JavaScripts in Webscripting

Pagina: 1
Acties:

• MrBrown
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11 15:03

MrBrown

Reservoir Dog

Topicstarter
Op het moment worden javascript topics nog gemoved van Webscripting naar WG. Kan dit beleid niet een keer ter discussie worden gesteld? Sinds de splitsing vind ik het best wel logisch als JavaScript ook in Webscripting komt, in ieder geval logischer dan WG... Javascript is inderdaad geen programmeren (en behoorde daarom niet in P&W), maar 't is wel degelijk scripting...

Powered by Manetti (compiled by Jura)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

dat kan je denk ik beter hier vragen
[topic=298727/1/25]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• MrBrown

MrBrown

Reservoir Dog

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 12:52 schreef D2k het volgende:
dat kan je denk ik beter hier vragen
[topic=298727/1/25]
Oops, sorry, wist niet dat ie er was... :)

Powered by Manetti (compiled by Jura)

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
De reden waarom JS in W&G hoort is vrij simpel; W&G is voor layouttechnische dingen (Clientside dus) en WS voor de meer technische kant (serverside dus). Aangezien Javascript meestal Clientside is hoort het in W&G en niet in WS. Als jij echter een vraag hebt over JSP dan hoort die weer wel in WS. Voor mij en de diehard bezoekers is dit wel duidelijk.......en als je even zoekt in LA zal je zeer uitgebreide discussie over dit onderwerp vinden......hopelijk wordt het voor jou dan ook duidelijk :).

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 13:25 schreef McVirusS het volgende:
De reden waarom JS in W&G hoort is vrij simpel; W&G is voor layouttechnische dingen (Clientside dus) en WS voor de meer technische kant (serverside dus). Aangezien Javascript meestal Clientside is hoort het in W&G en niet in WS. Als jij echter een vraag hebt over JSP dan hoort die weer wel in WS. Voor mij en de diehard bezoekers is dit wel duidelijk.......en als je even zoekt in LA zal je zeer uitgebreide discussie over dit onderwerp vinden......hopelijk wordt het voor jou dan ook duidelijk :).
Maar net als ik weet jij ook dat de voornamelijk grafische doelgroep in W&G zich nauwelijks bezig houdt met scripting van javascript. De HTML vragen die daar worden gesteld zijn niet van het niveau "goh laat ik eens een javascript oplossing geven", behalve de antwoorden van bijv. Clay, RM-RF, etc.

Lijkt mij dus ook verstandiger om het puntje javascript naar webscripting te verplaatsen. Zeker ook omdat je daar simpelweg meer kans hebt op een fatsoenlijk antwoord op je vraag.

Overigens is javascript als serverside scriptinglanguage steeds populairder aan het worden. Zeker met het oog ook op de toekomst gericht zou ik er totaal geen moeite mee hebben JS in webscripting te plaatsen.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Op maandag 12 november 2001 14:36 schreef Gordijnstok het volgende:
Maar net als ik weet jij ook dat de voornamelijk grafische doelgroep in W&G zich nauwelijks bezig houdt met scripting van javascript. De HTML vragen die daar worden gesteld zijn niet van het niveau "goh laat ik eens een javascript oplossing geven", behalve de antwoorden van bijv. Clay, RM-RF, etc.

Lijkt mij dus ook verstandiger om het puntje javascript naar webscripting te verplaatsen. Zeker ook omdat je daar simpelweg meer kans hebt op een fatsoenlijk antwoord op je vraag.
Mwoah ben ik het niet helemaal mee eens; als ik naar de JS vraagjes in W&G kijk dan zie ik dat de meeste mensen toch wel een fatsoenlijk antwoord krijgen. Je hebt echter wel gelijk dat er maar een klein groepje is wat steevast de JS vragen beantwoord.
Overigens is javascript als serverside scriptinglanguage steeds populairder aan het worden. Zeker met het oog ook op de toekomst gericht zou ik er totaal geen moeite mee hebben JS in webscripting te plaatsen.
Ik vind de scheiding vrij duidelijk:
W&G > Clientside Scripting
WS > Serverside Scripting

Zijn IMHO toch behoorlijk andere disciplines.

• MrBrown

MrBrown

Reservoir Dog

Topicstarter
Om toch maar even hier door te gaan.... :)

Naar mijn idee is ook JavaScript een programmeertaal, er zit logica in etc. Dat het hoofdzakelijk wordt gebruikt voor layouts enzo maakt niet zoveel uit. Ik denk gewoon dat veel WSers beter hun licht kunnen laten schijnen op javascript problemen dan W&Gers, gewoon omdat proggen/scripten een manier van denken is, die volledig anders is dan het designen van pagina's (kom het verschil in het dagelijks leven helaas genoeg tegen).

En ja, iets logisch in mij zegt: "Javascript is scripting, op het web ook meestal, dus ja, webscripting lijkt me logisch voor webscripting..." :)