dos de netwerkkaarten daarmee in overeenstemming te brengen?
Wat zegt hij als je op de command line een module probeert in te laden:
insmod <modulevanjenic>
Vervolgens wil ik even weten wat de output van je ifconfig en route is.
En dan wil ik even van je weten wat voor pc is het hoeveel geheugen harde schijf wat voor processor en dergelijke.
En als je verder help wil hebben:
Ik weet niet of je msn gebruikt maar ik ben nu online en je kunt me bereiken met dit mail-addres matthijs42@hotmail.com
icq --> daar weet ik het nummer en het wachtwoord niet meer van dus daar kun je me niet op bereiken.
Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
aargh.. dit is zwaar frustrerend
Verwijderd
Hoe voer je je IRQ-adres in?
330 of 0x330
(het moet het laatste formaat zijn in de FreeSCO configuratie scherm).... dus 0x330
Sorry voor het kicken, maar het zooitje werkt nog steeds niet en mijn baas begint gefrustreerd te raken
Is het misschien niet verstandig om er andere kaarten in te gooien ipv die ***** realtek gevallen.