Toon posts:

tekstbestand openen/wijzigen vanuit ASP/HTML

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een ASP pagina van waaruit je een mail kan versturen. Het grootste gedeelte van de body van deze mail wordt uit een tekstbestand gehaald, de overige gegevens uit de database. Nu is het de bedoeling dat dit tekstbestand gewijzigd moet kunnen worden door een bepaald persoon hier die daar rechten toe heeft maar niet zo veel zin heeft om windows explorer te openen en naar de betreffende dir te gaan waar die mail.txt staat en em vervolges d.m.v. 2x klikken met zijn muis te openen:)
Dus moet dit bestand geopend kunnen worden vanaf de ASP pagina (op dus dezelfde manier zoals ie vanuit windows geopend zou worden, dus gewoon in notepad)
Iemand die me kan vertellen hoe ik dit kan doen?
bij voorbaat dank.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
via een activeX component. Kijk eens op technet zou ik zeggen, daar staat wel hoe je dat moet doen

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:17

Basszje

Reisvaap!]

Je kan toch gewoon via FileSystemObject de TextStream lezen en deze dan in een textarea plakken om bijgewerkt te worden ?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

Topicstarter
Yah die FileSystemObject methode had ik in de MSDN gevonden...maar is het niet mogelijk om via een link dat tekstbestand in notepad te openen?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Ja dat kan wel, maar om het dan weer terug te sturen naar de server, moet je weer een upload functie inbouwen, dus dat is heus niet handig :P

Direct lezen en schrijven naar een bestand via je browser is onmogelijk, daar heb je nou juist ASP (of andere interfaces voor nodig)

dus: Doe het gewoon met een textarea.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt...zal ik dat gaan doen..
Pagina: 1