Steam: CatBearCow
Je bedoelt de Do's en Don't's van een website?
't Is jammer dat de search niet zo goed werkt, anders had je voor de gein eens moeten zoeken op Doxa'sOp maandag 12 november 2001 14:04 schreef Bartjeuz het volgende:
ik ben op zoek naar een webpagina waar informatie staat over goede en slechte aspecten van een website. Kan iemand mij helpen!!
alvast bedankt!
groeten
bart
Dat is wel een erg algemene vraag he? Hier zijn echt duizende antwoorden mogenlijk op; van simpel do's and don't's t/m kleurenleer en gebruiksvriendelijkheidvraagstukken.
Probeer je vraag beetje te speciferen aub
.
Probeer je vraag beetje te speciferen aub
ja de do's en de don't's van een website...iemand een link ofzo!??
Dat is al behoorlijk gespecificeerd inderdaad..Op maandag 12 november 2001 14:10 schreef Bartjeuz het volgende:
ja de do's en de don't's van een website...iemand een link ofzo!??
ok...ik ben nogal een n00b op dit soort forums maar ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel.
Gewoon een site waar positieve en negatieve aspecten (dus de do's en de don't's) van een site te vinden zijn. =]
groeten
Gewoon een site waar positieve en negatieve aspecten (dus de do's en de don't's) van een site te vinden zijn. =]
groeten
Kijk op www.sitechecks.nl voor do's en dont's of op www.splooch.com voor dont's.
gebruik inderdaad de search en zoek naar "Doxa" .. dan zie
precies wat je vooral NIET moet doen, voor een voorbeeld
check:
[topic=260364/1/25]
een paar persoonlijke tips zijn:
- overzicht
- duidelijkheid
- gebruiksvriendelijkheid
- nette layout / html-source code
zorg dat het een beetje logisch in elkaar zit, geen gekke
flitsende poespas! Zorg dat je je kleuren zorgvuldig kiest,
dus geen rode background met ARIAL 72 in het geel en een
groen stukkie tekst! (gebeurd nogsteeds TE vaak
)
mja, en zo zijn er nog 10.000 thinks to do! maargoed, dan
zul je toch iets specifieker moeten zijn!
precies wat je vooral NIET moet doen, voor een voorbeeld
check:
[topic=260364/1/25]
een paar persoonlijke tips zijn:
- overzicht
- duidelijkheid
- gebruiksvriendelijkheid
- nette layout / html-source code
zorg dat het een beetje logisch in elkaar zit, geen gekke
flitsende poespas! Zorg dat je je kleuren zorgvuldig kiest,
dus geen rode background met ARIAL 72 in het geel en een
groen stukkie tekst! (gebeurd nogsteeds TE vaak
mja, en zo zijn er nog 10.000 thinks to do! maargoed, dan
zul je toch iets specifieker moeten zijn!
♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛
Misschien bedoelt de topicstarter meer dit soort dingen:
* Geen standaard animated GIF's
* Geen geluid als het niks toevoegt (meestal dus)
* Geen standaard Photoshop effecten
* Geen vloekende kleuren
* Geen Frontpage
* Etc.
* Geen standaard animated GIF's
* Geen geluid als het niks toevoegt (meestal dus)
* Geen vloekende kleuren
* Geen Frontpage
* Etc.
Goede én slechte aspecten? Volgens mij wil je alleen maar goede aspecten in een website hebben. Slechte sluipen er vanzelf in
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
okokokko
ik zal het even zeggen
ik zit hier op de HTS informatica en ik moet een opdracht maken.
EEN SITE VINDEN WAAR GOEDE éN SLECHTE ASPECTEN VAN EEN SITE STAAN!! (beide dus =] )
hiervan moet ik een samenvatting maken en vertellen hoe ik de site gevonden heb.
dus laat maar komen die sites =]
ik zal het even zeggen
EEN SITE VINDEN WAAR GOEDE éN SLECHTE ASPECTEN VAN EEN SITE STAAN!! (beide dus =] )
hiervan moet ik een samenvatting maken en vertellen hoe ik de site gevonden heb.
Ah, Tweakers als huiswerkhulp.... ben beniewd wat voor reakties je vanaf nu gaat krijgen...Op maandag 12 november 2001 14:29 schreef Bartjeuz het volgende:
okokokko
ik zal het even zeggen
ja ik hoop niet meer zoals die van jou
Wat MetHod bedoeld is dat dit forum geen huiswerkhulp is en dat topics die die kant op neigen te gaan van zo'n glimmend slot worden voorzien. Geloof verder niet dat HBO opleidingen van het principe uit gingen dat je alles voorgekauwd krijgt maar meer dat je juist jezelf moet inzetten om je doel te bereiken. Wat ook makkelijk kan met een uurtje of 15-20 per week aan college's.Op maandag 12 november 2001 14:43 schreef Bartjeuz het volgende:
Probeer anders eens Google, daarmee kun je zoeken op internet. Ben toch bang dat er geen standaard recept te vinden is en als je dat nou voldoende motiveerd waarom dat niet te vinden is (smaak, doelgroep, doelstelling etc) dan sleep je vast die studiepunt wel weer binnen.
Cryptisch hé?Op maandag 12 november 2001 14:43 schreef Bartjeuz het volgende:
www.useit.com toch jongens. Een site waar alleen maar goede en slechte dingen staan.
