Toon posts:

Via networks / router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een aantal dingen in ons netwerk te veranderen,
eerst was het zo:

Via networks 2mb down / 1mb up (3com 312/318 )
--
/\
Linux router door stone-it neer gezet ( 2 netwerk kaarten 10.0.0.250 / 192.168.0.20 )
--
/\
cisco 48 poorts switch

====================================
Werkt opzich prima maar er zijn een aantal interne aanpassingen waardoor we de mail server niet meer gebruiken en de hdd is een beetje brak aan het worden.

dus hebben we voor een hardware oplossing gekozen en dus even snel een router gekocht die ik aan de 3com wil hangen maar dat wil niet helemaal lukken...

dit zou het moeten worden
------------
vianetworks 3com ding---> vigor2200 ---> cisco 48 poorten

------------

maar wat blijkt via networks heeft helemaal geen documentatie achter gelaten en ik maar bellen en eht schiet niet op en ik wil er wel mee aan de slag.

is er dus iemand die toevallig de instellingen zou weten van een client die aangesloten is aan vianetworks ?
aangezien ik dus geen passwoord enz in gebruik heb.

Verwijderd

in principe is het voldoende om instellingen van de linux router over te nemen. iig de ipnummers en subnetmasker op de vigor router hetzelfde maken als de linuxrouter. er zijn echter wel een paar dingen waar je op moet letten.

bijv. je linuxbak gaf dhcp aan je clients. mail wordt nog steeds naar je linuxbak (nu dus router) gestuurd (tunnellen naar een mailserver achter de router oid).

hmmm nog iets... vianetworks apparaatje is ook een router... tussen 2 routers moet een crosscable!!!!