verloren zoon: gigabyte GA-7VTXH en E (KT266A)

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IK heb een search gedaan naar deze 2 mobo's . vond het heel vreemd dat er geen posting waren hierover..

Als je de prijzen van deze mobo's vegelijk dan sta je versteld. de GA-7vtxh heeft RAID en LAN en kost volgens de pricewatch ,maar 329,- (vergelijk dit met A*us A7V266-E en de MSI 6380 RU).

De GA-7vtxe kost volgens pricewatch 299,- :)

darn.... zijn deze mobo's echt 'verloren zonen' geworden?
MIsschien vanwege het feit dat paar jaar geleden gigabyte een mobo (socket7) maakte die je videokaart vermoord :9~ .

http://www.gigabyte.com.tw/products/7vtxh.htm
http://tweakers.net/pricewatch/21540

http://www.gigabyte.com.tw/products/7vtxe.htm
http://tweakers.net/pricewatch/21759

oopsie |:( .. idd... de nog uit te brengen GA-7VTX-R heeft de raid functie. Since there is alot of hardware to see.. the seeing itzelf weakens the eyez..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft r alle schijn van dat dit momenteel (zeker icm met n Athlon XP) het beste KT266A bord is. Ik ben erg tevreden over mijn MSI maar heb toch n tikkeltje spijt dat ik de 7VTXH/P niet eerder opgemerkt heb; op t Amdmb forum maakt (de door mij zeer gerespecteerde) Tweaker UK duidelijk waarom:

"Tested five KT266A boards so far.The Epox KHA+ the MSI Pro2,the Shuttle AK31 3.1 Asus A7V266E & finally this Gigabyte board.As far as the Gigabyte goes there are two things to take note of.If you push the chip too far you will get a no boot.There is no clear cmos on the board and the only solution is to set the CPU FSB clock to 100 or 133 whichever you didnt have it on before the overclock, this resets the fsb setting.As far as performance goes the Gigabyte is once again the only vendor to have a fully functional S3 STR ,as did the 7DXR.The Gigabyte gives you a 1.92v max voltage for your XP, this got mine up to 1700 which was 75MHZ more than the Asus and MSI, but only 25 more than the Epox.As far as performance goes the Gigabyte has the CE southbridge while all the other boards had the CD southbridge, but the Gigabyte showed a 3-5% lead in most benchmarks and never actually lost in any benchmarks.It either came equal or first outright.Stability is superb, the onboard Lan is fully functional, and there are no issues as of yet, including USB or DMA with CDWriters.All of the boards performed well, but the Gigabyte was actually the cheapest of them all and came supplied with all of the Extras i.e USB Header and Norton Bundle.
Bios is AMI as is the MSI which gives it a nice quick boot.
All in all a very good board with leading performance as of Today.
The board is the 7VTXH and its footprint is actually very small and the location of the ATX connector is ideal.It also has the probe touching the bottom of the CPU and it identifies the XP correctly.
To sum up Gigabyte & MSI are two superb boards but the Gigabyte edges it on Overclocking and price.Full reviews available on request shortly."

En dan volgt r nog veel meer, zoals n erg hoge Athlon XP sisoft memory bench al bij standaard fsb. En minder prettige opmerkingen over de, door ons al bijvoorbaat geprezen, nieuwe Asus... The plot thickens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me wacht op de Abit :) die gaat pas echt hard rulen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

vanwege de goede prijs/prestatie verhouding twijfel ik nog tussen de Epox 8kha+ en deze Gigabyte.. Damn.. Who helps me :? ?

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aargh gaat dan toch voor de gigabyte iets makkelijker te verkrijgen bij mij in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 17:38
Ben ik de enige die raid niet terug kan vinden tussen de specs ? En het netwerk is een realtek dus ach.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 14:25 schreef bluppy2 het volgende:
vanwege de goede prijs/prestatie verhouding twijfel ik nog tussen de Epox 8kha+ en deze Gigabyte.. Damn.. Who helps me :? ?
Hoe hoog wil je overklokken? De Gigabyte gaat "maar" tot 166fsb, daar staat echter wel n hoger voltage tegenover, en onboard LAN, en hogere (standaard) Athlon XP mem scores, en volgens mij n iets solidere bouw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 14:52 schreef VlasBaard het volgende:
Ben ik de enige die raid niet terug kan vinden tussen de specs ? En het netwerk is een realtek dus ach.
Ook nog s RAID voor dat geld lijkt me schier onmogelijk. Nee, dat heeft ie dus niet. En je wou 3com LAN? Wat maakt dat uit in real world performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

Op maandag 12 november 2001 15:04 schreef deGrad het volgende:

[..]

