Toon posts:

Terratec DMX XFire 1024 hapert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
owke, vreemd probleem hier. M'n Xfire hapert als de ziekte. Hij blijft tijdens het afspelen in bijvoorbeeld Winamp (maar ook bij spellen) af en toe hangen en 'r komt een soort van "TRRRRRRRRRRRRRR"-geluid uit m'n speakers (kan het ook niet beter omschrijven). Bij Winamp lijkt het erop dat 'ie het voornamelijk doet wanneer ik ook nog iets anders probeer te doen, bij spelen lijkt het random te gebeuren (maar kan natuurlijk ook liggen aan iets dat op de achtergrond gebeurt).
Voor de volledigheid: de geluidskaart zit zo ver mogelijk van al het andere vandaan in m'n kast en hij zit op hetzelfde irq als me videokaart. En nee, dat krijg ik niet anders.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:23

Richard

Kuru Kuru Kururin

Als je de allernieuwste drivers hebt gedownload, dan ligt het daar aan.

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
nee, het gebeurt bij alle drivers, of ik nou de standaard XP drivers gebruik, de hercules of de nieuwe terratec.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:23

Richard

Kuru Kuru Kururin

Dan weet ik het probleem niet zo 1-2-3.

20*350ZO45°

Verwijderd

wordt de irq gedeeld???

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
staat dma aan van je schijf? zo iets dergelijks heb ik namelijk ook gehad met divx film kijken. ide controller drivers waren opeens brak geworden in win xp en toen stond hdd op pio modus, zodra je divx ging kijken trok tie 100% aan proc belasting en bleef er niks meer over voor m'n geluidskaart en ging het geluid heel vaag haperen.

Verwijderd

Topicstarter
irq wordt gedeeld met m'n videokaart en netwerkkaart, maar wat ik ook probeer, ik krijg dat totaal niet anders (viva la windows).

en dma staat op al me schijven aan (zijn aangesloten op een highpoint ata100/raid ding)

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-06 09:03

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Op dinsdag 13 november 2001 14:01 schreef nood het volgende:
irq wordt gedeeld met m'n videokaart en netwerkkaart, maar wat ik ook probeer, ik krijg dat totaal niet anders (viva la windows).

en dma staat op al me schijven aan (zijn aangesloten op een highpoint ata100/raid ding)
Zet ACPI maar eens uit in je BIOS!

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 14:25 schreef smeetsr het volgende:

[..]

Zet ACPI maar eens uit in je BIOS!
mja, da's leuk bij een abit-kt7 bordje, kan ik eerst de bios gaan hakken

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

ja mijn terratech deed ook erg vaag met win XP ik knooien en knooien ... nix hielp toen heb ik op een gegeven moment die tulp luggen achter in m'n versterker omgewisseld net alsof dat zou moeten helpen |:( maar dat deed 't dus wel .. nu is ie PERFECT ........ snap jij 't .. snap ik 't ook ...

ik zou echt niet weten waar 't aan heeft gellegen ,en ja die kabels waren eerst ook goed aan gesloten - niet half erin ofzo -

pc | server | laptop | pda

Verwijderd

ik had gelijd ook met winxp maar dl bij terratec de nieuwe winxp drivers en klaar is kees
Pagina: 1