PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Heb topic gevolgd. Je eerste post kan in twijfel getrokken worden, misschien is het verstandig om als je zo'n vraag wilt posten duidelijk neer te zetten wat je wil, want zoiets wordt IMHO [terecht] verkeerd uitgelegd.Op maandag 12 november 2001 13:56 schreef TheGeneral het volgende:
Ik kreeg dit mailtje:
---------------------------------------------
Hoi TheGeneral,
in http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/317983 vraag je of de serie van Nikita in divX te vinden is, hoewel je niet vraagt om een URL, is het wel zo dat iemand die "ja" zegt door jou op ICQ gecontact zal worden. Dit kun je ontkennen, maar het is van onze kant niet te controleren en derhalve is het niet de bedoeling om dit soort topics te openen.
Om die reden heb ik je een officiele waarschuwing gegeven. Ik hoop dat je in het vervolg niet meer om illegale dingen als warez vraagt, te meer omdat dit je 2e keer was. Een ding is zeker, de volgende keer wordt je laatste keer.
Veel plezier nog op Gathering of Tweakers,
René / Grrrrrene
HGM General Chat
Gathering of Tweakers.
-----------------------------------------------
Het enige waar ik benieuwt naar was, was of die serie toevallig aanwezig was in Divx formaat.
Dit omdat ik het vreselijk goede serie vindt, en wel alle aflevering zou willen hebben.
Ik vindt dit echt zeer kinderachtig, maar ja de goede zullen wel onder de slechte moeten lijden.
dit is hoe ik over dit soort OW's denk:
Mocht je na enig nadenken echter nog niet eens zijn met die waarschuwing kan je G5rene aanspreken via ICQ oid; als jullie er dan nog niet uitkomen kan je aankloppen bij GaMeOvEr (gameover@tweakers.net) onze bemiddelaar.
Ik zat eigenlijk al te wachten wanneer ie gesloten ging worden, topic ging de verkeerde kant op.
Dus het komt erop neer dat omdat andere mensen niet goed lezen ik een OW heb.
Maar goed als het zo moet hier...
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Wat was er onduidelijk dan?Op maandag 12 november 2001 14:10 schreef MetHod het volgende:
En daarom gaf ik je ook de handreiking: verduidelijken?
Zijn er Divx van Nikita? wat is hier nou niet duidelijk aan
P.S. MetHod ik val jou niet aan maar wordt hier alleen een beetje schijt ziek van!
Speel nou 's ff niet zo de gebeten hond. Als ik een topic open met de vraag 'Is Max Payne ergens illegaal te downloaden?', is het dan onzin als ik daar een OW voor krijg? Dacht 't niet nee.Op maandag 12 november 2001 14:09 schreef TheGeneral het volgende:
Nou ja het zal allemaal wel weer, de reden dat is zo reageerde was opdat iedereen meteen weer dacht dat ik vroeg WAAR en dat zo ik niet eens vragen omdat ik weet dat je daar een OW voor krijgt.
Maar goed als het zo moet hier...
Ik kan wel gaan beweren dat ik het alleen maar vroeg omdat ik het een heel cool spel vind, en het gewoon wil weten, maar denk je dat mods zo naief zijn om daar in te trappen?
Als ik zo'n vraag stel, dan is dat 99% zeker omdat ik het graag zou willen hebben. Lijkt mij een A-B-C'tje.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Toen je de vraag net postte, had ik bijna Ja geantwoord, echter nadat ik koffie had gehaald heb ik de post maar geannuleerd, maar was beniewd wat je daarmee wilde doen.Op maandag 12 november 2001 14:11 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Wat was er onduidelijk dan?
Zijn er Divx van Nikita? wat is hier nou niet duidelijk aan
P.S. MetHod ik val jou niet aan maar wordt hier alleen een beetje schijt ziek van!
