Ik heb gisteren een blauwe-neon staaf gekocht voor in de auto. Deze kan dus aangesloten worden in een sigarettenaansteker 12v. Nu wil ik deze gebruiken in men pc i.c.m. een raam ! Hoe kan ik deze omzetten naar zo`n molex stekker. Hij werkt met 2 draden ? Wie helpt mij ?? B.t.w er zit een zekering in de sigaretten. plug ? Wat moet ik hiermee doen als ik hem wil aansluiten ?
die 2 draden op geel en zwart aansluiten...
(moet je alleen nog effe de polariteit in de gaten houden... geel=+12V en zwart=de min)
veel suc6!
(moet je alleen nog effe de polariteit in de gaten houden... geel=+12V en zwart=de min)
veel suc6!
Inderdaad, stekkertje slopen en draadjes aan de molex hangen.Op maandag 12 november 2001 11:55 schreef RonnieB82 het volgende:
die 2 draden op geel en zwart aansluiten...
veel suc6!
Maar ik vraag me af wat die zekering doet en of die ook ertussen moet
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
nee, die zekering is alleen voor beveiliging van je auto-accu... je accu kan tientallen amperes leveren... zou jij zonder zekering kortsluiting maken op je sigaretten-aansteker, zouden je kabels affikken door de hogere amperages...
vandaar die zekering, maar die heb je dus niet nodig in je PC... veel suc6!
vandaar die zekering, maar die heb je dus niet nodig in je PC... veel suc6!
Je zou hem er eigenlijk tussen moeten laten zitten, maar da's niet 100% noodzakelijk (zie edit).
Er zit geen andere electronica in die plug?
[edit]
Die sigarettenplug is ook al gezekerd, meestal 10A. Een pc-voeding kan ook een flink vermogen leveren... maar je voeding is beveiligd tegen kortsluiting, dus is ie niet noodzakelijk
Dat kan een punt zijn : de draden hebben geen kleuren. Wel gaat er 1 draad naar de aan/uit knop en 1 draait naar de zijkanten. Zie link voor schema :
http://home.kabelfoon.nl/~pangodes/schema.jpg
1. Zijkantjes
2. Aan/uit schakelaar
Blauwe vlak = zekering
http://home.kabelfoon.nl/~pangodes/schema.jpg
1. Zijkantjes
2. Aan/uit schakelaar
Blauwe vlak = zekering
Die punt in het midden is de +, die beugeltjes aan de zijkant zijn gnd(-)
Pagina: 1