Toon posts:

Picture centreren in popup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik dit scriptje:
<A HREF="images/schoolpics/set/Wilco.JPG" onclick="window.open('images/schoolpics/set/Wilco.JPG', 'Popup', 'width=500,height=500');return false;">
Voor een vergroting van een tumbnail, maar hoe zet je wilco.jpg gecentreerd in de popup?

Is er trouwens ook een manier om de popup automatisch de grote van de picture aan te laten nemen?

Verwijderd

Zover ik weet niet.

Ik zou beter een html pagina laten op-puppen waarin je al je settings regelt zoiets als
code:
1
<A HREF="images/schoolpics/set/picviewer.htm?pic=Wilco.JPG" onclick="window.open(images/schoolpics/set/picviewer.htm?Wilco.JPG', 'Popup', 'width=500,height=500');return false;">

in het bestand picviewer.htm vang je je plaatje vervolgens gecentreerd op juiste formaat af

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:21

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 12 november 2001 14:31 schreef EbAyzo het volgende:
Voor een vergroting van een tumbnail, maar hoe zet je wilco.jpg gecentreerd in de popup?
Door in je popup een tabel met een hoogte en breedte van 100% te zetten, en de content van die tabel verticaal en horizontaal te centreren (align="center", valign="middle").
Is er trouwens ook een manier om de popup automatisch de grote van de picture aan te laten nemen?
Yep, de enige crossbrowser-manier is om dit met een serverside-taal zoals PHP af te vangen. Met de image-functies in PHP kan je de afmetingen van een image opvragen, en in je popup kun je met de javascript-functie resizeTo() je popup de goeie hoogte & breedte meegeven.
In IE (en Mozilla/Netscape6 ook ?) kun je de hoogte en breedte van je image met JS uitlezen, en je popup dus vervolgens ook resizen. Maar dat gaat dus niet werken in bijvoorbeeld NS4.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 15:00 schreef Pelle het volgende:

[..]

Door in je popup een tabel met een hoogte en breedte van 100% te zetten, en de content van die tabel verticaal en horizontaal te centreren (align="center", valign="middle").
[..]

Yep, de enige crossbrowser-manier is om dit met een serverside-taal zoals PHP af te vangen. Met de image-functies in PHP kan je de afmetingen van een image opvragen, en in je popup kun je met de javascript-functie resizeTo() je popup de goeie hoogte & breedte meegeven.
In IE (en Mozilla/Netscape6 ook ?) kun je de hoogte en breedte van je image met JS uitlezen, en je popup dus vervolgens ook resizen. Maar dat gaat dus niet werken in bijvoorbeeld NS4.
Dit is wel duidelijk...moet ik maar even doorkijken en knutselen :) ik houd nu gewoon een standaard maat voor pics aan..ook een manier :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 14:42 schreef pcreyght het volgende:
Zover ik weet niet.

Ik zou beter een html pagina laten op-puppen waarin je al je settings regelt zoiets als
code:
1
<A HREF="images/schoolpics/set/picviewer.htm?pic=Wilco.JPG" onclick="window.open(images/schoolpics/set/picviewer.htm?Wilco.JPG', 'Popup', 'width=500,height=500');return false;">

in het bestand picviewer.htm vang je je plaatje vervolgens gecentreerd op juiste formaat af
hoe zou dat html filetje er dan uit komen te zien (broncode)

Verwijderd

Probeer dit eens:
<HTML>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
var str_search = document.location.search;
var str_arr = str_search.split("=");

document.write ("<center>[img]'"+str_arr[1]+"'[/img]</center>")
//-->
</SCRIPT>

Verwijderd

Voor de uitleg;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<HTML>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
var str_search = document.location.search; //haalt de url op
var str_arr = str_search.split("="); //hak em bij de = in 2'en

document.write ("<center>[img]'"+str_arr[1]+"'[/img]</center>") //schrijf het stuk ACHTER de = in de html (bv.joepie.gif)
//-->
</SCRIPT>
Dus.

Verwijderd

Topicstarter
damn...dat ziet er niet echt mooi uit...als ik nou dat html document in combi met een popup zonder taakbalk/adresbalk enz zou kunnen krijgen met een vooraf ingestelde groote (400*300) dan zou het goed zijn. Want nu krijg ik gewoon een nieuw groot en leeg scherm met een plaatje

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Gooi de namen van je plaatjes in een array MET de hoogte en breedte erbij; kan je je popup window meteen de juiste maat meegeven, dan heb je geen PHP nodig.
2e mogelijkheid is je popup met een vaste grootte openen, en na het laden van het plaatje resizen als je de grootte van het plaatje kan uitvragen - dit geeft echter een "onrustig" beeld.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 17:47 schreef crisp het volgende:
Gooi de namen van je plaatjes in een array MET de hoogte en breedte erbij; kan je je popup window meteen de juiste maat meegeven, dan heb je geen PHP nodig.
2e mogelijkheid is je popup met een vaste grootte openen, en na het laden van het plaatje resizen als je de grootte van het plaatje kan uitvragen - dit geeft echter een "onrustig" beeld.
jah >:) ik ben alleen een beetje noob met die arrays dus...ik doe het wel op een andere manier

Verwijderd

FOTO1.html, FOTO2.html, FOTO3.html

en in die FOTOn.html;

<center>
[img]"n.gif"[/img]
</center>

n is een getal dan he van 1..100 bv.

de link naar FOTOn.html kun je hierboven wel wegplukken.
Mocht je niet weten hoe een pop-up te openen en hoe groot deze te maken gil dan nog maar een keer.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 18:31 schreef Tizzwat het volgende:
FOTO1.html, FOTO2.html, FOTO3.html

en in die FOTOn.html;

<center>
[img]"n.gif"[/img]
</center>

n is een getal dan he van 1..100 bv.

de link naar FOTOn.html kun je hierboven wel wegplukken.
Mocht je niet weten hoe een pop-up te openen en hoe groot deze te maken gil dan nog maar een keer.
Ik snap je nu niet helemaal :0

De bedoeling is dus om een foton.html aan te maken? leg eens iets uitgebreider uit als je wilt? Of iemand anders die me verder kan helpen

Verwijderd

Nee..

Je maakt gewoon voor elke foto een aparte html file..
En die noem je FOTOn.htm waarbij die n een willekeurig getal is...

Bv. FOTO1.html, FOTO2.html

en dan in die html file; src="1.gif"

Zo moeilijk is dit toch allemaal niet :?

Verwijderd

Topicstarter
jah....zo had ik dat ook wel kunnen bedenken..maar dat is alles behalve makkelijk...moet je voorstellen:

Ik heb nu 64 foto's (worden elke week meer) en voor elke foto een aparte pagina maken...het kan, maar het is een werk |:(

Toch bedankt voor de oplossing...maar ik heb toch liever iets met 1 html pagina voor alles. Ik heb die popup geprobeerd (zonder html pagina) maar die werkt niet omdat de host denkt dat ik de plaatjes van een andere site opvraag :?

Verwijderd

Topicstarter
Is er geen betere manier om via een html page zonder schuifbalken taakbalk enz. een pic te laten zien in een 500 * 400 popup?
Pagina: 1