Hoe hoog wil je overklokken? De Gigabyte gaat "maar" tot 166fsb, daar staat echter wel n hoger voltage tegenover, en onboard LAN, en hogere (standaard) Athlon XP mem scores, en volgens mij n iets solidere bouw...
ach.. ik ga demultiplier iig unlocken.. (het wordt waarschijnlijk een 1600+). Ik ben niet van plan om de FSB zo hoog op te schroeven zodat mijn geheugen moeilijk gaat doen. Ik hoop er een 1700+ van te kunnen maken.. Maar meer ook niet.

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 17:38
Op maandag 12 november 2001 15:11 schreef deGrad het volgende:
Ook nog s RAID voor dat geld lijkt me schier onmogelijk. Nee, dat heeft ie dus niet. En je wou 3com LAN? Wat maakt dat uit in real world performance?
De oorspronkelijke poster had het over RAID. En realtek kost nog geen dollar voor de chip dus dat mag niet metellen. Bovendien wil je het simpelweg niet, maar daar bestaan al duizend topics over.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Die realtek werkt prima, je kan ook overdrijven hoor maar als je geen zware netwerkuser bent voldoet het 100%. Dit is geen performance bonus maar een gemak bonus, weer een vrij PCI slot.

Verder heeft de VTXH geen RAID, ik ben benieuwd hoe de topicstarter hierbij komt.
Wel heeft dit bordje naast de ethernet ook nog eens een Creative SB128 onboard. Niet gek dus voor die prijs. Verder is ie sneller dan de MSI en de Asus KT266a varianten, en is hij 100% stabiel met een Athlon XP. Ik heb hem nu 3 weken, rebooten is verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Op maandag 12 november 2001 12:40 schreef deGrad het volgende:
Het heeft r alle schijn van dat dit momenteel (zeker icm met n Athlon XP) het beste KT266A bord is. Ik ben erg tevreden over mijn MSI maar heb toch n tikkeltje spijt dat ik de 7VTXH/P niet eerder opgemerkt heb; op t Amdmb forum maakt (de door mij zeer gerespecteerde) Tweaker UK duidelijk waarom:

...
Dit klopt, ik heb zowel de MSI als de Gigabyte en die MSI is dus verhuisd naar de PC van mijn vriendin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga zelf de gigabyte bestellen, want deze heeft geluid EN netwerk onboard, in vergelijking tot de EPOX.

EN het beetje dat ik bespaar op die netwerk kaart kan ik weet wat extra ram of Mhz-jes kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die Gigabyte is inderdaad een mooi bordje, alleen hoor je er veel te weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verder heeft de VTXH geen RAID, ik ben benieuwd hoe de topicstarter hierbij komt.
thnx.. i was mistaken.. and ff ge-edit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou morgen de VTX-E gaan kopen met een xp 1500+... Is er al iemand die hem inmiddels al heeft in deze combinatie en zijn er nog problemen/nadelen met dit bordje? Dat zou ik wel ff van te voren willen weten voordat ik weer miskoop doe met mijn kleine budget... Ik wou er trouwens 2x256 mb DDR in zetten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ga naar amdmb.com en kijk op het Gigabyte forum, iedereen bevalt die VTXE daar uitstekend (net als de VTXH).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou de Epox KHA+ al gaan bestellen bij Exile, bleek deze niet bestelbaar vanwege de rotte BIOS chips die erop zouden zitten. Dus toen toch maar de Gigabyte besteld...

Geen RAID... ach ik had me er al bij neergelegd dat kt266A mobo's met RAID nu nog ff nauwelijks te krijgen zijn dus ik heb er een losse RAID kaart bij besteld 8-)

Wel vergeten om mijn SB player 5.1 kaartje te annuleren want die SB128 die onboard zit vind ik goed zat voor het gamen.... Wow dat is pas echt waar voor je geld, mijn 3com kaart laat ik ook maar in de kast liggen denk ik.... Realtek loopt best lekker...

Ik hoor alleen maar goede dingen over dit board... Gigabyte rules!! (until the Abit KR7 arrives :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 11:22 schreef The_wdX het volgende:
darn.... zijn deze mobo's echt 'verloren zonen' geworden?
MIsschien vanwege het feit dat paar jaar geleden gigabyte een mobo (socket7) maakte die je videokaart vermoord :9~ .
Welke is dat trouwens geweest? In m'n tweede comp zit een gigabyte GA-5AX socket 7 mobo, toch niet deze hoop ik, want ik had al wat videoproblemen met deze... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Op dinsdag 13 november 2001 08:27 schreef --EasY-- het volgende:
BESTELD: Gigabyte GA-7VTXH, XP 1600+, DragonOrb III lowrpm, 256Mb Infineon DDR, Asus v8200ti200 GF3, Advance 29101 RAID, 2x 40Gb Maxtor 7200rpm ATA133 HDDs, LiteOn 24speed CDRW, LiteOn 16x48 DVD, Askey MagicXpress TV+radio, Wavemaster 2044 speakerset
LOL@"BESTELD:" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 10:54 schreef Cap het volgende:

[..]

LOL@"BESTELD:" ;)
Ja slechts besteld en NU al ermee posten.... tja afstanden verkleinen he ;)

okeey okeey... ik schaam me gewoon voor mijn huidige config :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torp_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 14:54
weet iemand waar je die ga 7vtx(h of E) met raid kunt kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Torp dat weet ik: nergens!

Dit moederbord bestaat namelijk (nog) niet met RAID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

weet iemand of het voltage van geheugen aanpasbaar is of gaat worden? of is dit totaal zinloos? en een FSB boven de 166?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Het zou kunnen, ik zou er echter niet vanuit gaan dat Gigabyte deze optie gaat opnemen in het BIOS. Maar als je overclockt moet je volgens mij niet hoger willen gaan dan uiterlijk 150 FSB. Verder overclocken moet je met je multiplier oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 19:20 schreef Torp_me het volgende:
weet iemand waar je die ga 7vtx(h of E) met raid kunt kopen
Helaas GEEN. Het enige minpunt voor mij.... Ik heb er zelf een losse ATA100-RAID controller bijbesteld. En zlefs met die extra "kostenpost", dan nog is het geen geld (met al dat overige onboard spul).

Het schijnt dat er wel een RAID versie aan zit te komen, maar tegen die tijd is ook de Abit KR7a uit... En die zou (ondanks de hogere prijs) dan mijn keuze zijn (ATA133-RAID onboard :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er zo mis aan het Asus A7V266-E bord? Ik wil deze kopen voor men AMD XP1800+ . Bij mij in de winkel kan ik kiezen tussen de Asus A7V266-E (8790BEF) en MSI K7T/266 Pro2 (7822BEF). Welke kies ik dan het beste? Of zou ik beter via online shop die Gigabite (voor Intel PIII/PIV vind ik ze echt niet snel) of Epox bestellen? Het belangrijste is stabiliteit/snelheid. Overclocken hoeft niet ze zeer. Liefst ook wel upgradebaar naar later proc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 11:55 schreef Stylzz het volgende:
Wat is er zo mis aan het Asus A7V266-E bord? Ik wil deze kopen voor men AMD XP1800+ . Bij mij in de winkel kan ik kiezen tussen de Asus A7V266-E (8790BEF) en MSI K7T/266 Pro2 (7822BEF). Welke kies ik dan het beste? Of zou ik beter via online shop die Gigabite (voor Intel PIII/PIV vind ik ze echt niet snel) of Epox bestellen? Het belangrijste is stabiliteit/snelheid. Overclocken hoeft niet ze zeer. Liefst ook wel upgradebaar naar later proc.
Wat zou er mis moeten zijn met he Asus board? Dit draadje gaat over de Gigabyte 7vtxh / 7vthxe... dus:
offtopic:
De Asus is ook een goed board hoor, maar daar is de prijs ook naar.

Gigabyte is errug goedkoop en errug stabiel...!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 12:40 schreef deGrad het volgende:
...
En dan volgt r nog veel meer, zoals n erg hoge Athlon XP sisoft memory bench al bij standaard fsb. En minder prettige opmerkingen over de, door ons al bijvoorbaat geprezen, nieuwe Asus... The plot thickens...
Ik vroeg het me gewoon af omdat ik dit stukjes las uit de review van Tweaker UK :)
Pagina: 1