Toon posts:

P2B rev 1.10 welke processor kan er max op.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens Asus kan er op de P2B met Rev 1.10 geen Celeron met 100Mhz FSB. Dit kan wel als je de rev 1.12 of hoger hebt. Er kan volgens hun ook geen 566Mhz Celeron (Coppermine)op de rev 1.10, echter deze draait gewoon alleen dan op 73Mhz FSB.
Wie o wie weet of er op een P2B rev 1.10 met de nieuwste BIOS een Celeron 900 of zelfs 1000Mhz+ past???!!

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 09:57
Sorry, maar dat gaat niet echt lukken denk ik.
Die rev. 1.10 kan simpelweg de lage spanning van de Coppermine PIII's & Coppermine Celeron's niet aan.

Dit wil niet zeggen dat het onmogelijk is. Ik heb er zelf
wel eens wat mee geexperimenteerd.
Als je een goeie convertor card gebruikt (b.v. Abit of MSI)
met de mogelijkheid om de spanning in te stellen, wil het in sommige gevallen wel lukken.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Check:
http://www.asuscom.de/de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq086_CPU_Upgrade_III.htm

Is toevallig vandaag geupdate met eindelijk de celly's tot 1100Mhz :)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment draait er wel een Celeron 566 op. Volgens mij is dit een Coppermine. de FSB hebben we omhoogeschroef naar 73 Mhz, hoger lukt niet want dan gaat de monitor niet meer aan.
We gebruiken wel een convertor van Abit, ik denk dat we het gewoon maar ff moeten proberen of er een 1100 op past. Anders gooi ik die wel op mijn bordje (P3B-f met rev 1.03).

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 21:53

EXX

EXtended eXchange

Ik heb ook een P2B rev 1.10 en daarop draait een P!!!-800E met een jumperless slotkey. Dus er zijn rev 1.10 borden die Coppermines ondersteunen, aan aangezien je er nu een Celeron 566 in hebt zitten, is dat bij jouw ook het geval.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
het is kei simpel en op GoT al heeeeeeel vaak verteld, dus de search functie had je ook kunnen gebruiken.

bestel een slot adapter bijv. die van abit of van soltek en koop een celly 1100 of p3-1100 met 100mhz bus in een fcpga uitvoering.

jumper die slot adapter op 1,8v en bus op 100mhz. prop de hap erin, koeler erop en klaar....

o ja, fles er van te voren ook ff de laatste bios in.

heb het zelf ook gedaan laatst, op mijn p2b-ls plank (oudere rev.) heb ik bovenstaande gedaan en draait niet als een trein met een celly 1000. voor 300 piek ben je klaar.

dan krijgt de proc alleen 0,05v teveel, maar dat boeit niet.
Pagina: 1