Kijk, dit soort posts zien we hier dagelijks. Mensen die vragen of men weet _of_ Windows XP Professional NL te downloaden is, maar dan _zonder_ URL. Sorry, maar denk je nou echt dat wij dan achterlijk zijn? Waarom vraag je het überhaupt? Als ik vraag of een videokaart te koop is in Nederland, vraag ik dat omdat ik hem wil kopen. Als jij vraagt of iets te downloaden is (in dit geval de serie Nikita), zul je hem ook willen downloaden.Op maandag 12 november 2001 14:09 schreef TheGeneral het volgende:
Nou ja het zal allemaal wel weer, de reden dat is zo reageerde was opdat iedereen meteen weer dacht dat ik vroeg WAAR en dat zo ik niet eens vragen omdat ik weet dat je daar een OW voor krijgt.
En kom nou niet aan met het excuus dat je alleen wilde weten of het bestond en dat je dan wel zelf zou zoeken, want als je gewoon meteen zelf had gezocht, had je ontdekt of het wel of niet te vinden was.
Je OW blijft staan, ik zie niet in wat er fout aan is. Leg me trouwens meteen maar eens uit waarom je het vroeg, als je echt niet van plan was vervolgens over ICQ verder te gaan?
Tsja, het zal zo wel moeten ja... Telkens wordt het randje opgezocht. Met warez-vragen moet je gewoon heel voorzichtig zijn en jij bent _net_ over het randje gegaanMaar goed als het zo moet hier...
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
"De vraag is Max Payne ergens illegaal te downloaden" is volgens mij wel een beetje een verschil met "Zijn er divx's van nikita" dus ja dan is jou A-B-C toch een beter anders dan het mijne.Op maandag 12 november 2001 14:12 schreef Exirion het volgende:
[..]
Speel nou 's ff niet zo de gebeten hond. Als ik een topic open met de vraag 'Is Max Payne ergens illegaal te downloaden?', is het dan onzin als ik daar een OW voor krijg? Dacht 't niet nee.
Ik kan wel gaan beweren dat ik het alleen maar vroeg omdat ik het een heel cool spel vind, en het gewoon wil weten, maar denk je dat mods zo naief zijn om daar in te trappen?
Als ik zo'n vraag stel, dan is dat 99% zeker omdat ik het graag zou willen hebben. Lijkt mij een A-B-C'tje.
Doel is IMHO hetzelfde.Op maandag 12 november 2001 14:17 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
"De vraag is Max Payne ergens illegaal te downloaden" is volgens mij wel een beetje een verschil met "Zijn er divx's van nikita" dus ja dan is jou A-B-C toch een beter anders dan het mijne.
Het enige verschil is dat Max Payne een game is, en Nikita videomateriaal. Op beide rust een copyright, dus juridisch gezien is het precies hetzelfde.Op maandag 12 november 2001 14:17 schreef TheGeneral het volgende:
"De vraag is Max Payne ergens illegaal te downloaden" is volgens mij wel een beetje een verschil met "Zijn er divx's van nikita" dus ja dan is jou A-B-C toch een beter anders dan het mijne.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Geef dan eens antwoord op mijn vraag:Op maandag 12 november 2001 14:17 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Leg me trouwens meteen maar eens uit waarom je het vroeg, als je echt niet van plan was vervolgens over ICQ verder te gaan?
Ik zit op mijn werk dus kan hier niet ICQen, maar goed volgens mij is het enige wat ik vraag "bestaat het?" maar goed.Op maandag 12 november 2001 14:14 schreef Grrrrrene het volgende:
[..]
Kijk, dit soort posts zien we hier dagelijks. Mensen die vragen of men weet _of_ Windows XP Professional NL te downloaden is, maar dan _zonder_ URL. Sorry, maar denk je nou echt dat wij dan achterlijk zijn? Waarom vraag je het überhaupt? Als ik vraag of een videokaart te koop is in Nederland, vraag ik dat omdat ik hem wil kopen. Als jij vraagt of iets te downloaden is (in dit geval de serie Nikita), zul je hem ook willen downloaden.
En kom nou niet aan met het excuus dat je alleen wilde weten of het bestond en dat je dan wel zelf zou zoeken, want als je gewoon meteen zelf had gezocht, had je ontdekt of het wel of niet te vinden was.
Je OW blijft staan, ik zie niet in wat er fout aan is. Leg me trouwens meteen maar eens uit waarom je het vroeg, als je echt niet van plan was vervolgens over ICQ verder te gaan?
[..]
Tsja, het zal zo wel moeten ja... Telkens wordt het randje opgezocht. Met warez-vragen moet je gewoon heel voorzichtig zijn en jij bent _net_ over het randje gegaan
Volgens mij kunnen we hier nog lang en kort over praten maar we worden het er toch niet over eens.
En die OW heeft helemaal niet weg, daar ging het me helemaal niet om het ging me om de manier waarop!
P.S. dus wat mij betreft zijn we hier over uit gepraat, dus als niemand meer iets te melden heeft kan deze dicht
Zie je nou echt niet wat ik post? Ik vraag dus gewoon of je wil uitleggen waarom je het vroeg. Ik snap dat gewoon niet. Ik vraag toch ook niet waar ik illegale shit kan krijgen en doe er vervolgens niks mee?Op maandag 12 november 2001 14:21 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Ik zit op mijn werk dus kan hier niet ICQen, maar goed volgens mij is het enige wat ik vraag "bestaat het?" maar goed.
Volgens mij kunnen we hier nog lang en kort over praten maar we worden het er toch niet over eens.
En die OW heeft helemaal niet weg, daar ging het me helemaal niet om het ging me om de manier waarop!
Verwijderd
"Ja, die bestaan"
"Bedankt"
Wij als GoT willen geen onderdeel van dat proces zijnOp maandag 12 november 2001 14:25 schreef TheGeneral het volgende:
Als iemand had gezegt "Ja" die bestaan, had ik gevraagd of de topic dicht kon en was ik lekker gaan zoeken, maar dat heeft volgens daarna toch niks meer met tweakers te maken.
Nou goed ik post volgende keer wel geen dingen meer die ook maar een beetje op een grijsvlak zitten.Op maandag 12 november 2001 14:29 schreef McVirusS het volgende:
[..]
Wij als GoT willen geen onderdeel van dat proces zijn.
Ik ben eruit jullie hebben gelijk
No hard feelings
Nee geen hard feelings naar jouwOp maandag 12 november 2001 14:33 schreef MetHod het volgende:
't Was geen persoonlijke aanval, TheGeneral.
No hard feelings
Die valt niet weg, al weegt een OW van 2 jaar oud en na goed gedrag totaal niet meer mee natuurlijkOp maandag 12 november 2001 14:32 schreef TheGeneral het volgende:
Hoe lang duurt het voor dat z'n OW weg gehaald wordt of verjaren die nooit?
Wat verstaan jullie onder goed gedrag dan?Op maandag 12 november 2001 14:38 schreef Grrrrrene het volgende:
[..]
Die valt niet weg, al weegt een OW van 2 jaar oud en na goed gedrag totaal niet meer mee natuurlijk
Nou daar ben ik dan mooi klaar mee 2 OW's, en dat terwijl ik het wel z'n
Als je nu de voorbeelduser (Op maandag 12 november 2001 14:40 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Wat verstaan jullie onder goed gedrag dan?
Maar goed, ik denk dat je zelf wel snapt dat als we een jaar lang niks verkeerds meer zien van je (ik noem maar een termijn, pin je er niet op vast aub), we die OW van vandaag niet zo heel zwaar meer meetellen bij een nieuwe overtreding en het bijbehordende oordeel
Niks aan de hand, pas bij een nieuwe zware overtreding van de faq moet je oppassen en met jouw geschiedenis qua warez, lijkt het me verstandig om eens goed na te denken voor je iets post dat ook maar vaag wat met warez te maken heeftNou daar ben ik dan mooi klaar mee 2 OW's, en dat terwijl ik het wel z'nforumpie vindt.