Toon posts:

Ata100 vs Ata133

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Maxtor D740X (met 2 mb Cash / 7200RPM / Ata133), maar mijn Abit KT7a (non-raid) ondersteunt maar tot Ata100 ... Nu is mijn vraag of het de moeite waard is om een Ata133 Controller te kopen voor mijn HD? of zal de snelheidswinst die je hiermee boekt amper te merken zijn?

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
nee, je merkt het niet tot nauwelijks, 33 procent winst is marginaal gezien weinig imo, kun je beter een raid opstelling gaan realiseren..
Maar das slechts mijn mening

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt dus dat de overgang van 66 naar 100 een toename is van 50 procent .. en die van 100 naar 133 slecht 33 procent, en dat dat niet merkbaar is?

maar hoe meer bandbreedte hoe beter lijkt mij?! en ik wil wel graag de maximale prestaties uit m'n HD halen!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Kopen van een ATA133 controller is tamelijk zinloos. Die verhoogt weliswaar de transfersnelheid van de controller met 33%, maar de bottleneck is nog altijd de harde schijf zelf, dir maar iets van 5MB/s haalt. Je zal nauwelijks iets van snelheidswinst merken, dus hou je geld maar in je zak.

Verwijderd

Ik denk dat het geld dat je daarvoor uitgeeft, de prestatiewinst niet waard is. Als ik jou was, had ik dat geld dus mooi bewaard voor een belangrijkere upgrade aan je PC.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, Ik had inmiddels ook al in een review op Virtual
Hideout gelezen dat dit niet rendabel is!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://www.littlewhitedog.com/reviews_hardware_00034.asp

Ook hier geven ze geen echte voordelen voor een 133 aan, tenzij je een 180GB ata133 schijf erbij hangt :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op maandag 12 november 2001 12:03 schreef Sundead het volgende:
nee, je merkt het niet tot nauwelijks, 33 procent winst is marginaal gezien weinig imo, kun je beter een raid opstelling gaan realiseren..
Maar das slechts mijn mening
En hierbij vergeet je dan nog dat zelfs de huidige schijven niet de maximale bandbreedte benutten.. Die maxtor schijf zal dus ook zelfs die maximale doorvoer bij ATA100 nog niet halen..

Geheel zinloos dus ;)

Maargoed, dat was inmiddels al duidelijk!
Pagina: 1