winroute met domein

Pagina: 1
Acties:

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 12:58
Hallo, ik ben stagair en moet een mailserver opzetten voor het bedrijf waar ik werk.

Nou moet ik dat doen op een MAC OS X Server, omdat ik dat nu echt nog niet kan doe ik het eerst wel even op mijn eigen pc met winroute.

Mijn begeleider zei tegen me dat hij geregeld had dat alle mail direct naar mijn IP adres gestuurd wordt (chello ip).

Ik weet alleen niet hoe ik winroute daar voor in moet stellen..
We hebben dus geen username of password gekregen alles wordt naar dit ip gestuurd.

We zitten hier achter een hardwarematige router en mijn pc is 100% exposed aan het internet.

als iemand denkt te weten hoe het zou moeten post dat dan.

Alvast bedankt, ik ga nu weer verder zoeken.

Verwijderd

mac ? mm.. ok ieder zijn eigen wil :-)
wij hebben het zelfde hiero , de mail komt ook gewoon binnen en me mail server pakt de mail gewoon op.

ben nu bezig een nieuwe router neer te zetten en dan de poorten beter door te linken.

ik neem aan dat je dit heb

Chello ---- > Hardware router ---> mac Mail server
-
-
het netwerk

werkt perfect

• procyon
nee het is nu dus gelukkig een pc, het moet later op de MAC server komen..

Ik heb nu idd chello >> router >> pc met maiserver van winroute.

de proxy server heb ik uitgeschakeld.

Als ik het goed begrijp dan hoef ik alleen maar het domein wat ik heb in te stellen en dan komt er vanzelf mail binnen op de pop3 poort en de mailserver van winroute zal dat dus automatisch oppikken?

De firewall staat uit, alle poorten zijn gemapped naar mij toe, kortom ik ben 100% exposed aan het internet.

hoort het nu te werken?

• procyon
nou het zal wel werken dan..

Ik krijg alleen deze foutmelding als ik de mailserver mail laat versturen via smtp.a2000.nl

[12/Nov/2001 14:56:05] mail: G:0 - HELO command failed, SMTP server "smtp.a2000.nl" replied: 501 syntactically invalid HELO argument(s)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > NT

DIT IS MIJN WEBSITE

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:11
Als ik het goed begrijp dan hoef ik alleen maar het domein wat ik heb in te stellen en dan komt er vanzelf mail binnen op de pop3 poort en de mailserver van winroute zal dat dus automatisch oppikken?

De firewall staat uit, alle poorten zijn gemapped naar mij toe, kortom ik ben 100% exposed aan het internet.
Volgens mij moet je je eerst maar eens verdiepen in hoe mail eigenlijk wordt verstuurd. Mail komt niet binnen een pop3 poort maar op een smtp poort (25). Als je de mailserver verteld hebt dat hij mail voor een bepaald domein moet accepteren zal hij het wel doen. Nou ja ik ga het ook niet helemaal uitleggen. Bij winroute zit ook wel een manual.

Verwijderd

een mailserver opzetten is heel simpel, je hoeft er alleeen een te downloaden en de poorten voor (als je die protocolen gebruikt) open te zetten voor SMTP en POP3 (25 en 110 geloof ik) en dan je mail server installeren, je hostname opgeven (die zie je bv als je inlogd op een irc server :P en dan een paar mailboxen maken :), of in dit geval gewoon het domein invullen en dan mail boxen maken en dan moet ut gewoon werken :)

• procyon
thanx DJ_PP, ik heb dit alles goed gedaan denk ik, ik zie het vanzelf wel als al de mail binnenkomt.

En Valkenier, je hebt gelijk van die pop3 poort natuurlijk bedoelde ik de SMTP (25) poort, verder had ik niet veel aan je post.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:11
Om je dan even wat verder te helpen. De MX records staan goed ingesteld. Dat wil zeggen zo geconfigureerd dat de mail voor domein.com naar jouw ip wordt gestuurd? Anders zul je nog niet veel mail ontvangen.

• procyon
Dat is (als het goed is) morgen geregeld door cistron.
Op dit moment staat alles ingesteld en intern (op het lan) werkt het wel helemaal....

Dus ik weet morgen meer ;)

Verwijderd

GoT wacht op een donatie van een gedeelte van je stagevergoeding voor deze waardevolle informatie >:)

om dit bericht maar ff nuttig te maken:

houd je er rekening mee dat chello (bij een home-account iig) het recht voorbehoud om je IP adres op ieder willekeurig moment te wijzigen? Als je dus je mailserver draait op zo'n semi-statisch chello IP dan is het flink balen (lees paar uur tot dagen geen mail) als ze je IP omgooien.... Het kan zijn dat het chello buisiness account een echt statisch IP heeft, maar dat weet ik (nog) niet :)

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Op dinsdag 13 november 2001 22:33 schreef TheIceCoMan het volgende:
Het kan zijn dat het chello buisiness account een echt statisch IP heeft, maar dat weet ik (nog) niet :)
Dat klopt... Broadband Office heeft een statisch IP...

• procyon
we hebben idd een statisch ip adres.

Nou krijg ik niets binnen, zou iemand me even kunnen helpen met een telnet op mijn poort 25?

Ik draai winvnc en kan vanaf thuis deze computer besturen terwijl ik achter een netwerk zit dus ik ben wel bereikbaar.

De enige interface die actief is in winroute is het netwerk.

• procyon
Volgens cistron werkt het bij hun wel maar staat mijn smtp poort dicht..

nou ik dacht het niet:
http://www.looney2.com/maarten/desktop.jpg

wat kan het nog meer zijn?

zou iemand even kunnen proberen met telnet ofzo of ik berijkbaar ben?

icq me!!

• procyon
ok ben er al uit, het werkt

cistron zat fout, nu werkt het :7
Pagina: 1