Op maandag 12 november 2001 13:35 schreef 0siris het volgende:
[..]
Iemand mag toch wel gewoon, simpelweg om het nut ervan vragen? Een topic is er niet alleen voor de topicstarte hoor. En er is zoveel -op het eerste oog nutteloze- software te verkrijgen.
Nu zeg je pas dat het om een utility gaat, ik wist niet dat iemand dat had gemaakt (had je wel even mogen zeggen). Ik denk overigens dat diegene die dat heeft gemaakt, het wel degelijk voor zijn lol heeft gemaakt. Gebeurt wel meer met linux software, dat dat voor iemands lol wordt gemaakt. Maar misschien moet je eens wat meer uitleggen over wat je er mee wil en wat voor software het precies is?
Ik denk dat als ik je ga uitleggen wat het is, jij het ook het antwoord niet weet. Was dan ook bedoeld voor mensen die ooit met dhcrelay hebben gewerkt.
Ik heb 3 ipadressen van @home. en ik heb 8 pcs.
wat wil ik: 2 clients + server alle 3 een apart Internet ip adres, en de rest deelt het ip wat de server heeft.
dhcrelay draai je op je server, die de dhcprequest doorstuurt naar de provider, in dit geval @home dus. Zo LIJKT het dat er een dhcpserver draait op je eigen bak, terwijl je bak eigenlijk de dhcp request dus doorstuurt naar @home en van @home weer naar je client op je eigen netwerkje. (voor meer info
http://www.isc.org/products/DHCP/)