Toon posts:

Goedkoop systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik wil voor de collega van mij een "mooi" systeem samenstellen. M.a.w. niet state-of-the-art, maar wel degelijker als het spul wat je bij de aldi kunt halen.

Ik weet bijvoorbeeld niet precies wat voor moederbord ik moet kiezen. Ik zit zo rond de 300 gulden te denken, wie heeft er suggesties.

Kwa processor. Heeft het zin om een XP te kiezen boven de gewone TB, prijs/prestatie gezien?

Wie vertelt mij, wat het voordeel is van een Soundblaster Live 5.1 Value of een onboard AC'97 soundchip.

Wat voor geheugen zal ik kopen? Er worden alleen mee geinternet en spelletjes mee gespeeld.

Iemand verder nog suggesties?

Groetjes,

Timmetje

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Tja voor 3000,- kan je een hoop halen ik zou zeggen UTFS...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:30

Greyfox

MSX rulez

Op maandag 12 november 2001 14:23 schreef Timmetje het volgende:
Wat voor geheugen zal ik kopen? Er worden alleen mee geinternet en spelletjes mee gespeeld.
Koop dan gewoon een basic systeem bij de computerboer op de hoek.
En waarom zou je lopen zoeken naar een bepaald moederbord als de gebruiker dat toch helemaal niet merkt.

MSX 2 rulez more

Verwijderd

Hey Timmetje,

Over wat voor processor en bord je moet nemen, laat ik me niet uit... Een AMD is nie duur, maar een celeron is naar mening ook geen slechte keuze. (zeg verder niets, wil geen flame beginnen).

Het verschil tussen Live 5.1 en AC'97 is de mogelijkheid om een surround set aan te sluiten en ruimelijk geluid te simuleren, dit kan je dus met een AC '97 NIET.

Qua geheugen zou ik als ik jou was, wel een beetje fatsoenlijk merk nemen... Want bij een goed witmerk, kun je nog wel eens het probleem krijgen dat je blauwe schermen gaat zien. En voor die paar tientjes kun je dat beter voorkomen.

Verwijderd

Hoi

Ik zou een intel celeron 2 nemen... zeker als je niet al te veel geld uitgaat geven voor een mobo... en met knutsel ben ik het helemaal eens geheugen is belangrijk... ik zou gewoon kingston erin zetten. verder zou ik gewoon voor een lekker stabiel mobo kiezen van abit of asus..

gewoon niet te moeilijk doen gewoon lekker degelijk spul kopen wat zeker goed loopt....

euhm atlon zou ik dus niet nemen als je weinig geld voor het mobo over hebt.. ik ben zeker niet tegen amd sterker nog ik werk er zelf ook mee alleen heb ik een mobo van over de 500 piek

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 10:27
wilt er spelletjes mee spelen, zou ik dus geen celie nemen maar een athlon! en de keuze xp of normale athlon is minder belangrijk dan de keuze welke vga je neemt!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel.

Een computer samenstellen via internet is VEEL goedkoper. Ikzelf koop echter nooit budget/goedkopen onderdelen. Daar nog 1 vraag:

Wie gilt er even een goed, stabiel, snel moederbordplankje met DDR-support en ondersteuning voor de nieuwste AMD processoren?

Groetjes,

Timmetje

Verwijderd

oke als je toch voor amd wil gaan zou ik de abit kg7 nemen.. ik heb zelf de abit kg7-raid.. en ja die is gewoon stabiel en snel...

er zullen vast wel meer moederborden goed zijn hoor....

en ja ik zou gewoon een xp nemen... ookal is dat dan de langzaamste.. die is namelijk weg goed en ja er zit sse in...

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:35
kijk eens op http://www.mti.nl Staan wel leuke aanbiedingen.

Verwijderd

www.gistron.com is na mijn weten erg goedkoop in onderdelen

maar deze: Systeem AMD XP 1600 1,4 Ghz Palomino van die www.mti.nl is ook erg mooi :)
Pagina: 1