Asus A7V266, bios probleem

Pagina: 1
Acties:

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 21:46

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Telkens wanneer ik m'n compu opstart, krijg ik de bios automatisch en staat de CPU op 1050 mhz. Ik zet hem telkens terug op 1400 mhz (wat 'ie is), saven, starten en alle progjes melden dat de proc op 1400 loopt. Bij een reset doet hij dit niet, alleen als de power eraf is geweest.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
bios batterij op :?

Verwijderd

Dit doet ie als je tijdens het bootscherm (waarbij die geheugen telt enzo) de pc uitzet of de stroom eraf haalt.

Dit is een soort overclock beveiliging, voor als je hem te ver hebt ge-oc'ed en hij is niet meer stabiel in je bios, zodat je hem daardoor niet meer terug kan zetten. Hij gaat dan terug naar 1050 zodat je hem weer goed kan instellen.

Zet hem dus niet uit tijdens het post-screen.

(als ie dit ook doet wanneer je hem normaal uitzet weet ik het ook niet)

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 21:46

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Alain schreef:
Dit doet ie als je tijdens het bootscherm (waarbij die geheugen telt enzo) de pc uitzet of de stroom eraf haalt.

Dit is een soort overclock beveiliging, voor als je hem te ver hebt ge-oc'ed en hij is niet meer stabiel in je bios, zodat je hem daardoor niet meer terug kan zetten. Hij gaat dan terug naar 1050 zodat je hem weer goed kan instellen.

Zet hem dus niet uit tijdens het post-screen.

(als ie dit ook doet wanneer je hem normaal uitzet weet ik het ook niet)
Aha, dan is het dus het gevolg van het andere probleem: als je 'shutdown' kiest in XP, start de compu automatisch weer op en je kan hem alleen 'echt' uitkrijgen door tijdens het tellen van het geheugen de power-knop in te drukken.

Iemand enig idee hoe ik de power management weer in het gareel krijg? (Mijn andere compu (win98) heeft zichzelf jarenlang uitgezet, maar na een zeker re-install nooit weer...)

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Mijn neefje heeft dit probleem ook, maar PC komt nieuw uit de winkel. PC is niet overgeclocked maar toch problemen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Erg leuk iets van Windows XP. Ik heb er al een aantal gezien daarvan. Heb nog geen oplossing ervoor gezien.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Mijn neefje gebruikt W2K

Athlon XP 1600X
Asus A7V266

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Op maandag 12 november 2001 14:55 schreef Fused het volgende:

[..]

Aha, dan is het dus het gevolg van het andere probleem: als je 'shutdown' kiest in XP, start de compu automatisch weer op en je kan hem alleen 'echt' uitkrijgen door tijdens het tellen van het geheugen de power-knop in te drukken.
Met mijn A7V266 (+ thunderbird 1400) heb ik daar geen last van. Maar op mijn andere joeter wel:

Moederbord: MSI 6340L3
Processor : AMD Thunderbird 1400 MHz

(allebei winXP)

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Pagina: 1