Toon posts:

Hoe sigarettenaanstekerplug omzetten naar 12v mole

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een blauwe-neon staaf gekocht voor in de auto. Deze kan dus aangesloten worden in een sigarettenaansteker 12v. Nu wil ik deze gebruiken in men pc i.c.m. een raam ! Hoe kan ik deze omzetten naar zo`n molex stekker. Hij werkt met 2 draden ? Wie helpt mij ?? B.t.w er zit een zekering in de sigaretten. plug ? Wat moet ik hiermee doen als ik hem wil aansluiten ?

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

die 2 draden op geel en zwart aansluiten...

(moet je alleen nog effe de polariteit in de gaten houden... geel=+12V en zwart=de min)

veel suc6! :)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Op maandag 12 november 2001 11:55 schreef RonnieB82 het volgende:
die 2 draden op geel en zwart aansluiten...

(moet je alleen nog effe de polariteit in de gaten houden... geel=+12V en zwart=de min)

veel suc6! :)
Inderdaad, stekkertje slopen en draadjes aan de molex hangen.

Maar ik vraag me af wat die zekering doet en of die ook ertussen moet :?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

nee, die zekering is alleen voor beveiliging van je auto-accu... je accu kan tientallen amperes leveren... zou jij zonder zekering kortsluiting maken op je sigaretten-aansteker, zouden je kabels affikken door de hogere amperages...

vandaar die zekering, maar die heb je dus niet nodig in je PC... veel suc6!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

:) LOL, wat denk je dat een zekering doet?

Je zou hem er eigenlijk tussen moeten laten zitten, maar da's niet 100% noodzakelijk (zie edit).

Er zit geen andere electronica in die plug?

[edit]
Die sigarettenplug is ook al gezekerd, meestal 10A. Een pc-voeding kan ook een flink vermogen leveren... maar je voeding is beveiligd tegen kortsluiting, dus is ie niet noodzakelijk

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan een punt zijn : de draden hebben geen kleuren. Wel gaat er 1 draad naar de aan/uit knop en 1 draait naar de zijkanten. Zie link voor schema :

http://home.kabelfoon.nl/~pangodes/schema.jpg

1. Zijkantjes
2. Aan/uit schakelaar
Blauwe vlak = zekering

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Die punt in het midden is de +, die beugeltjes aan de zijkant zijn gnd(-)
Pagina: 1