DNS+Linux+Configuratie

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

• Mr. Right 1
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08-2023

Mr. Right 1

Do I need to say more?

Topicstarter
Hier de situatie:

Ik heb twee Linux Slackware machines die moeten gaan dienen als primaire en secundaire nameservers voor "live" domeinen. BIND 8 is op beide machines geïnstalleerd en zijn werkend. Nu wil ik de configuratie van beide machines gaan "fine-tunen".

Wie kan mij een kopie geven van de named.conf, de zone-file van beide servers zelf (file waar de machines in genoemd staan) en een zone-file van een willekeurig domein? De domeinnamen en IP's mogen worden vervangen door een willekeurige naam/nummer.

PS De root.hints wordt reeds automatisch periodiek (middels een cron-job) ververst.

Verwijderd

de secondary nameserver gaat zelf z'n zonefiles ophalen bij de primary DNS server, dus je hoeft alleen de zonefile aan te maken op de prim. DNS

In de named.conf van de secondary moet je opgeven dat ie een slave is, en vervolgens de masters opgeven...

• imdos
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

kijk hier maar ff verder voor hulp => [topic=317118/1/25]

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Mr. Right 1

Mr. Right 1

Do I need to say more?

Topicstarter
Ik heb ook de cron-job ook alleen maar op de primairy staan. Hoe laat ik de secundairy alles automatisch ophalen van de primairy?

Kun je de twee named.conf posten?

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op maandag 12 november 2001 12:06 schreef Mr. Right 1 het volgende:
Ik heb ook de cron-job ook alleen maar op de primairy staan. Hoe laat ik de secundairy alles automatisch ophalen van de primairy?

Kun je de twee named.conf posten?
Op maandag 12 november 2001 12:00 schreef fkooman het volgende:
de secondary nameserver gaat zelf z'n zonefiles ophalen bij de primary DNS server, dus je hoeft alleen de zonefile aan te maken op de prim. DNS

In de named.conf van de secondary moet je opgeven dat ie een slave is, en vervolgens de masters opgeven...

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33
Webmin is ook een handig tool voor het configgen van dns

http://www.webmin.com/webmin/

• Mr. Right 1

Mr. Right 1

Do I need to say more?

Topicstarter
Hoe geef je aan dat ie een slave is en de primairy server moet gaan benaderen voor updates van de files?

Verwijderd

Anders pak je even de howto erbij en kijk je verder dan je neus langs is :(

http://www.linuxdoc.org/HOWTO/DNS-HOWTO-5.html#ss5.6

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ja euh, je mag best zelf wat moeite doen hoor ;)
Als je een concrete vraag hebt, mag je nog een topic openen.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.