Verwijderd
Nou dat mag van mij wel hoor, scanlines zijn ook best wel standaard te noemen en die zien er toch wel erg flex uit en zo zijn er meer standaard dingen van photoshop die echt niet slecht te noemen zijnOp maandag 12 november 2001 14:22 schreef McVirusS het volgende:
Verwijderd
^^^^ Ben ik het mee eens, slagschaduw kan heel mooi zijn, glow ook. Transparency ook, enz....
Onderbouw dat eensOp maandag 12 november 2001 14:22 schreef McVirusS het volgende:
* Geen Frontpage
Oeps nu moet ik mij ineens gaan verantwoorden
.
Maar uhm.......het was als voorbeeld bedoelt........zei toch niet dat ik het ermee eens was
.
Goede uitvlucht?
Maar uhm.......het was als voorbeeld bedoelt........zei toch niet dat ik het ermee eens was
Goede uitvlucht?
NopeOp maandag 12 november 2001 15:12 schreef McVirusS het volgende:
Goede uitvlucht?
Maarre, zoeken naar iets waar je op staat: GoT: voorbeelden zat van de do`s en don`ts van sites, als de search het maar normaal deed.
GoT is toch een site?
GoT is toch een site?
Verwijderd
Om nog ff op frontpage terug te komen, het is echt geen slecht proggie, frontpage 2000 is zeker wel redelijk te noemen.
Maar frontpage is nu eenmaal niet zo uitgebreid als bijvoorbeeld mijn favoriet dreamweaver, als je bijvoorbeeld php codes in frontpage gaat tikken ('html') en je checkt ff de layout ('normaal') dan gaat het er fucked uit zien, en zo zijn er meer dingen waar frontpage in tekort komt..
Ik vind het nog steeds wel een beetje vaag waarom mensen na al die dreamweaver vs frontpage gedoe zomaar gaan roepen dat frontpage slecht is zonder te noemen waarom....
Maar frontpage is nu eenmaal niet zo uitgebreid als bijvoorbeeld mijn favoriet dreamweaver, als je bijvoorbeeld php codes in frontpage gaat tikken ('html') en je checkt ff de layout ('normaal') dan gaat het er fucked uit zien, en zo zijn er meer dingen waar frontpage in tekort komt..
Ik vind het nog steeds wel een beetje vaag waarom mensen na al die dreamweaver vs frontpage gedoe zomaar gaan roepen dat frontpage slecht is zonder te noemen waarom....
Het was puur bedoelt als voorbeeld en totaal niet voor het uitten van mijn mening.Op maandag 12 november 2001 23:04 schreef JunkyJaz het volgende:
Wel als je er al die frontpage extensies in gaat bouwen, maar zelfs in frontpage kun je de browser coMpatability aangeven.Op dinsdag 13 november 2001 00:15 schreef Blaise het volgende:
Is Frontpage niet gewoon te weinig cross-browserig?
klopt dit?
Mijn bezwaar tegen frontpage is dat het programma erg slecht code. Een pagina met om de regel font tags is waarschijnlijk frontpage. Bij iedere image button ook height en alt en wat niet nog meer: ook frontpage.
Ik heb een keer een pagina voor iemand opgeschoond tot 30% van de oorspronkelijke grootte.
Ik zorg altijd dat hoogte en breedte definieerd zijn bij images, dit zodat de browser vantevoren weet hoe groot het plaatje gaat worden en hij alvast de ruimte 'vrij kan maken'.Op dinsdag 13 november 2001 08:36 schreef cutter het volgende:
[..]
....Bij iedere image button ook height en alt en wat niet nog meer: ook frontpage....
En alt-tags doe ik ook altijd, moet van W3C
Je bedoelt zoals bij dat LowRider icoontje van je?Op maandag 12 november 2001 15:08 schreef ivy met dit icoontje:het volgende:
^^^^ Ben ik het mee eens, slagschaduw kan heel mooi zijn, glow ook. Transparency ook, enz....
Op dinsdag 13 november 2001 08:57 schreef Obi het volgende:
[..]
Ik zorg altijd dat hoogte en breedte definieerd zijn bij images, dit zodat de browser vantevoren weet hoe groot het plaatje gaat worden en hij alvast de ruimte 'vrij kan maken'.
En alt-tags doe ik ook altijd, moet van W3C
[..]
Je bedoelt zoals bij dat LowRider icoontje van je?

Dit als list button en de code voor dit lullige imageje is
code:
1
| [img]"../images/button01.gif"[/img] |
En dat 50 keer. Ik zie hier niet het nut van alt, height en width.
Weet ook wil dat dit makkelijker is op te lossen met een • code
neeeej, nu gaat iedereen vertellen hoe ZIJ het doen en dat is niet de bedoeling, je moet gewoon eerst op verstandig kleurgebruik kijken, dan als wessol nog eens tijd heeft op verstandig font gebruik, en tegen die tijd maak ik verstandig vormgebruik, zodat we het geheel samen kunnen vatten in verstandig design gebruik.
Tot die tijd raad ik je aan naar een museum te gaan om te kijken wat de "do's en don'ts" zijn in vormgeving
Tot die tijd raad ik je aan naar een museum te gaan om te kijken wat de "do's en don'ts" zijn in vormgeving
Stoer; Marduq
Pagina: 1
het volgende: