dhcrelay met @home: iemand gelukt?

Pagina: 1
Acties:

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heeft iemand dhcrelay kunnen gebruiken met @home? (dat dus een pc in je thuisnetwerk, via je linuxbak een ip van @home krijgt)
Mij is het NIET gelukt, dus ik vraag me af of het uberhaupt wel mogelijk is met een @home verbinding, of dat @home er op de een of andere manier voor gezorgd heeft, dat dat niet werkt:?

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:31

Arjan A

Cenosillicafoob

Wat is het nut daarvan dan?
Als je echt via die linuxbak gaat wil het volgens mij toch niet.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• robbertb
  • Niet online
Op maandag 12 november 2001 13:11 schreef Arjan_A het volgende:
Wat is het nut daarvan dan?
Als je echt via die linuxbak gaat wil het volgens mij toch niet.
Je weet toch wel wat dhcrelay is ?
Beetje rare vraag dan wat het nut is.

[edit] raare-> rare (+2 correctie 0siris) ;)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
Op maandag 12 november 2001 13:17 schreef robbertb het volgende:
Je weet toch wel wat dhcrelay is ?
Beetje raare vraag dan wat het nut is.
dus als ik weet wat een BSOD is, mag ik niet meer naar het nut ervan vragen?
Het is helemaal geen rare vraag (met één a). wat heb je daar nou aan? je kunt toch ook die linux bak als transparante proxy instellen voor een bepaalde client in het netwerk? Waarom wil je dan nog perse een andere computer dan die linuxbak het ipadres van @home geven?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• robbertb
  • Niet online
Op maandag 12 november 2001 13:25 schreef 0siris het volgende:

[..]

dus als ik weet wat een BSOD is, mag ik niet meer naar het nut ervan vragen?
Het is helemaal geen rare vraag (met één a). wat heb je daar nou aan? je kunt toch ook die linux bak als transparante proxy instellen voor een bepaalde client in het netwerk? Waarom wil je dan nog perse een andere computer dan die linuxbak het ipadres van @home geven?
De vraag is helemaal niet wat ik eraan heb, ik heb er wat aan, ga daar maar vanuit, anders zou ik het toch ook niet vragen? Btw: zo utility maken ze niet voor de lol en al helemaal niet als ze ervan uitgaan dat niemand het zal gebruiken

• 0siris
Op maandag 12 november 2001 13:29 schreef robbertb het volgende:
De vraag is helemaal niet wat ik eraan heb, ik heb er wat aan, ga daar maar vanuit, anders zou ik het toch ook niet vragen? Btw: zo utility maken ze niet voor de lol en al helemaal niet als ze ervan uitgaan dat niemand het zal gebruiken
Iemand mag toch wel gewoon, simpelweg om het nut ervan vragen? Een topic is er niet alleen voor de topicstarte hoor. En er is zoveel -op het eerste oog nutteloze- software te verkrijgen.
Nu zeg je pas dat het om een utility gaat, ik wist niet dat iemand dat had gemaakt (had je wel even mogen zeggen). Ik denk overigens dat diegene die dat heeft gemaakt, het wel degelijk voor zijn lol heeft gemaakt. Gebeurt wel meer met linux software, dat dat voor iemands lol wordt gemaakt. Maar misschien moet je eens wat meer uitleggen over wat je er mee wil en wat voor software het precies is?

• robbertb
  • Niet online
Op maandag 12 november 2001 13:35 schreef 0siris het volgende:

[..]

Iemand mag toch wel gewoon, simpelweg om het nut ervan vragen? Een topic is er niet alleen voor de topicstarte hoor. En er is zoveel -op het eerste oog nutteloze- software te verkrijgen.
Nu zeg je pas dat het om een utility gaat, ik wist niet dat iemand dat had gemaakt (had je wel even mogen zeggen). Ik denk overigens dat diegene die dat heeft gemaakt, het wel degelijk voor zijn lol heeft gemaakt. Gebeurt wel meer met linux software, dat dat voor iemands lol wordt gemaakt. Maar misschien moet je eens wat meer uitleggen over wat je er mee wil en wat voor software het precies is?
Ik denk dat als ik je ga uitleggen wat het is, jij het ook het antwoord niet weet. Was dan ook bedoeld voor mensen die ooit met dhcrelay hebben gewerkt.
Ik heb 3 ipadressen van @home. en ik heb 8 pcs.
wat wil ik: 2 clients + server alle 3 een apart Internet ip adres, en de rest deelt het ip wat de server heeft.
dhcrelay draai je op je server, die de dhcprequest doorstuurt naar de provider, in dit geval @home dus. Zo LIJKT het dat er een dhcpserver draait op je eigen bak, terwijl je bak eigenlijk de dhcp request dus doorstuurt naar @home en van @home weer naar je client op je eigen netwerkje. (voor meer info http://www.isc.org/products/DHCP/)

• 0siris
Op maandag 12 november 2001 13:38 schreef robbertb het volgende:
Ik denk dat als ik je ga uitleggen wat het is, jij het ook het antwoord niet weet. Was dan ook bedoeld voor mensen die ooit met dhcrelay hebben gewerkt.
<knip>
http://www.isc.org/products/DHCP/[/url])
Kijkkijk...ZO had je eerste posting van het topic er uit moeten zien, had een hoop nutteloze postings van mij en anderen kunnen voorkomen ;)
Ik weet inderdaad het antwoord niet, maar weet nu precies wat je probleem is. Ik heb zelf Chello en MxStream en heb nog nooit met dhcrelay gewerkt. Ik wens je veel succes bij het oplossen van je probleem! (het blijft een lastige klus, mensen opvoeden, maar iemand moet het doen 8-)

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33
Ik neem aan dat je weet dat je bij @home hostnames moet meesturen met je dhcprequest. Anders krijg je geen ip.

• robbertb
  • Niet online
Op maandag 12 november 2001 13:56 schreef SiErRa het volgende:
Ik neem aan dat je weet dat je bij @home hostnames moet meesturen met je dhcprequest. Anders krijg je geen ip.
Dat weet ik.. zorgt dhcrelay daar niet voor dan? Stuurt dhcrelay die niet door dan van de clients? Zo nee is hier wat aan te doen?
De linuxbak zelf krijgt wel probleemloos een ip.

• robbertb
  • Niet online
niemand ??
Pagina: 1